Mindig kiderül,hogy együtt, és egymásért az igazi!!

SZÉKÁCS JÓZSEF EVANGÉLIKUS ÓVODA,ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Mindig kiderül,hogy együtt, és egymásért az igazi!!
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A feladathoz nem sok instrukciót kaptak a tanulóim, körülbelül a versenyfeladatnál leírtakat. Ami meglepetést okozott számomra, hogy azt hittem majd a csoport közös kapcsolataiból találnak példákat. Ezzel szemben a rajzok többségét úgy képzelték el, hogy az óvó, védő szerep az övék. A saját irányító szerepükkel oldották meg a gondoskodást. A felelősségvállalás másokért – ez persze konkrétan nem így hangzott tőlük, de amit a rajzokról mondtak ezt jelent. Ezek szerint indirekt módon ismét megtanultak valamit, amit én szerettem volna megtanítani:” társas kapcsolataikban megjelent az én felelőssége”.
Rajzok tartalma a gyerekek szavaival:
1. Vigyázok a kistestvéremre míg anya dolgozik. Én fogom megmondani, hogy mit nem szabad.
Azért hagyta anya velem, mert tudok rá vigyázni.
2. Kutyasétáltatás közben vigyázok a többiekre, mert én értek a kutyákhoz.
3. Mi mindent együtt csinálunk, barátok vagyunk – vigyázunk egymásra
4. Apa vigyáz az egész családra, de apára én vigyázok!
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája Vegyes csoport
Tisztaforrás csoport:
A történethez mindenki hozzátett valamit. A hangulattal és a képi háttér elemezgetésével sok idő elment, míg kikerekedett a történet, – mitől lehet jó kedvük?
– A képen biztos, hogy ünnepelnek. Azt ünneplik, hogy leszüreteltek. Koccintanak.
– A gyerekeknek nincs a képen pohár. A felnőttek bort isznak. A háttérben ott a sok szőlőtőke, de már nincs rajta szőlő. Bor lett belőle, az van a pohárban.
– A szüretkor történt dolgon nevetnek.
– Azon nevetnek, hogy a gyerekek megtréfálták a nagypapát, míg szedték a szőlőt. Elbújtak a nagypapa elől. A nagypapa egyszer csak rájött, hogy nincsenek a gyerekek. Azonnal keresésükre indult, de nem találta őket sehol, elfáradva leült és elaludt.
– A gyerekek közben elunták a bújócskát és visszasétáltak, de hiába kérdezték nagyit, hol a papa, ő nem tudta.
– Elindult a két unoka a nagymamával együtt keresték a nagypapát, hogy hol lehet.
– Nagyapa aludt még akkor is egy szőlőtőke alatt.
– Felébresztették és mindenki örült, hogy senkivel nem történt baj.
Most már kész a bor, a szüretelés emlékén jól mulatnak, kellemesen telik családi körben a nap.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos Értelmi Fogyatékos Tanulók Általános Iskolája 5. osztály
Sziklaforrás csoport
A tanulók a kép látványától nehezen tudtak elvonatkoztatni. A saját élmények a családi együttlétekről aztán az egyik tanulómnál nagypapás élményével kerekedett történetté.
Történetünk:
Vasárnap délután van. Az unokákra a nagyi és papa vigyázott. Most jöttek meg anyáék.
Arról mesél mama, hogy papa az unokákkal megint sakkozott. Papa nem tudott nyerni.
Mostanában már sose nyer, mert az unokák ügyesek lettek. Papa nagyon el volt keseredve.
Mama segített neki, levett egy bábut a tábláról. Bevallja mama, hogy csalt a papa kedvéért.
A gyerekeknek most mondják el, hogy papa csak segítséggel tudta legyőzni őket, ezen nevetnek.
A kisfiú, akivel valójában megtörténhetett, azzal fejezi be: – Anya azt mondta, hogy mama, papa gyerekek.
A nagyik nagyon is tudják, mi kell a kis unokáknak és azt is, hogy egy kis huncutság még belefér
A múlt hét folyamán a gyerekekkel megbeszéltük a társas kapcsolatok mibenlétét!
Nagyon érdekes gondolataik voltak arról, hogy hogyan lehet együtt élni és milyen szabályokat állítanának fel az esetleges együttélés alkalmával.
A fotókat mellékelve találják!
Szigetszentmiklósi Csicsergő Óvoda
Mindig is nagyon fontos volt számunkra, hogy a csoporton belül, a gyerekek és szülők között egyaránt jó kapcsolat alakuljon ki a nálunk töltött évek alatt. Ennek elősegítésére egyre több közös programot szervezünk, melyek gazdagítják a közösségi élményt, elmélyítik a társas kapcsolatokat. November hónapunkat is egy igazán jó Márton-napi lámpás felvonulással és piknikkel kezdtük, melyre a nagyszülők is örömmel eljöttek. A Kincsesládánkból elővarázsolt ,,Barátság-fonal” segítségével hálót szőttünk, megbeszéltük, miért és hogyan kell vigyázni kapcsolatainkra. A gyerekek nagyon okosan és gyakran meghatóan beszélgettek a témáról. Inspirálta őket minden olyan motivációs eszköz, játék, melyet párosával, vagy csapatban lehetett használni. Úgy gondoljuk a gyerekeknek sikerült átadni a témával kapcsolatos tudnivalókat és továbbra is kiemelt szempont lesz a közösség erősítése.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola harmadikosaihoz ma „vendég” érkezett. Géza más, mint a többiek. Nincs mobilja, viszont van 11 testvére, nem jár divatos ruhákban, de vannak lovaik, teheneik, malacaik. Nincs szép autójuk, ő gyalogol a buszmegállóig, majd busszal jön iskolába. Ezért a társai csúfolják. Minden gonosz kifejezés felírásakor gyűrünk egyet „Gézán”. Végül már tovább nem gyűrhetjük, egy papírcsomó lett belőle. Nem nézhettük mindezt tétlenül. Ki kell békítenünk, meg kell vígasztalnunk a barátunkat. Minden kedves szóra simíthatunk egyet a rajzon, Géza képzeletbeli lelkén. Sok kedves szó után még mindig szakadt és gyűrött a papír. Ma megtanultuk, mennyire vigyáznunk kell a társas kapcsolatainkban elhangzó szavakkal. Mert meggondolatlanul kimondott szavainkért bocsánatot kérhetünk, de a nyoma mindig megmarad.