
Társas kapcsolatok ápolása

A novemberi feladatok közül , mi a filmet választottuk. Órán a gyerekekkel feldolgoztuk, hogy mennyire fontos a kapcsolataink ápolása, valamint megbeszéltük, hogy a barátok segítségére mindig lehet számítani. Filmünkben egy konfliktishelyzetet dolgoztunk fel, amelyben négy barát tojásokat talál. A probléma azután lép fel, miután megfőzték a tojásokat, hiszen nem tudják eldönteni, hogy melyik oldalát kell feltörni. Ekkor segítségül hívják a barátaikat , és együtt próbálják megoldani a helyzetet. A megoldást végül az adja , aki tojta a tojásokat. Nincs már probléma, hiszen a tyúk még tojhat sok tojást, és akkor majd mindenki kipróbálhatja mindkét módon feltörni a azt.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
„A barátok az általunk választott család.Nem kötelességből bukkannak fel az életünkben,nem is a vér,vagy a név köt minket hozzájuk,hanem a tudat,hogy elfogadnak minket teljes valónkban,önmagunkért.”

Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
A képen a gyermekekkel együtt ragasztottunk fel régi és jelenlegi óvodások képeit. Közben sokat beszélgettünk, kit ismertek, ismernek, milyen volt a velük való kapcsolatuk. A kis képekre az óvoda dolgozói is felkerültek, hiszen így együtt vagyunk egy Boldog Óvoda! Sok régi érzés is felszínre tört bennem az elballagott óvodásainkat látva, a gyermekek pedig maguk is meglepődtek,hogy mennyit változtak az évek alatt. Kik voltak a barátok és kik most, mit játszottak együtt, stb… Ismét jó hónapot zártunk, mely érzelmekben nem szűkölködött. A gyermekek is feltöltődtek pozitív energiákkal, így vágunk majd neki a következő hónapnak.
Magyarországi Németek Ált. Művelődési Központja Ált. Isk.
Együtt lenni jó!Nagyon szeretünk együtt sportolni,játszani!
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Rajzainkkal 2 alkalommal is foglalkoztunk az elsősökkel közösen. A bátrabbak vállalták a 30 éves koruk énjét is megrajzolni, de a család mindenkinek fontos lett.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Jobb Veled a Világ! – beépítem a napközis tevékenységembe.
Sokat beszélgettünk a Hetedhét országon túl című meséről.
Tevékenységeink voltak például: A mese feldolgozása. Mit jelent a társ, társas kapcsolat? Miért jó, ha van és működik? Milyen az, ha valakinek nincs társa? Miért és hogyan erősítsük kapcsolatainkat? Milyen élményeik vannak?
Saját élményeken, a pozitív érzés megerősítésén keresztül készítettük el tablónkat. „Fotóalbumot” állítottunk össze örömteli társas találkozásokról. Beszélgettünk a barátságról. Közmondásokat olvastunk és értelmeztünk. Novemberben ezen tartalmas feladatokkal is fejlesztettem személyiségüket.
Kolozsvári Mariann tanító – Aranyhalak 1. c
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
A Társas kapcsolatok gondozása témakört egy „Ma jól érzem magam, mert …” körkérdéssel indítottuk a kollégistáinkkal. Hangulathőmérőket készítettünk csomagolópapíron .
Később megbeszéltük kinek milyen alakzatúak a családi-baráti kapcsolatai, s kitől kapja a legtöbb támogatást, szeretetet – s kitől szeretne többet.
„Hogyan zajlik szokás szerint nálatok egy reggeltől-estig intervallum?” A társas programok, érintkezések színterei: családi vacsorák; iskolában; a buszon (újságcikk a gyerekeknek mesélő buszsofőrről)
Animációs filmet néztünk egy különös párról, végül egy slideshowt mókás apákról.