Történet a barátságról

Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A Kisnánai Szent Imre Általános Iskola 8. osztályosai a Társas kapcsolatok témakörben elkészítették az osztály barátsághálóját.
Balassagyarmati Szabó Lőrinc Általános Iskola
A foglalkozások során a legjobban a meleg zuhany játék tetszett a gyerekeknek. Ha valaki bánatos és szomorú a csoportban mindig van egy társa, akinek a javaslatára kap egy jó kis meleg zuhanyt, hogy mosolyra húzódjon tőle a szája. Szívesen rajzolták le a kapcsolataikat is. A legaranyosabb alkotásokat közösen választottuk ki feltöltésre.
Az órán megbeszéltük, hogy miért fontos, hogy mindenkinek legyenek barátaik, tartozzanak különböző csoportokhoz. A tanulók megértették, hogy ahhoz, hogy ezek a kapcsolatok működjenek nekik is tenniük kell.A kapcsolatok ápolását nagyon fontosnak tartották, mert érződött, hogy a barátok a társak szeretete, tisztelete, elismerése fontos számukra.
Voltak, akik beszámoltakhosszabb ideje tartó barátságokról, de volt olyan tanuló is aki nehezen nyílik meg , de megértette, hogy neki is tenni kell, és ápolni kell kapcsolatait.
Az órán a tanulók kiscsoportokban elkészítettek egy-egy fogalmazást, ahol az utolsó mondatokat adtam meg.
Végül az foglalkozás a hónap dalának meghallgatásával zártuk.
Elekes Vencel Általános Iskola
Először megbeszéltük milyen emberi kapcsolatok fontosak a gyerekeknek, kik mellett érzik jól magukat, kiket szeretnek maguk mellett. Hogy érzik magukat azok, akiknek nincs családjuk.
Mit tehetnek ezen személyek , hogy ne legyenek egyedül. Mit tehetünk mi, hogy ne legyenek ők egyedül.
Megértették, hogy az ember társas lény és együtt minden könnyebb.
A beszélgetés végére a tanulók rájöttek kiket szeretnének maguk mellett majd, ha felnőnek és ezt nagy örömmel le is rajzolták.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A gyerekek bemutatnak egy jelenetet , amelyben barátság, konfliktus, és megoldás játszódik le.
A III. téma keretében arról beszélgettünk, hogyan függ össze a társas kapcsolatok minősége és mennyisége a boldogsággal. Utána végeztük el a képen is látható gyakorlatot.
Dombóvári József Attila Általános Iskola
Az előző havi téma megbeszélésével kezdtük, nahát ezzel egy egész tanórát kitöltöttünk, mert annyi mondanivalójuk volt, hogy nem lehetett nem meghallgatni őket. Óra végén néhány kérdéssel előkészítettem az ehavi anyagot. Következő órán ennek felidézésével kezdtünk, majd Arisztotelész idézetét beszéltük meg! Egyre jobb ötleteik vannak. Megbeszéltük, hogy kik állnak közel hozzájuk, és hogyan lehet ezeket a kapcsolatokat ápolni, mit kell tenni értük. Majd elkezdtek készíteni kapcsolattartási tervet, de csak az első héttel végeztünk. Érdekes dolgokat találtak ki, hogyan tartják a kapcsolatot a számunkra fontos emberekkel. Összefoglalás után megbeszéltük, hogy mi lenne ha írnának közösen egy történetet, melynek a feladatban megadott három idézet egyke a zárógondolat. Érdekes, hogy egytől egyig a saját életükből vett történetet írtak, vagy kitaláltak egy történetet aminek ők maguk voltak a főszereplői.