Gyulai Gaál Miklós Általános és Alapfokú Művészeti Iskola

Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A társas kapcsolatok témában már otthon érezték magukat a gyerekek. Már az óvodában is szövődtek barátságok, könnyen megfogalmazták hova, milyen közösségekbe tartoznak. A „Ha egyszer felnövünk” témakör feldolgozásához a jövőbe repítettük magunkat. Nem is gondoltam, hogy már ilyen határozott elképzeléseik vannak a kis elsőseimnek. Szinte mindenki tudta, mi szeretne lenni, hány gyereket szeretne, és az fiú legyen vagy lány. Jókat kacagtunk, miközben elmesélték. P M Ildikó
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A Kisnánai Szent Imre Általános Iskola 8. osztályosai a Társas kapcsolatok témakörben elkészítették az osztály barátsághálóját.
Balassagyarmati Szabó Lőrinc Általános Iskola
A foglalkozások során a legjobban a meleg zuhany játék tetszett a gyerekeknek. Ha valaki bánatos és szomorú a csoportban mindig van egy társa, akinek a javaslatára kap egy jó kis meleg zuhanyt, hogy mosolyra húzódjon tőle a szája. Szívesen rajzolták le a kapcsolataikat is. A legaranyosabb alkotásokat közösen választottuk ki feltöltésre.
Az órán megbeszéltük, hogy miért fontos, hogy mindenkinek legyenek barátaik, tartozzanak különböző csoportokhoz. A tanulók megértették, hogy ahhoz, hogy ezek a kapcsolatok működjenek nekik is tenniük kell.A kapcsolatok ápolását nagyon fontosnak tartották, mert érződött, hogy a barátok a társak szeretete, tisztelete, elismerése fontos számukra.
Voltak, akik beszámoltakhosszabb ideje tartó barátságokról, de volt olyan tanuló is aki nehezen nyílik meg , de megértette, hogy neki is tenni kell, és ápolni kell kapcsolatait.
Az órán a tanulók kiscsoportokban elkészítettek egy-egy fogalmazást, ahol az utolsó mondatokat adtam meg.
Végül az foglalkozás a hónap dalának meghallgatásával zártuk.
Elekes Vencel Általános Iskola
Először megbeszéltük milyen emberi kapcsolatok fontosak a gyerekeknek, kik mellett érzik jól magukat, kiket szeretnek maguk mellett. Hogy érzik magukat azok, akiknek nincs családjuk.
Mit tehetnek ezen személyek , hogy ne legyenek egyedül. Mit tehetünk mi, hogy ne legyenek ők egyedül.
Megértették, hogy az ember társas lény és együtt minden könnyebb.
A beszélgetés végére a tanulók rájöttek kiket szeretnének maguk mellett majd, ha felnőnek és ezt nagy örömmel le is rajzolták.