Ma elkészült a fánk is:

Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A gyerekek már nagyon várták az újabb boldogság órát.Érdekes volt hallgatni a barátságról alkotott elképzeléseiket.Ezek az órák remek alkalmat adnak arra, hogy a gyerekek jobban megismerjék és megértsék egymást. Mi felnőttek is sok új tapasztalattal gazdagodunk.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. 2882 Kerékteleki Fő u. 31.
Az óravégén jó volt a kedvünk!
Gárdonyi Géza Ált. Isk. 2882 Kerékteleki Fő u. 31.
Ebben a hónapban nagyon érdekes dolog történt velünk. Az a kislány, aki elment az osztályból az őszi szünet előtt, a szünet után 3 nappal visszajött. Leírhatatlanul boldog volt mindenki! Most is megtartottuk boldogságóránkat, ahol a gyerekek nagy élvezettel végezték a csoport munkát. Igen szép dolgokat írtak egymásról abban a játékban, amikor egy papír tetejére felírjuk a nevet, és az aljára pedig azt a mondatot kellett befejezni; Azért szeretem Y-t, mert….ezután visszahajtani a lapot, majd jöhet a következő felírás. Következőket írták: vicces, segítőkész,megnevettet, boldog, megoszt velem mindent,jól rajzol,aranyos, jó fej, csöndes, kedves, barátságos, találékony, játszik velem stb.
Szent Imre Katolikus Általános Iskola
A gyerekek a mese hallatára nagyon kíváncsiak lettek ,hogy milyen feladat lesz.
Pajtituszt sajnálták,hogy először nem jár iskolába,hiszen barátok nélkül nem lehet élni -hangzottak el az aranyos válaszok!
A szeretet nem fogy el jelmondat egy kis fiútól hangzott el, és ez is lett a kép címe! Imádtuk ezt a feladatot! Ölelést nektek
Elkészült a mi osztályunk barátságfája is… rajta a gyerekek által kitalált szlogen: „A barátság a köztünk lévő kapocs – ahol barátság, ott szeretet.”
Dombóvári Belvárosi Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A kezdeti idegenkedés helyét átvette a várakozás. Gyermekeim már várják a következő témát, a következő feladatot. Ez utóbbi, a társas kapcsolatok nagyon elnyerte a tetszésüket. Különös élvezet volt számukra a társaikról alkotott kép megfogalmazása, nagyon kíváncsiak voltak arra, hogy őket hogyan látják a többiek. A játékot, melyben tulajdonságok alapján valamely élőlényhez hasonlították egymást, nagyon várták, újra és újra kérték, hogy folytassuk már, minél előbb kerüljön sor mindenkire. A fa ötlete már ötödik osztályban megszületett, erdei iskolában készült fán mindenki egy- egy falevél. A képeken a mi fánk előtt ki-ki a saját papírját tartja a kezében, melyre minden társuk egy- egy szerethető tulajdonságukat írta.
A játékban kivétel nélkül mindenki állathasonlatot kért, úgy látszik könnyebben tudnak azonosulni, mint egy növénnyel. Zsófinak kifejezetten jó megközelítései vannak. Míg a játék kezdetén többen pl. az érintett gyerek kedvenc állatát mondták, ő nagyon jó meglátásokkal, a tulajdonságok pontos megfogalmazásával szinte mindig a legjobb javaslatot tette.
Osztályom tagozatos osztály, olyan gyerekek, akiket még a széltől is óvnak, mindent megkapnak, és sajnos eléggé széthúzóak voltak. Én igyekszem minden eszközt megragadni, hogy javítsak a közösségi és az egyéni értékeken, ezért is vágtam bele ebbe a programba. Úgy érzem, egyre jobb tapasztalatokról számolhatok be. Sok olyan témát érinthetünk, amit a program segítségével, sokszor játékos formában könnyebben bevezethetek.
Köszönöm a lehetőséget!
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola
Az idei harmadik boldogságórán a társas kapcsolatokhoz tartozó mese megjelenítése, és a témáról történő megbeszélés után a gyerekek a barátjukat rajzolták le. Az alkotások a mellékelt fényképen láthatók.
Galgamácsai Fekete István Általános Iskola
Az osztályommal év eleje óta csaptunk osztálybulit (sütögetés, játékok, gitározás , éneklés a tűznél) és voltunk esti túránk az erdőben (szarvasbőgés, bátorság túra). Mert jó együtt lenni még akkor is , ha egy kicsit mások vagyunk, mert együtt minden könnyebb! Feladatként a Barátságfát választottuk. Kezdetben nehezen indult a pozitív tulajdonságok írása, aztán már oda se lehetett férni a fához úgy bele jöttek és kipirulva mesélték mit írtak róluk a többiek.