Együtt eltöltött Boldogságóra a két 2. osztály tanulóival.

Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Együtt eltöltött Boldogságóra a két 2. osztály tanulóival.
Novemberben a társas kapcsolataink ápolására fektetünk nagyobb hangsúlyt.
Milyen tulajdonságok fontosak egy barátságban?
Mindenki leírta a neki legfontosabbakat. Aztán megfogalmazták egy kép segítségével, hogy mi a legjobb tulajdonságuk, nekik és a barátaiknak.
„Az igaz barát az, akire szükségben is számíthatunk.”
Berger Brigitta
Novemberben a társas kapcsolataink ápolására fektetünk nagyobb hangsúlyt.
Milyen tulajdonságok fontosak egy barátságban?
Mindenki leírta a neki legfontosabbakat. Aztán megfogalmazták egy kép segítségével, hogy mi a legjobb tulajdonságuk, nekik és a barátaiknak.
„Az igaz barát az, akire szükségben is számíthatunk.”
Berger Brigitta
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Elkészült egy kis humoros történet a megadott képhez. A gyerekek csoportmunkában közösen fogalmaztak.
Pintérné Szaszkó Gabriella 4.b of.
Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Csoportmunkában készített az osztályom plakátot „Vigyázzunk egymásra” címmel. Először a csoport megbeszélte a témát, majd ötleteket gyűjtöttek. Végül megegyeztek egy témában. Egyik kislánynak az apukája a napokban kórházba került. Mikor meglátogatták az apukát, ott a kislány a kórházban látott beteg gyerekeket is – ebből jött az ötlet: „Tegyük szebbé a beteg gyerekek karácsonyát” – gyűjtésre felhívó plakát segítségével. Nekem ez a gondolat nagyon megtetszett…
Pintérné Szaszkó Gabriella 4.b of.
Siófoki Széchenyi István Általános Iskola Kiliti iskolarész
Az első novemberi boldogságórán összegyűjtöttük a jó barát ismérveit, majd feldolgoztuk A róka és a farkas a lakodalomban c. mesét. Már a mese meghallgatása is vidám hangulatot teremtett. Ezután az élő szobros játékot játszottuk, majd a gyerekek kiválasztották a hónap feladatát. Most a plakátkészítésre esett a választásuk. Néhányan csoportmunkában, mások párokban dolgoztak, így több plakát is született az elképzeléseik alapján. A megvalósításra már a következő héten került sor. Még lesz egy óránk novemberben, akkor a család lesz a központi témánk.
Somogyi Rezső Általános Iskola Kisvárda
November hónapban a társas kapcsolatok témakörét tárgyaltuk.Beszélgettünk a környezetünkben előforduló társas kapcsolatok jelentőségéről,majd elkészítettük a legjobb barátunk portréját is.
Zalaszentgróti Napköziotthonos Óvoda-Bölcsőde
A társas kapcsolatok
A harmadik „Boldogovis” foglakozásunk témája a társas kapcsolatok volt. A csoportba járó gyermekek (8 lány és 12 fiú) ismétlő nagycsoportosok, jövőre mennek iskolába.
Vezetett meditációs gyakorlattal kezdtem meg a foglakozást. Kövi Szabolcs: A varázslat című albumának Találkozás a tündérekkel című dala szólt.
– Hunyd csak le a szemed…!
A gyermekek lehunyt szemmel ültek vagy feküdtek. Légzésük nyugodt és egyenletes. Ezután a következőket képzelték el:
– Egy csoda szép zöld réten vagy, ahol rengeteg színes virág nyílik. Érzed a meleg, puha füvet alattad és a nap kellemes melegét feletted. Hallod a méhecskék zümmögését és a madarak csicsergését. Érzed a virágok illatát, és valahol a közelben egy kis patak csobogását hallod.
– Úgy döntesz, elmész a patakhoz, és felállsz.
