Novemberben családi kapcsolataink fontossága, ápolása mellett a barátságról is beszélgettünk.
„Mit kell tenned, hogy jó barát legyél, és neked is jó barátaid legyenek?” – a sok jótanácsot le is jegyeztük.

Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
Novemberben családi kapcsolataink fontossága, ápolása mellett a barátságról is beszélgettünk.
„Mit kell tenned, hogy jó barát legyél, és neked is jó barátaid legyenek?” – a sok jótanácsot le is jegyeztük.
A család havi tervünkhöz kapcsolódva építettem fel a társas kapcsolatok boldogságóra témát a gyerekekkel. Elmeséltem a tavaszi ébresztőt, és a hozzá kapcsolódó kérdések segítségével feldolgoztuk a témát. Elkészítettük a családvirágot, a gyerekek annyi szirmot ragasztottak fel a papírra, ahány tagból áll családjuk. Valamelyik gyermek sajátos módon a háziállatukat, valamint a mellettük lakó szomszédot is (akivel rendszeresen tartják a kapcsolatot) családjának tekintette. Örömmel beszéltek a családról a gyerekek, és a társaság fontosságáról.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Példa arra, hogy a Boldogságprogram hogyan válhat az intézményi programok részévé
– „Mézes-napok”- projektet a Középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulók általános iskolájában Társas kapcsolataink ápolásárára, minden csoport együttlétével valósítottuk meg. A csoportok folyamatosan érkeztek a tankonyhára, ahol mézes finomság készült.
– Intézményünk idén ünnepli 111. évfordulóját. A heti projekthez minden intézményegység csatlakozott. A Mi iskolánk rajzpályázatra készített munkákban megjelenik a Boldog Iskola logója, a Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája Autista csoport tanulói készítették. A legérdekesebb tevékenységek az iskolában-témában több csoport a Boldogságórák során elemzett tevékenységet ábrázolták rajzaikon.
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
A Csoporttal relaxáltunk egy Jót, mesét hallgattunk és szebbnél szebb alkotások kerültek ki a Gyerekek kezei közül. Megható pillanatokban is részünk volt. Másnap reggel pedig láthattam, ahogy két kisfiú az Édesanyjának mutatja az ajtón, melyik emberfigurát színezte.
Köszönjük
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
„Szeretnék mutatni nektek valamit! ” – mondtam a gyermekeknek, s elmeséltem hogy találtam rá arra a kicsi kőre, amely ezentúl az én hála kövem lesz. Körbe adtam a gyermekeknek, hogy tegyék hozzá szeretetüket, kezük melegét, töltsék meg jókedvvel. Ahogy járt a kövecske megkérdezték egymástól: Medve pajtás hogy vagy? A körbe ért gondolatok után a Mackó ébresztő mesét hallgatták meg a gyermekek, majd a barátságról kezdeményeztem beszélgetést. Bemutattam a barátság hőmérőt, amelyet használhatnak a mindennapok során. Csengettyű segítségével választották ki a kis barátaikat és kedves szavakat mondtak egymásnak. Halk zeneszó segítette az ölelős játékot, amely jó hangulatú tánccá fokozódott. A tevékenység lezárásaként a fiúk közösen építettek a lányok pedig barátság karkötőket készítettek. Nagyon jó hangulatú, érzelmekben gazdag pillanatokat élhettünk át.