A társas kapcsolatok fogalmával meséken keresztül ismerkedtünk meg.
Közösségünkben nagyon fontosnak tartjuk a baráti kapcsolatok kialakítását, ápolását.
Ezen cél érdekében a születésnapok megünneplésére kiemelt figyelmet fordítunk.
Meghitt hangulatot teremtünk, közösen énekelünk a szülinaposnak, személyesen felköszöntjük, megölelgetjük, megajándékozzuk.
Társas kapcsolatok ápolása
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Elsősök lévén több óvodából érkeztek osztályunk tanulói, néhányan barátokként érkeztek ugyan, de a legtöbb baráti kapcsolat ebben a tanévben köttetett. Meséken, történeteken keresztül ismerkedtünk a társas kapcsolatokkal, ezen belül is a barátság fogalmával. Tapasztalataik alapján próbálták szavakba önteni, mit is jelent ez számukra, illetve illusztrálták is rajzaikkal. Ezzel kapcsolatosan a „magány” is szóba került. Ezen órákon arra törekedtem, hogy érezzék milyen fontos a társas kapcsolatok ápolása, megtartása, s hogy milyen személyiségformáló hatással bír. A gyerekek spontán megnyilatkozásai számomra visszaigazolása volt a Boldogság órák jótékony hatásásról.
Egy nagy közös körbeli beszélgetés után elhelyezték a tanulók magukat az osztály társadalmában.
A mesét többszöri mesélés után el is dramatizáltuk. Beszélgető körök alkalmával többször kitértünk a hónap témájára. Munkafüzet izgalmas feladatait használva dolgoztuk fel a témát.
Ezen a foglalkozáson közösségépítő játékokat játszottunk. Beszélgettünk ennek fontosságáról, és hogy mennyiben befolyásolja a boldogságunkat az, hogy társas lények vagyunk. A barátság miért jó, és miért van rá szükség? Kivel barátkozunk szívesen? Ezeket a kérdéseket jártuk körbe.
Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” – magastartásba fellendített karunkat hagyjuk a gravitációs tehetetlenségnek engedve „lezuhanni”, majd visszarepítjük a magasba, és átadjuk a lendületnek, hogy az szinte magától vigye fel és le a két kart. (ez az ősi mozgatópályák által vezetett mozgás automatikusan kikapcsolja a szorongásközpontot)
A téma bevezetése Kis barátom, hogy vagy? Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 87.oldal mintájára csoport munka Mindenki sorban a tőle jobbra ülőtől szépen kérdezze meg, hogy: „kis barátom, hogy vagy?” A mellette ülő válaszoljon, majd ő tegye fel ezt a kérdést sorban a tőle jobbra ülőtől.
A téma feldolgozása Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére, 43. oldal egyéni és páros munka Most gondoljunk a legjobb barátunkra! Keressük meg, hogy mi jellemző rájuk, és mi jellemző ránk, illetve, hogy mi a közös bennünk.
Barátságötös
Boldogságóra munkafüzet 6-10 évesek részére 108. oldal csoportmunka Barátságötös a Barátságvirág mintájára
Mondjatok 5 dolgot, hogy mi az, amit fontosnak tartotok a barátságban. A virágnak öt szirma van, találjunk magunknak öt barátot, és óvodai jelüket rajzoljuk fel a szirmokra, majd színezzük ki tetszés szerint.
A téma lezárása Bagdi Bella Világomban minden rendben van c. CD, Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dal CD hallgatás- tánc Táncoljunk!