A társas kapcsolatok alakulása – különösen a kiskamaszkor elején – meghatározó a gyermekek életében. Gyakran játszunk olyan drámajátékokat, melyekkel az együttműködést, önismeretet, társismeretet gyakoroljuk. Mégis a \”Melegzuhany\” című játék katartikus élményt adott a gyerekeknek. Csodálatos volt látni az arcukat, miközben hallgatták társaikat. Volt olyan kislány, aki el is sírta magát a megkönnyebbüléstől, mert barátai egy le nem zárt félreértésről beszéltek a háta mögött, s ebből megtudta, hogy egyáltalán nem neheztelnek rá.
A játékok az egész hónapunkat végigkísérték, s úgy érzem, sokat gazdagodtunk általuk.
Társas kapcsolatok ápolása

SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Vidám kis csapatom tagjai ez alkalomból a számukra legfontosabb „társukkal” /családjukkal, barátjukkal, sporttársukkal stb. / ábrázolták azt a helyzetet, ami nekik fontos vagy kedves.
A „napsugarai” az összefogást jelképezik, ami a kötő kapocs a társasak között.

Szent György Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskola
A Szent György Görögkatolikus Általános Iskola 6. osztálya ismét jelentkezik, milyen feladatokat oldott meg ebben a hónapban. A társas kapcsolatok ápolását mi komolyan vettük. Elkészítettük a kapcsolati naplót. Felidéztük új társunk érkezésének napját. Filmre vettük.
„Egy tanév első napja mindig furcsa egy kicsit. Akadnak ismerősök, ismeretlenek és olyanok, akikről csak álmodunk.” Hangzik el Az élet iskolája c. filmben. Milyen igaz! Álmodni olyanról is, akinek segíthetünk az új helyzethez való igazodásban is, aki révén megmutathatjuk, szeretet lakik a szívünkben.
Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Ebben a hónapban is sokat beszélgettünk, játszottunk szituációs játékokat, rajzoltunk és nem utolsó sorban megkaptuk a Boldog Iskola címet, ami kapcsán ellátogatott hozzánk a TV, és a Tények című műsorban szerepelhettek szakkörünk kisdiákjai néhány másodperc erejéig :-).
Egy kedves történetet választottam ki feltöltésre, amelyet a 4. osztályos Járdán Csenge Kincső Egymásnak teremtve címmel írt.
Székesfehérvári Kossuth Lajos ÁLtalános Iskola
Sokan azt gondolják, a jó barátság arról szól, hogy együtt nevetünk, bohóckodunk. De ez nem így van. A jó barátság közel sem csak ezt jelenti. Az igaz barát ritka, mint a fehér holló. Ő az, akire mindig számíthatsz. Rábízhatod a legféltettebb titkaidat, és ő akkor sem adja tovább, ha összevesztek. Mindig kész a békülésre, teljesen mindegy, hogy ő bántotta-e meg a másikat, vagy nem. Az igaz barát nem hagy cserben, és akkor is próbál segíteni, ha ez felülmúlja az erejét, a lehetőségeit. Éppen ezért az igaz barátság leginkább a bajban mutatkozik meg.
Nagyon tanulságos lesz a következő történet. Érdemes elolvasni. Az anyukámtól hallottam. Gyerekkorában történt. Az általános iskolában két jó barátnője volt. Szinte minden idejüket együtt töltötték. Viki egy nagyon vagány, nagyszájú lány volt. Zsófi egy csendes, visszahúzódó gyerek, de mindenki nagyon szerette az osztályban.Nagyon jó humora volt. Rengeteget lehetett vele nevetni. Egyik napról a másikra Zsófi nagyon megváltozott. Nem akart már velük lógni, azt mondta, hogy neki hamar haza kell mennie iskola után. Anyáék azt vették észre, hogy az addig vidám kislány ingerült lett, kedvetlen, nem lehetett vele beszélgetni. Sokszor mintha ott sem lett volna. Lassanként elfordultak tőle az osztálytársai, hiszen nem volt senkinek sem kedve egy „savanyú” emberrel barátkozni. Anya éjszakákat nem aludt. Azon gondolkodott, mi történhetett az ő egyik legjobb barátnőjével. Nem hagyta nyugodni a dolog. Egyszer titokban követte őt Vikivel. Nagyon meglepődött. Zsófi iskola után nem egyenesen haza ment, hanem a boltba, a zöldségesbe, a postára… És a nehéz szatyrokat cipelve nagy sokára ért haza. „De miért? Miért ő vásárol be? Egyedül? Hiszen ez egy felnőttnek a dolga!”-gondolta anya. Másnap megkérdezték a kislányt, miért ő végzi anyukája feladatait. A kislány először nem válaszolt, de aztán kitört belőle a sírás. Megtudtuk, hogy anyukája-aki egyedül neveli gyermekét- kórházba került az elmúlt hetekben. Azóta már otthon van, de még nem kelhet ki az ágyból. Így Zsófira maradt a bevásárlás és a házimunka is. Egyből megértették anyukámék, hogy miért volt kedvetlen, morcos és fáradt az ő barátnőjük. Ettől a naptól kezdve mindig segítettek neki a sok-sok feladata elintézésében. Lassanként az anyukája is jobban lett, és a kislány újra a régi vicces lány volt. Anyáék is nagyon boldogok voltak, hogy visszakapták a legjobb barátnőjüket. Én pedig azért vagyok büszke anyukámra, mert nem fordult el a barátnőjétől, mert fontos volt a barátsága számára.
Ebből a történetből megértettem, hogy az igaz barát az egyik legnagyobb kincs a világon. És azt is, hogy az ember néha nehezen jön rá, hogy mi a dolga egy jó barátnak.
Jakabszállás-Fülöpjakab Általános Iskola Eötvös József Általános Iskolája
A fülöpjakabi 5. osztályosok sokfelől körüljárták a társas kapcsolatok témakörét. Rengeteget játszottunk az órákon, majd arra a következtetésre jutottunk, hogy „akár hány évesek is vagyunk, csak egymással együttműködve juthatunk előbbre: örömünk csak így lehet teljes, gondjaink pedig megfeleződnek, ha megosztjuk őket. De minden kapcsolatért nekünk is tennünk kell.” Íme egy rajz a legjobbak közül.
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola
A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola gyógypedagógusai és a szegregáltan oktatott gyermekek Fogyatékkal Élők Világnapjára készített videójához nem kellenek szavak… ♥
Debreceni SzC Baross Gábor Középiskola, Szakiskola és Kollégium
Ez az a téma ami mindenkit érdekelt. Rajzoltunk kapcsolati hálót, olvastunk történeteket és sokat beszélgettünk.
A társas kapcsolatokról szóló órát 2016.nov.30-án tartottam. 13 gyerek volt jelen. Beszélgettünk a közösségekről. Bemutatták a legjobb barátjukat. Játszottunk ,rajzoltunk.