
Társas kapcsolatok ápolása


Tompa Mihály Alapiskola -Rimaszombat
„Szeretem a mosolyokat és a nevetést.
Ha valaki mosolyt szeretne saját életében, akkor annak tennie is kell érte valamit.
…Hogy mit is? Természetesen nem haraggal, féltékenységgel, mohósággal vagy gyűlölettel, hanem szerető kedvességgel, nyitott szívvel és bizalommal.”
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
A novemberi boldogságórát az előző két téma szlogenjeinek felidézésével kezdtük, majd az aktuális zene lejátszása után a gyerekek érdeklődési körük szerinti csoportalakítása következett.
Ezt követően a „Három állítás, egy hamis” játékot játszottuk el, amely nagy sikert aratott. Kiemeltük, hogy az igaz állítások általában pozitív tulajdonságot fejeztek ki, ellentétben a hamissal, amelyek közül sok mulatságos is volt. A jókedvet fokozta a 2. játék, ahol a többieknek háttal ülő tanuló csupa jó tulajdonságát gyűjtötték össze. Mindenki szeretett volna a „melegzuhany” főszereplője lenni, ezért egy perc alatt kellett elmondani mindenkiről a jót. Többükről is 10 fölötti volt a dicsérő jellemzések száma.
– „Milyen érzés, ha kedvesek vagytok, vagyunk egymással? Szívesen vagytok-e egy csapatban azzal az osztálytársatokkal, aki meglátja bennetek a jót?” –kérdésekkel vezettem föl a fő témát. Megbeszéltük, hogy felnőtt korban is fontos a barátság, a közös élmények megélése. Végül rátértünk a projektek elkészítéséhez. Központban a családi kötelék, majd a „Mi leszek, ha nagy leszek?”, illetve a szabadidős tevékenységek ábrázolása látható.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok téma lezárásaként mindenki elkészítette a saját kapcsolati rajzát. A belső piros körben a szülőkkel, testvérekkel rajzolták le magukat, majd a nagyszülők, rokonok, barátok, tanító nénik, ismerősök következtek.
Székesfehérvári Kossuth Lajos ÁLtalános Iskola
Elsőseimnek nagyon tetszett a mese. Ők is sok új barátra találtak az iskolában. Minden gyerek egy meseszereplőt ábrázolt. Igaz, kicsit a saját életükből is vettek példákat. Így a képen Pajtibusz nagyszülei, nagynénje és nagybátyja, unokatestvére is rajta van. Az osztálytársak tágas félkörében pedig a tanító néni is ott rejtőzik.
Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A sors ( a 6.b története)
A sorsunk meg van írva? Valaki hisz benne, valaki nem.
Az én történetem most egy kedves barátomról fog szólni.
Lilla Oroszlányon született és itt is élt, amíg be nem fejezte
az iskolákat, majd gondolt egy nagyot a barátnőjével és
elindultak a nagy Amerikába tapasztalatot gyűjteni.
Az eredeti tervük az volt, hogy fél év után hazajönnek,de
a sors közbeszólt és jött a herceg fehér Audival. A fél évből
közel 20 év és 2 gyönyörű gyerek lett. Mostanra sikeres
vállalkozók és egy boldog családdá váltak.
A sorsunk meg van írva?
Gondoljon mindenki azt, amit akar, az én véleményem:
„Ha két ember összetartozik, a sors összehozza őket.” ♡
Csongrád és Térsége Általános Iskola Piroskavárosi Általános Iskolája
„Hiszen a legnagyobb birodalom sem ér egy fabatkát sem,ha nincs kire hagyni” idézetet választottuk, ez az idézet indította el a gyerekek gondolatait.