A csoport nagyon élvezte a ráhangolódó játékot, mely során érzéseket kellett megjeleníteniük. A számla című történet érzelmileg nagyon mélyen érintette őket. A boldogságórát öleléssel zártuk.


Debreceni SZC Baross Gábor Középiskolája és Kollégiuma
A csoport nagyon élvezte a ráhangolódó játékot, mely során érzéseket kellett megjeleníteniük. A számla című történet érzelmileg nagyon mélyen érintette őket. A boldogságórát öleléssel zártuk.

A köznevelésben óvodaként kiemelt fontosságúnak tartjuk a nevelési feladatokat és a gyermekek szocializálását. Családból sok esetben elsőként kényszerülnek a gyermekek arra, hogy társaskapcsolatokat alakítsanak ki, hogy közösen játszanak, lemondjanak számukra fontos dolgokról társaik javára. A Család és a barátok szerepe, jelentősége mindannyiunk számára áldás, ezt a szemléletet kívánjuk gyermekeinknek is átadni, ennek az eszmének a csíráját, szívükbe, elméjükbe elültetni. Többszöri tematikus beszélgetés után kezdeményeztünk egy elképzelés utáni rajzolást, ahol a feladat a gyermekek leendő családjának, barátainak az ábrázolása volt.

A köznevelésben óvodaként kiemelt fontosságúnak tartjuk a nevelési feladatokat és a gyermekek szocializálását. Családból sok esetben elsőként kényszerülnek a gyermekek arra, hogy társaskapcsolatokat alakítsanak ki, hogy közösen játszanak, lemondjanak számukra fontos dolgokról társaik javára. A Család és a barátok szerepe, jelentősége mindannyiunk számára áldás, ezt a szemléletet kívánjuk gyermekeinknek is átadni, ennek az eszmének a csíráját, szívükbe, elméjükbe elültetni. Többszöri tematikus beszélgetés után kezdeményeztünk egy elképzelés utáni rajzolást, ahol a feladat a gyermekek leendő családjának, barátainak az ábrázolása volt.
Szabadszállási Petőfi Sándor Általános Iskola
Társas kapcsolatok
1. Bevezetés
A program célja, hogy megerősítse a diákok önbecsülését, és elősegítse a boldogságukat.
Ez a mai alkalom már a harmadik összejövetelünk, mikor is pozitív dolgokkal, gondolatokkal ismerkedünk meg, illetve beszélgetünk róluk.
Először is ismételjük át, hogy az elmúlt két alkalommal milyen fogalmakkal ismerkedtünk meg?
Elsőként a HÁLA fogalmával ismerkedtünk meg.
– Mit jelent a hála?
– Mi mindenért lehetünk hálásak?
– Kinek lehetünk hálásak?
Második alkalommal az OPTIMIZMUSsal ismerkedtünk meg.
– Mit jelent ez a fogalom?
– Kinek, minek örülhetünk?
– Miért lehetünk optimisták, pozitívak?
– Mi lehet az ellentétje?
2. Mai témánk a társas kapcsolatok lesz, de csakis pozitív oldaláról közelítjük meg ezt.
Ezzel kapcsolatban mi jut eszünkbe?
– barátság.
– szeretet.
3. Feladat: Betűrejtvény.
Vezessük végig a ceruzánkat a betűtől a vonal mentén egészen a négyzetig!
Ha jól dolgozunk, egy értelmes szót kapunk megfejtésül.
– Megoldás: BARÁTSÁG.
Mi jut eszünkbe a barátságról?
Miért jó, ha van barátunk?
Kit tekinthetünk a barátunknak?
4. Feladat: Fejezzük be a mondatokat!
– Az a barát, aki…
– Onnan tudom, hogy valaki a barátom, hogy…
5. Feladat: Betűkeverő.
A kártyákon a barát szó rokon értelmű megfelelőit találjuk, fejtsük meg közösen.
– Megoldás: haver, pajtás, cimbora.
Tudunk-e még mondani hasonló kifejezéseket?
– Koma, partner, ismerős.
6. Feladat: A barátsággal kapcsolatban közmondásokat is ismerünk!
Fejtsük meg ezeket a felhőábrák segítségével.
Mit jelenthetnek ezek a közmondások?
7. Feladat: A mesékben is mindig van a főhősnek barátja, aki segíti őt a bajban.
Vajon melyik szereplőnek ki a párja, ki az ő barátja, aki segít neki?
Színezzük ki azonos színűre a párokat!
8. Feladat: Milyen az én barátom? Hogy néz ki?
Biztos, hogy mindenkinek van legeslegjobb barátja, akire mindig számíthat, hát… rajzoljuk le!
(Közben zenehallgatás.)
9. Köszönöm az aktív részvételt a mai boldogságórán, s találkozunk legközelebb!

A köznevelésben óvodaként kiemelt fontosságúnak tartjuk a nevelési feladatokat és a gyermekek szocializálását. Családból sok esetben elsőként kényszerülnek a gyermekek arra, hogy társaskapcsolatokat alakítsanak ki, hogy közösen játszanak, lemondjanak számukra fontos dolgokról társaik javára. A Család és a barátok szerepe, jelentősége mindannyiunk számára áldás, ezt a szemléletet kívánjuk gyermekeinknek is átadni, ennek az eszmének a csíráját, szívükbe, elméjükbe elültetni. Többszöri tematikus beszélgetés után kezdeményeztünk egy elképzelés utáni rajzolást, ahol a feladat a gyermekek leendő családjának, barátainak az ábrázolása volt.

Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
Körben ülve beszélgettünk a társas kapcsolatok témájú foglalkozáson. Beszélgettünk a kapcsolatainkról, mindenki elmondta, milyen fontos kapcsolatai vannak. Általában a családjukat jelölték meg, esetleg a barátokat, testvért. Ezt követően kitöltötték az összekötős feladatot a meseszereplőkről. Könnyen ment nekik, egy-két félreértés volt. Egy fokkal nehezebben ment, amikor ki kellett választaniuk valakit, barátot, akiről írnak pozitív tulajdonságokat. Mindenki az egyik osztálytársát választotta, volt akit többen is, volt, akit egyáltalán nem választottak. A legtöbben írtak olyan tulajdonságokat, ismertető jegyet, amelyről tényleg fel tudtuk ismerni, hogy kiről van szó. Örömmel fogadták a feladatokat, pozitívnak értékelték, tetszett nekik ez a foglalkozás. Szeretnek körben ülve beszélgetni, fontosnak tartják a pozitív gondolatokkal való foglalkozást.


Szolnoki II. Rákóczi Ferenc Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A feladat közben kiderült, hogy a felnőtteknek sem olyan könnyű, mint ahogy először azt gondolnák a gyerekek bizonyos helyzetekben. Nem mindenre jut annyi idejük, mint amennyit szeretnének arra szánni és sokszor kell sietniük. A mi csapatunk tagjai mindennapjaik során az összes mostani barátjukkal tartani szeretnék a kapcsolatot felnőttként is és azt a sportot is gyakorolni szeretnék, amit most űznek. Jóban szeretnének lenni a munkatársaikkal. A rokonaikkal legalább havonta egyszer találkozni szeretnének, nem csak ünnepekkor.
Gyerekként és felnőttként is néha el kell gondolkodnunk azon, hogy mi a helyes és helytelen, hogyan teszünk jót azokkal, akikkel kapcsolatban állunk. Sün és Nyuszi esete is ezt mutatja be mesénkben.

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek azt rajzolták le egy lapra, hogy mik a jó tulajdonságaik, és mik azok, amin változtatni szeretnének.
