
Társas kapcsolatok ápolása





Kolozsvár Utcai Általános Iskola
Az óra elején beszélgettünk a társas kapcsolatokról, a szeretet és a megértés fontosságáról. Utána azt játszottuk, hogy „mutasd ki szavak nélkül, hogy szeretsz valakit!”
A következő tevékenységben a gyerekek aláírásokat gyűjtöttek arról, hogy kiben bíznak meg, ki segít nekik a tanulásban, kivel szeretnek játszani.
Végül összeállítottuk, és színekkel jelöltük a társas kapcsolatok fontos elemeit: a gyerekek kiszínezték szőlőbabát.

A hetedik osztályosok A társas kapcsolatok ápolása témakörön belül közösen, egy vidám, jóízű beszélgetés mellett varázsoltak téli hangulatot osztálytermükbe.

A gyerekek, legjobb barátjuk értékes tulajdonságait tüntették fel, színes papírból kivágott kezük lenyomatára. Az ujj részére a tulajdonságok kerültek, a tenyérre pedig rajzoltak az együtt töltött idejükből egy számukra kedves részletet.

1. Játék: Kis barátom, hogy vagy? Mindenki párt választ magának, majd külső és belső kört alakítunk ki. A külső körben álló gyermekek a kérdezők, a belső körben lévő gyermekek válaszolnak, és fordítva. Jelre (csengettyűszó) minden gyermek egy lépéssel továbbhalad a következő társukhoz. .
2. Mese: Bálint Ágnes: Mazsola c. könyvéből ( Manófalvi Manó a madárijesztők barátja egy szép napon födél nélkül maradt. Beköltözött hát egy jókora sütőtökbe amelyet kívülről egy induri pinduri kismalac, aki nem volt más mint Mazsola rágcsálni kezdett. És Manócska mesélni kezdte, hogyan kezdődött Mazsolával való barátsága.
3. Bagdi Bella cd-ről: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek Párkeresés : Táncolunk zenére, ha azonban megállítom, mindenki keres egy párt magának, és ha újraindítom a zenét, vele táncol tovább. Majd ahányszor megállítom a zenét, újabb párt keresnek, és vele táncolnak tovább. Újra és újra párkeresés, tánc.

Kis Katicáimmal a kis barátom, hogy vagy? című játékot játszottuk bevezetésként. Aki esetleg szomorkás volt, kérdeztük mivel vidíthatnánk fel (ölelés, simogatás….). Ezután minden kisgyerek kiszínezett egy-egy emberfigurát, és elmondhatta, hogy hogy érzi magát. Ezeket a figurákat felragasztottuk egy kartonra, ahol ők választathatták meg, hogy ki legyen mellettük. Konfliktus nem volt. Az egyik kisgyerek megjegyezte, hogy a hiányzó gyerekeknek is készítsünk figurát, hogy ők is köztünk legyenek. Ez számomra nagy öröm volt, hisz ez a cél, hogy minél jobban szeressék egymást, érezzék, hogy egy csapat vagyunk, összetartozunk.