Az osztályommal elkészítettük az összetartozás fáját. Majd a \”leveleire\” mindenki felírta, hogy mi a legfontosabb a kapcsolatiban. Vidám órákat töltöttünk el a témával.
Társas kapcsolatok ápolása
Jámbor Vilmos Általános Iskola
A recski Jámbor Vilmos Általános Iskola 6. osztályos tanulói a téma zárásaként elénktárják kis szívük rejtelmeit 🙂

Idézetből történet
Kategória: írás
Először visszatekintettünk az előző témákra,beszélgettünk arról,kinek mikor sikerült pozitívan gondolkodni, hálát érezni.
Majd rátértünk a társas kapcsolatokra, e havi témánkra.Beszélgettünk,kinek milyen kapcsolatai vannak az életében.A feldolgozásban :
1.Három állítás igaz, egy hamis
2.Milyen az én barátom?
3.Névjegykártya készítés
4.Meleg zuhany
feladatok kerültek sorra.Különösen tetszett nekik a -Meleg zuhany.
A Boldogságóra végén meghallgattuk kétszer Bagdi Bella: Ha boldog vagy…c.dalát.Szinte észre sem vettük és elrepült az idő,egyben kétszer 45 perc,szünet nélkül.Sokat nevettünk, sírtunk is,aztán a sírás is mosollyá változott:-)
Következő alkalommal pedig az írás kategóriában,közösen irtunk a három idézet közül, az általuk kiválasztott idézethez egy kis történetet.

Mohács Térségi Általános Iskola
Mese a barátságról
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kislány, akit Rékának hívtak. Iskolába együtt járt egy kisfiúval, őt úgy hívták, hogy Jánoska.
Összebarátkozott vele és együtt mentek a játszótérre, ahol együtt játszottak. Egyszer a kisfiú azt mondta a kislánynak, hogy szívében szeretet van. Amikor Réka meghallotta, hogy Jánoska milyen szépet mondott, ő is ezt gondolta róla.
Szünetben mindig együtt játszottak, de ekkor még nem tudták mi a barátság. A kislány nem tudta magának lökni a hintát, ezért a kisfiú segített neki. Réka hálás volt ezért az illedelmes cselekedetért, megölelte Jánoskát, és ezért megosztotta vele a süteményét. Réka rájött, hogy a barátság milyen jó dolog.
A barátság jó dolog, mert számíthatnak egymásra és segíthetik egymást, ha bajban vannak, vagy segítségre szorulnak.
A rövid mese véget ért, itt a vége fuss el véle.
MTÁI Brodarics 1.a
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
Az első osztályos diákok örömmel rajzolták le, hogy kik azok a személyek az életükben, akik közel állnak hozzájuk.
A beszélgetések során kiderült, hogy a család, a rokonok, a barátok és a tanító nénik központi szerepet töltenek be a mindennapjaikban. Érdeklődéssel hallgattam azokat a vicces, boldog, eseménydús történeteket, amelyek a legjobb barátról, barátnőről szóltak, azokat a családi sztorikat, amelyek emlékezetesek voltak számukra. Nagyszerű volt hallgatni azt a sok-sok pozitív tulajdonságot, amiket családtagjaikról mondtak. Elmesélték, hogy miért szeretik a szüleiket, miért hálásak nekik. Ügyesen megfogalmazták, hogy ők kiket tartanak igazi, őszinte, megbízható barátnak.
Az 1.a és 1.b osztályos tanulók mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó kapcsolatot alakítsanak ki társaikkal. Fontosnak tartják a régi és az új barátságok ápolását.
A foglalkozás végére elkészültek a gyermekek munkái is. Nagyon örültek annak, hogy bemutathatják „remekműveiket”, de leginkább az okozott nekik nagy boldogságot, hogy mindezt a legjobb barátjuk, barátnőjük mellett tehetik meg.
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A novemberi téma kedvenc feladata a pozitív pletyka volt. Ezt már máskor is „játszottuk”, de mára már olyan tulajdonságokat , jellemzőket tudnak egymásról, amin magam is elcsodálkozom. Jó a csapat, s jól ismerik egymást. Az elkészült rajzokból két tetszetős munkát töltök fel.
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Társas kapcsolatok- Barátság háló