– Lassan odasétálsz a patakhoz. Mezítláb vagy, és talpadat minden lépésnél selymes fű simogatja.
– A kis patak partjára érkezve leülsz, és a vízbe nézel.
– A vízben a saját arcod tükröződik, de van ott még valaki! Hirtelen megpillantasz az arcod mellett egy másik, szeretetteljes arcot.
-Felnézel, és melletted áll egy új barátod.
-Rád nevet és int, hogy mutatni akar valamit neked. Hív, hogy kövesd.
-Csak három perced van arra, hogy új barátoddal egy kalandot átélj.
– A három perc letelt. Most búcsúzz el kis barátodtól. Köszönd meg a találkozást! Akarsz még valamit kérdezni tőle? Hogy hívják? Talán valamilyen tanácsot akar adni neked útravalóul?
– És most lélegezz kicsit mélyebben, a hasadba! Mozdítsd meg lassan a kezeidet és lábaidat, nyújtózkodj, és nyisd ki a szemed.
A meditáció után elbáboztuk a kolléganőmmel és a dajkánkkal a „Süni irigy lesz” című mesét.
A mese után készítettünk közösen egy könyvet (barátság könyv), amit mindenki nézegethet. Filcet, színes ceruzát, zsírkrétát, ragasztót és rajzlapot vettem el. Minden gyermek lerajzolta a barátját, de nem mondta meg kit rajzolt. A rajzolás végén kellett kitalálni kit ábrázol a kép. Az elkészült műveket színes kartonra felragasztottuk és összefűztük. Bármikor levehető lesz a könyvespolcról és tetszés szerint bővíthető.
A barátság könyv elkészítése után egy közös tánccal (páros tánc) zártuk a foglakozást.
Amikor ezt az órámat terveztem, azon töprengtem, mivel tudnám a legpontosabban megfogni a társas kapcsolatok lányegét, hogyan tehetném a legplasztikusabbá a gyerekek számára ennek mérhetetlen erejét, fontosságát. Aztán rájöttem: olyan élményt adok nekik, ami biztosan meghatározó lesz. Szerettem volna, hogy a társas kapcsolatokról ne csak rajzoljunk, írjunk, hanem éljük is meg. Megszerveztem egy délutánt a helyi Idősek Otthonával, ahol szívesen fogadtak minket, és ahová a gyerekek is várakozással teli szívvel indultak. Előző napokban ajándékként készítettek az időseknek egy Beszélgetős Befőtett (egy üvegben kérdések vannak, amire minden, a beszélgetésben résztvevő szereplő válaszol). Ez nem az én ötletem, de mi már 3 éve játsszuk, nagyon szeretik. Most készítettek egy kifejezetten idősekre szabottat, benne számtalan nekik való kérdéssel, témafelvetéssel. Elénekeltünk nekik egy dalt a Hallelujah c. számra írtam egy szöveget, ami szerintem ide is illett, bár mi alapvetően a karácsonyi műsorunkra gyakoroljuk 🙂 Aztán megkezdődött a TÁRSAS KAPCSOLAT megélése, a játék!!! Vittünk Solot,Malmot, Doblét, Amőbát, És egy szuper Békás játékot, ahol műanyag békákat kell egy vödörbe beugratni. Nem is tudom elmondani mennyire fantasztikus volt. A gyerekek olyan boldogan, feltöltődve jöttek ki….szülők hívtak azóta és megköszönték. 🙂 Szóval úgy érzem betöltöttük a mai Boldog Küldetésünket: adtunk és kaptunk is rengeteg szeretetet.
Báthory István Általános Iskola
Az alsó tagozatos gyerekek is lelkesen bekapcsolódtak a könyvgyűjtésbe, és gyönyörű könyvjelzőket készítenek az ajándékozásra szánt mesekönyvekhez. A könyvek már halomban állnak az osztálytermekben, és folyamatosan gyűlnek az adományok.