Iskolánkban fejlesztő foglalkozások keretében igyekszünk hónapról hónapra teret engedni a boldogság gyakorlásának. Sajátos nevelés igényű tanulóimat különösen a havi témához illeszkedő dalok fogják meg. De egy-egy alkotó munkát is szívesen végeznek, persze kellő megsegítés és rájuk szabott feladatmegjelölés mellett. Érzésem szerint egy-egy hónap témája, az azzal végzett munka és feldolgozás csak később fejti ki hatását, később lehet tetten érni a bennük végbemenő változásokat. Vannak nehéz pillanataink a mindennapos terhek következtében, vannak csalódásaink, de ugyanakkor igyekszünk illeszkedni, s ami ennél fontosabb, megtalálni minden hónap témájában a nekünk különösen lényegi dolgot. Olyan képességeik mutatkoznak meg a foglalkozások során, melyeket eddig még csak rejtegettek magukban.. Álljon itt erre egy olyan példa, amit egyik felsős tanulónk írt egy foglalkozás alatt:
„Hogy milyen az élet, azt már sokan elénekelték,
egyeseknek csupán már csak kötelesség.
De te ne add fel, küzdj és merengj a messzi tájba,
van még ott olyan, amiért felkelhetsz már ma.
Az egy fontos szempont, hogy legyél mindig egyedi,
Ermex ,Nike ,adidas, mindenki ezt szereti.
Legyél inkább szakadt ruhás tiszta szívű ember,
mint egy gazdag ficsúr, ki bunkó és megver.
Vegyél inkább példát kisebb társaidról,
hiszen ők még tiszták minden ámítástól,
önzetlenül szeretnek,nevetnek és élnek,
tiszta szívű emberek, hisz még keveset éltek.
Nekik még csak a macijuk az óriás,
hiszen őket még csak babakocsiban tolják.
Mindenki kis önzetlen volt anno fénykorában,
vajon ennyire, hogy tudtak „elcsesződni” páran.
Csak éld az életed és érd el a vágyad,
ne fájjon a fejed, mint a buta libáknak.
Hisz tudom, nem könnyű, de lépni kell,
lehet, úgy látod, nincs miért, de élni kell!
Hisz egyszer még beköszönt egy szebb jövő,
mikor minden reggel úgy kelsz, mint egy felkelő.
Csak küzdj minden nap a célodért,
ne add fel, tudd, hogy van miért.”
Ezúttal pedig társas kapcsolataikat próbálták megjeleníteni rajzos formában. A szoros, számukra meghatározó kapcsolataikat mutatták be rajzban. A rajz elkészülte után beszélgettünk is róluk irányított kérdések alapján:
Melyik figurát rajzoltad meg először?
Melyik figurán dolgoztál a legtöbbet?
Melyik figurát hagynád ki most mégis és miért?
Jelenleg egy adventi kapcsolati naptárat próbálunk készíteni.
Egy biztos: fejlődünk: én is, ők is. Büszke vagyok rátok!!