
Társas kapcsolatok ápolása


November hónap igazán alkalmasnak bizonyult arra, hogy a társas kapcsolatok témát több oldalról is megközelíthessük, illetve a gyermekeink számára kézzel foghatóvá tegyük. Nagyon jó alkalom volt erre a Márton napi népszokások felelevenítése, és a kukoricafosztás hagyományának megismertetése. Kiscsoportos gyermekekről lévén szó igyekeztünk a lehető legjátékosabb formában megismertetni velük azokat a tevékenységeket, ahol az emberek összefogva, együtt végezték el a betakarítási munkákat, mindig viszonozva a kapott segítséget. A hónap dalával alapoztuk meg a jó hangulatot. Többször együtt tapsoltunk és énekeltünk, ki-ki a tudása szerint. Beszélgetést kezdeményeztünk, meséltünk a Márton napi hagyományokról, tollat fosztottunk, lámpást készítettünk, majd libatollal megtöltöttünk egy kispárnát is. A közös beszélgetések, az együtt elvégzett munka láthatóan nagy örömöt okozott a kicsiknek. A következő hét, a kukoricafosztás ideje volt. Énekelve, jó hangulatban teltek a napok. Régi képeket nézegettünk, kukoricát morzsoltunk, csutka tornyot, babát készítettünk, kukorica lepényeket sütöttünk, kukoricát pattogtattunk. A projektet egy összekovácsoló mondóka zárta. Szervusz pajtás! Kukorica hajtás. Aki fogja kezemet, öleljen meg engemet!
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
Óvodánkban a két nagyobb csoport készítette el a barátságláncot. A gyermekekhez közel áll ez a téma, mert középső és nagy csoportban alakulnak ki igazán a barátságok. A papírembereket elkészítettük és szívecske formában közösen felragasztottuk. Mindenki belső értékeire, különlegességére, szerethetőségére felhívtuk a figyelmet. Perifériára szorult gyermekekre még inkább figyeltünk, bevontuk és kiemeltük pozitív tulajdonságait A közösségekben az egyik legfontosabb társas kapcsolat a barátság.
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
A Maci csoportban a társas kapcsolatok témában plakátot készítettünk.
Plakátunk a gyermekek baráti kapcsolatait tükrözi: – A baráti csoportok a mézes csupor köré gyülekeztek.
Örömmel játszottuk a témához kapcsolódó szituációs játékokat, a meséket a gyermekek kérésére több alkalommal is meséltük. A gyermekekben a téma feldolgozása által erősödött az egymás iránti szeretet és az elfogadás.
Csatári Gabriella óvodapedagógus
Stevan Sremac Á.I. Emlékiskola
Roli sajnos már külföldre jár suliba, ám egy nap betoppant hozzánk vendégségbe. Nagyon megörültünk neki, újra teljes lett a 3.c kis csapata.
Stevan Sremac Á.I. Emlékiskola
Korvinnak születésnapja volt. Így köszöntötték a lányok.
Boldogságóránkat „napimádó” relaxációval kezdtük, majd a munkafüzet 18.oldalán található képek segítségével a barátságról beszélgettünk: Kinek van barátja? Mitől barát a barát? Miért jó, ha van barátunk? stb. A CD segítségével meghallgattuk Bagdi Bella -Ha boldog vagy…című dalát, óvónénik, gyerekek együtt táncoltunk rá.Készítettünk barátságláncot, az emberfigurákat a kisebbek zsírkrétával, a nagyobbak ceruzával színezték. Játszottunk Kis barátom hogy vagy játékot és készítettünk pókhálót (Azt szeretem benned, hogy…) Zárásként ismét táncoltunk, énekeltünk Bagdi Bella dalára.