Gál Zalán Péter

II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Örömteli délutánt töltöttünk el a társas kapcsolatok témakörének kibeszélésével. A gyerekek a „Ha boldog vagy, mutasd meg” dalt énekkel, tánccal és nagy kacagással kísérték. A „Ha egyszer felnövünk…” rajzok is széles mosollyal készültek.
Ászári Jászai Mari Ált.Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája
Ebben a hónapban is több óránkba „bekúszott” egy kis boldogság, énekeltünk, táncoltunk, rajzoltunk a projektben, de a „Társas kapcsolatok” témában feltöltésre választott feladatunk, a némafilm lett, melynek jeleneteit a gyerekek találták ki, és némán eljátszották. Nagyon meglepődtek, mennyire nehéz kifejezni az érzelmeinket szavak nélkül, de szerencsére a mosolygás és szeretetteli ölelkezés némán is zökkenőmentesen ment. Nagyon büszke vagyok a gyerekekre, én is sokat tanulok Tőlük, minden nap újra és újra hálát adok, hogy dolgozhatok velük! Fogadjátok videónkat szeretettel! 🙂 <3
Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
A Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola 5. osztályával a 3. boldogságórát tartottam meg. Megbeszéltük, hogy mit jelent az a kifejezés, hogy társas kapcsolat, hogy kiknek van szüksége rá és miért. Elmondtam, hogy mire jutottak a kutatók: \\\” a társas támogatás mértéke – amit családunktól, társunktól kapunk – erősen befolyásolja életünkkel való elégedettségünk mértékét.\\\” Pozitív érzelmeink – öröm, hála, csodálat – építő hatásúak. Egy negatív érzelem kioltásához három pozitív érzelemre van szükség. A boldog embereknek jobbak a társas kapcsolataik. A három feladat közül az \\\”idézetből történet\\\” c. feladatot választottuk ki, hogy megoldjuk. Kicsit meglepődtem, mikor – ötödikes koruk ellenére – előbb-utóbb mindig a fiú-lány kapcsolathoz lyukadtunk ki. Végül ebből kerekedett egy olyan sztori, amely akár a valóságban is megtörténhet!
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
Az első osztályos diákok örömmel rajzolták le, hogy kik azok a személyek az életükben, akik közel állnak hozzájuk.
A beszélgetések során kiderült, hogy a család, a rokonok, a barátok és a tanító nénik központi szerepet töltenek be a mindennapjaikban. Érdeklődéssel hallgattam azokat a vicces, boldog, eseménydús történeteket, amelyek a legjobb barátról, barátnőről szóltak, azokat a családi sztorikat, amelyek emlékezetesek voltak számukra. Nagyszerű volt hallgatni azt a sok-sok pozitív tulajdonságot, amiket családtagjaikról mondtak. Elmesélték, hogy miért szeretik a szüleiket, miért hálásak nekik. Ügyesen megfogalmazták, hogy ők kiket tartanak igazi, őszinte, megbízható barátnak.
Az 1.a és 1.b osztályos tanulók mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó kapcsolatot alakítsanak ki társaikkal. Fontosnak tartják a régi és az új barátságok ápolását.
A foglalkozás végére elkészültek a gyermekek munkái is. Nagyon örültek annak, hogy bemutathatják „remekműveiket”, de leginkább az okozott nekik nagy boldogságot, hogy mindezt a legjobb barátjuk, barátnőjük mellett tehetik meg.
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
Az első osztályos diákok örömmel rajzolták le, hogy kik azok a személyek az életükben, akik közel állnak hozzájuk.
A beszélgetések során kiderült, hogy a család, a rokonok, a barátok és a tanító nénik központi szerepet töltenek be a mindennapjaikban. Érdeklődéssel hallgattam azokat a vicces, boldog, eseménydús történeteket, amelyek a legjobb barátról, barátnőről szóltak, azokat a családi sztorikat, amelyek emlékezetesek voltak számukra. Nagyszerű volt hallgatni azt a sok-sok pozitív tulajdonságot, amiket családtagjaikról mondtak. Elmesélték, hogy miért szeretik a szüleiket, miért hálásak nekik. Ügyesen megfogalmazták, hogy ők kiket tartanak igazi, őszinte, megbízható barátnak.
Az 1.a és 1.b osztályos tanulók mindent megtesznek annak érdekében, hogy jó kapcsolatot alakítsanak ki társaikkal. Fontosnak tartják a régi és az új barátságok ápolását.
A foglalkozás végére elkészültek a gyermekek munkái is. Nagyon örültek annak, hogy bemutathatják „remekműveiket”, de leginkább az okozott nekik nagy boldogságot, hogy mindezt a legjobb barátjuk, barátnőjük mellett tehetik meg.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
„Nincs emberi kapcsolat, mely megrendítőbb, mélyebb lenne, mint a barátság. A szerelmesek, igen, még a szülők és gyermekek kapcsolatában is mennyi az önzés és a hiúság! Csak a barát nem önző; máskülönben nem barát. Csak a barát nem hiú, mert minden jót és szépet barátjának akar, nem önmagának. A szerelmes mindig akar valamit; a barát nem akar önmagának semmit. A gyermek mindig kapni akar szüleitől, túl akarja szárnyalni atyját; a barát nem akar kapni, sem túlszárnyalni. Nincs titkosabb és nemesebb ajándék az életben, mint a szűkszavú, megértő, türelmes és áldozatra kész barátság. S nincs ritkább”
Székesfehérvári Kossuth Lajos Általános Iskola
A gyerekek örömmel dolgoztak az újabb feladatom. Èlvezettel hallgatták a legújabb dalt, ami a tèmàhoz kapcsolódott.