November a Társas kapcsolatok ápolásáról szól.
Foglalkozás.
– „Égig érő fa vagyok relaxációval indítottuk a kezdeményezést
– A „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dallal hangolódtunk a témára.
– A Kis barátom hogy vagy kezdetű játékkal vezettem be a témát, majd barátságláncot készítettek a gyerekek. Szomorú Szilárd és Boldog Blanka című szituációs játékkal dolgoztuk fel a társas kapcsolatok ápolásáról szóló foglalkozást, majd a Süni írígy lesz című bábjátékkal méllyítettem el a téma tartalmát.
Az óra lezárásaként a Fogjunk össze, építsük meg együtt! – játékkal a barátok együtt építőkockáztak, legóztak.
Mindenki megcsodálta a született alkotásokat.
Lezárasként elmondhatták a gyerekek, hogy kinek ki a barátja. „Azt szeretem benned, hogy…” kezdetű mondattal megfogalmazhatták, hogy kit miért szeretnek fonal gurítós játékkal.
A gyerekek örömmel, szívesen, aktívan vettek részt a foglalkozáson.
Társas kapcsolatok ápolása
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Osztály: I.
Időszak: november
Téma: Társas kapcsolatok gyakorlása
Legyenek barátaim!
Bevezető: Beszélgetés a társas kapcsolatokról – Körben ülnek és egymástól megkérdezik ,,Kis barátom, hogy vagy?”.
Fejlődési szakaszok – képek: család, óvoda, iskola
Mikor kik vettek körül?
Ki kinek a párja? – Meseszereplők párosítása
Jancsi – Juliska
Hófehérke – 7 törpe
Piroska – vadász
Micimackó – Malacka
A téma feldolgozása: Barátságlánc készítése
– Emberfigurákat fehér lapból osztok szét amit mindenki olyanra színez, amilyenek látja magát.
– Folyamatos láncot alkotnak – a csoport összetartozását jelezve.
Mese: Tavaszi ébresztő
Szituációs játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka
Hogyan vígasztalod szomorú társadat?
Bábjáték: Süni irigy lesz
Barátságkarkötő készítése: fonalból, gyöngyökből
Mit csinálnak együtt a jó barátok?
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az ember társas lény, ezért fejlődése érdekében szüksége van a közösségre. Nem jó egyedül lenni! Ha valaki egyedül él, nincs senkije, gyakran depresszióba eshet. A társas kapcsolatok fontosak a lelki jólétünk és a testi egészségünk szempontjából is.
Miután megbeszéltük az egyedüllét veszélyeit és a társas kapcsolatok örömeit, a gyerekek írásban válaszoltak néhány kérdésre.
A társas kapcsolatok gyakorlása az életben a legnagyobb boldogságforrás. Az osztályban a gyerekek örömmel, nyitott szívvel vettek részt a feladatok megoldásában, és játékos jó hangulatú órán vettek részt.
Báthory István Általános Iskola
A februári etika órákon immár hagyománnyá vált szokás szerint a hónap nevezetes alkalmai közül a farsanghoz kapcsolódó játékokat játszottak a gyerekek. Hetti néni rejtvénnyel, kahoottal és jelmezkészítő feladatokkal készült a gyerekeknek.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Társas kapcsolatok.
A csoportunkban sok időt és nagy hangsúlyt fektettünk a csapatkohézió kialakulására majd erősítésére. (Négy csoportból érkeztek hozzánk gyermekek.) Ez leginkább kirándulásokkal, közös játékos, mozgásos tevékenységekkel vált eredményessé. Mára összetartó, támogató és egymást segítő közösséggé alakult. Akik sokszínűségükkel, egyediségükkel színesítik társaik és a mi -felnőttek- mindennapjainkat is.
” Igazi közösség csak ott jön létre, ahol az emberek rejtélyes módon szeretik egymást. Vagyis barátok.”
„A legtöbb, amit egy másik embernek adni tudsz, a figyelem.”
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Novemberben a gyerekekkel közösen készítettünk egy színes őszi fát. Mindenki kivette a részét a készítésből, volt aki színezett, volt aki vágott, ragasztott. Közben pedig beszélgettünk az őszről, a hamarosan következő télről, így olyan állatok is felkerültek a fára, a fa köré, amelyek itt, a környezetünkben vészelik át a telet. Az eddig megtanult őszi versek, mondókák is előkerültek, valamint az Édes ősz című verssel is megismerkedtek a gyerekek. Jó volt közben azt tapasztalni, hogy a nagyobb gyerekek segítették a társaikat.