
Társas kapcsolatok ápolása

Egyszer régen volt egy kis falu.Ezt a falut ősi energia vette körül.Csak egy szerencsés illető tudta áttörni és megmenteni a falu lakóit, de senki sem volt szerencsés.
Egy hideg téli napon egy szegény fiú valami meleg helyet keresett. A kovács házában égett a tűz. A fiú elkezdett közelebb menni felé ám átfutott rajta a tudat, hogy a kovács háza el van átkozva.De ő csak ment, ment egyre közelebb a házhoz. A kovács éppen dolgozott egy nagy kék kardon. De hirtelen a kovács megállt, meghallotta, hogy a fiú ott áll mellette.Azt kérte tőle, hogy maradhasson ott. A kovács csak ámult, még soha nem volt egy látogatója sem. Bólintott, majd tovább folytatta a munkát. Amikor végzett, váratlanul odanyújtotta a fiúnak a kardot. Azt mondta neki, hogy ” Tudod mit kell tenned!”
Amikor a fiú egy kis tétovázás után megfogta a kardot, minden átvillant rajta. Ez egy varázskard volt és az volt ráírva: SZERENCSE
Elment a város szélére, ott már rengeteg ember várta. Ekkor egyetlen egy csapással szétvágta a falat.
Mindenki ujjongani kezdett. A hideg télből egyszerre tavasz lett. A falu népe attól a naptól kezdve szabad és szerencsés volt. A kovács pedig attól a naptól fogva mindenkinek szerencsét hozott.

Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
A megküzdési stratégiák téma feldolgozását több alkalommal valósítottuk meg. Elsőként az Aranykulcs című mesét hallgathatták meg a gyerekek. A mese kapcsán arról beszélgettünk, hogy kinek milyen nehéz feladatban volt már része, és mindenki elmondhatta a három kívánságát is.
Egy másik alkalommal a Hajótörés játékot játszottuk el, melyet követően megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát a játék közben, milyen félelmeik voltak, milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük, azért, hogy a hajón maradhassanak. Megtapasztalhatták, hogy ha segítik egymást, akkor könnyebben leküzdetik az akadályokat. A cápatámadás elől való sikeres megmenekülés után jól jött egy kis lazítás Bagdi Bella Ellazulni jó című dalára.
Ugyancsak e téma kapcsán a gyerekek lerajzolták, hogy ki az, aki segít ha rossz kedvük van.
Varga Domokos Ámk Damjanich utcai óvoda
Foglalkozásunkon meghallgattuk Bagdi Bella „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dalát és játékos mozdulatokkal kísértük. Beszélgettünk a barátságról: ki kivel szeret játszani, ki mellé szeret ülni, kivel szeret sétálni? stb.. Elkészítettük a barátság karkötőket (lányok) vagy kitűzőket (fiúk). Mindenki kapott, örültek neki, és boldogan vitték haza.
Úri Szent Imre Általános Iskola és AMI
A Társas kapcsolatok témánkat egy közös sugdosós játékkal kezdtük, majd keresztrejtvényt oldottunk meg, melynek megfejtése a szeretlek szó lett. Beszélgettünk róla, ki kinek szokta ezt a szót mondani, miért, mikor. Ezután csoportmunkában gondolattérkép formájában szedtük össze, milyen is egy jó barát. Megbeszéltük, hogy van a család, akik a legközelebb állnak hozzánk, vannak a barátok, osztálytársak, végül az ismerősök. Ezeket a szavakat írták be aztán koncentrikus körökbe, és egészítették ki azokat családtagjaik, barátaik, ismerőseik nevével. Egyfajta szociometriának is hasznos volt ez a feladat.
Tápi József Attila Általános Iskola
Minden állathoz illesztettünk egy rá jellemző tulajdonságot.
Meglepődtek, hogy szinte ugyanazt találták, s mennyire igaz az állatra és az embere is.