Társas kapcsolataim: osztályközösségemben, Gyermekotthonban, Egyházamban, Tanulók Klubjában.

Társas kapcsolataim: osztályközösségemben, Gyermekotthonban, Egyházamban, Tanulók Klubjában.
Kecskeméti Bekvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
A ‘Társas kapcsolatok’ a gyerekekhez közel álló téma, mindennapjaink része. Iskolánk a KIP módszer szerint tanít, melynek lényege a gyerekek együttműködése, egymás elfogadása, értékelése. Jelmondatunk: ‘Mindenki jó valamiben!’ Ezeken a KIP órákon a gyerekek heterogén csoportokban dolgoznak, mindannyiuknak részt kell venniük a munkában, és mindenki munkája egyaránt fontos és része az egésznek. Ez megtanítja őket a türelemre, toleranciára, a közösségért végzett felelősségteljes munkára, a konfliktusok kezelésére. A mese meghallgatása után megoldottuk a munkafüzetből kimásolt feladatokat. Örültem neki, hogy a közmondásokat jól értelmezték, és sokra emlékeztek az első osztályos tankönyvünkből. Beszélgettünk a családon belüli és kívüli kapcsolatokról, ezek fontosságáról. A közmondások ihlették a rajzot, amit készítettünk. Milyen a legjobb barátom, és miért szeretem? Természetesen végig szólt Bagdi Bella CD-je, ezt a gyerekek már maguk kérik.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban a gyerekek neveket húztak, mindenki egyet és versikét kellett írniuk a kihúzott társukról.Nagyon ötletes és vicces versikék születtek.Majd ezeket a verseket a Mikulás délutánon is felhasználtuk úgy,hogy annak a gyereknek kellett csomagot készíteni,akiről a vers szólt! Majd ezt egy fergeteges bulival zártuk.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
A felvétel teljesen spontán készült. Némafilmmé válásában pedig örömmel közreműködött nagyobb testvér, szülő is:) Így van ez jól, hiszen a Boldogságprogram iskolán kívül is él!
Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola
Az órát egy ráhangoló játékkal, kártyák húzásával és azokhoz kapcsolódó történetek mesélésével kezdtük. Bevezetésképp elmondtam a gyerekeknek, hogy miről lesz szó, majd beszélgettünk arról, kinek van közülük párja, mióta vannak együtt, kinek vannak együtt a szülei, kinek váltak el. Majd következő feladatként egyéni munkaformában kapcsolati hálót rajzoltak a gyerekek. Az óra következő részében meglepetést terveztek a fiúk egy általuk választott barátjuknak/szerelmüknek. Ezt ismét egyéni formában végezték, majd megbeszéltük a tapasztalatokat. Az órát a gubancolós feladattal zártuk, amelyről képeket is töltöttem fel.
Álmosdi Bocskai István Általános Iskola
Álmosdi Bocskai István Általános Iskola-Kapcsolatok ápolása, társas kapcsolatok-November-Hetedik osztály-faliújság, hívókép, Az első és negyedik osztály munkái-1.osztály családi kapcsolatok, negyedik osztály baráti társas kapcsolatok: \”A sport összehoz!\”-címmel
Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium
Az osztály közösen épített meg egy várost, ezzel is erősítve a társas kapcsolatokat.
Bihardioszegi Altalanos Iskola
Ezen a foglalkozason, folytattuk a tarsas kapcsolatok temajat , es a szocialis halorol beszelgettunk, arrol milyen emberek allnak kozel hozzank es mit es hogyan tehetnenk annak erdekeben , hogy a kapcsolatot apoljuk es jobba tegyuk ezekkel az emberekkel.
Majd a vegrehajtando feladat az volt a diakok reszere , hogy keszitsenek egy kapcsolattartasi tervet,melyben fogalmazzak meg hogy az elkovetkezo idoben , hogyan fogjak tartani a kapcsolatot a szamukra fontos emberekkel, es milyen uton modon fognak azert tenni , hogy ez a kapcsolat fejlodjon, es milyen apro gesztusokkal ,jo cselekedetekkel varazsolhatjak szebbe a masik emberrel valo kapcsolatukat.