1. Köszöntő kör
2. Ki e legjobb barátom? Miért?
3. Mindenki választ egy társat,és egymás kézfejét körberajzolják,majd kiszínezik közösen.
4. Játék a közös tulajdonságokkal: Körben ülnek a diákok, tulajdonságokat sorolok fel,amikor valami igaz rájuk,akkor a kör közepére kell állniuk.
5.Hahó együttes: Barátság című dalra táncolás a párokkal, majd közös tánc.
Társas kapcsolatok ápolása
„Az életben csak annyira lehetünk boldogok, amennyire a kapcsolataink működnek.”
A boldogsággal foglalkozó szakirodalom egyik legfontosabb felfedezése, hogy a boldog embereknek jobbak a társas kapcsolataik, mint a kevésbé boldog társaiknak. (Sonja Lyubomirsky)
November a társas kapcsolatok ápolásának hónapja a Boldogságóra programban.
Mindennapi életünk legnagyobb részét társas közegben töltjük. A személyes kapcsolatok, melyeket más emberekkel tartunk fenn, alapvetően fontosak hétköznapi tevékenységeink elvégzésében, valamint nagymértékben hozzájárulnak testi, lelki, sőt szellemi jóllétünkhöz.
Megváltozott világunkban, amikor be kell tartanunk a 1,5 méteres távolságot és maszkot kellett hordanunk minden zárt helyen különösen nagy kihívás elé állított minket a társas kapcsolatok ápolása. Nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy milyen fontos számunkra a család, a kollégák, a barátok, milyen fontosak a gyerekeknek a csoport- vagy osztálytársaik.
A foglalkozáson arról volt szó, hogy a boldoggá akarunk válni, érdemes a társas kapcsolatainkba fektetni az energiáinkat, amelyek különösen ezekben a hónapokban kiemelten fontosak, hiszen közeleg az év vége, a szeretet ünnepe. Egy-egy telefonhívással, üzenettel, beszélgetéssel is sokat adhatunk szeretteinknek és sokat kaphatunk tőlük a mindennapok jóllétének megteremtéséhez.
Vigyázzunk egymásra és társas kapcsolatainkra!- fogalmaztuk meg együtt.
A társas kapcsolatok havában a téma feldolgozását a hónap dalával kezdtük, majd megbeszéltük, hogy mit jelentenek életünkben az emberi kötődések. A gyerekek egy táblázat állításai alapján mutatták meg, hogy mennyire ismerik egymást. A Görög mese a barátságról történetének tanulságait fogalmazták meg, majd a mese dramatizálása során némajátékot mutattak be. Boldogságóránkat bizalomjátékkal, majd egy jó hangulatú közös dallal zártuk.
Otthoni feladatként szófelhőt készítettek a társas kapcsolatokról, a barátságról.
Osztályfőnöki órán megbedszéltük a barát, haver, ismerős fogalmát. Összeállítottuk a barátságok tablóját puzzle elemekből.
A minket körülvevő emberek, családi és baráti kapcsolatok témakörét jártuk körbe. A törődés, a kapcsolatok tudatos ápolása nagyon fontos, hiszen ezáltal élhetjük meg a szeretet érzését. Beszélgettünk a ,,Rólam kérdéskártyákkal.” Itt sok újdonságra is fény derült, amit eddig nem tudtak egymásról a gyerekek. Pl. Mikor vagy a legboldogabb?, Kit tartasz hősnek?, Hogyan kaptad a becsnevedet?
Végül pedig mindenki kapott egy közös ,,tetkót”. Összekovácsolódtunk:)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Barátságklinikát nyitottunk a gyerekekkel, le is rajzoltuk elképzeléseinket. majd csoportokban dolgoztunk különbözőszínekkel közösen rajzoltunk ( Micsoda alakok).
Vigyázzunk barátainkra, társas kapcsolatainkra!
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Reflexió az óráról
Az óra elején beszélgetőkörrel indítottunk.
Milyen társas kapcsolataink vannak?
(Baráti, családi,rokoni,szomszédi, iskolai.)
Milyen tulajdonságok, dolgok jutnak eszetekbe a családról?
Milyen a jó barát?-kérdéssel közelítettük meg a témát.
Ferenczi Éva:Süni irigy lesz című mese meghallgatása és elbábozása következett.
Beszélgettünk a mese tanulságáról.
Megvitattuk, hogy milyen is egy igaz barát.
Miért vagyunk boldogabbak, vidámabbak, ha vannak barátaink?-kérdésre kerestük a válaszokat.
Megnéztük Marék Veronika Csalirajzok-süni versét, amit önálló rajzolás követett.
A kiosztott csodatükörbe a gyerekek a barátjukat rajzolhatták le az osztályból, amit a többiek kitalálhattak.
Az „Azt szeretem benned” -játékkal folytattuk, ami kapcsán a gyerekek eddig nem ismert sok értékes tulajdonságáról hallhattunk.
Az óra végéhez közeledve a gyerekek nagy kedvenc sorozatából a Bogyó és Babóca címűből néztük meg a Barátság részt.
Megbeszéltük a mese kapcsán, hogy ki milyen barát volt a történetben.
Az órát az Iszkiri zenekar Ugivugi dalával zártuk.
A gyerekek nagyon szeretnek erre a dalra mozogni.
Táncoltunk, énekeltünk a barátainkkal.
A jó hangulatú órát a Hogy érezted magad az órán ? és Mit tanultál?- kérdésekkel zártuk.
A feltöltött képekből is látható, hogy a gyerekek nagyon élvezték az órát.