Encsi Csoda-Vár Óvoda és Bölcsőde

Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
Nagyon élveztük a foglalkozást indító, később lezáró Napimádat relaxációs gyakorlatot és a Barátság pókhálót. Én vittem a hátuk mögött körbe a gombolyagot, és a gyerekek küldték egymásnak, elmondták mit szeretnek a másikban. Öröm volt ezt is hallgatni és azt is, amikor körbe küldtünk egy kérdést: „Kis barátom, hogy vagy?” és a választ: „Nagyon Jól!.” 🙂
Ami az egyik Legjobb Élmény, hogy Nóri megkérdezte utána az udvaron: „Mikor lesz a következő Boldogságóra?”. Ezért érdemes! 🙂
Társas kapcsolatok
Meghallgattuk a hónap dalát. Közösen beszélgettünk arról, hogy a saját életünkben kik, mely személyek a legfontosabbak, és miért. Hogyan segíthetünk egymásnak?
Miért fontos, hogy odafigyelünk egymásra?
Készítettünk egy tablót, „vigyázz rám” címmel. A gyerekek lerajzolták, hogy ki hogyan vigyázz rájuk. Fontos az odafigyelés, egymással való törődés.
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Barátság rajzot és barátság láncot készítettünk. Bogyó és Babóca történeteiből vetítettünk mesefilmet, és az alapján később síkbábot színeztünk, vágtunk, amit bábozásra használtunk. Mindenki választhatott szereplőt és párosával ( a barátom és én) énekelhették el a mese főcímdalát. Mi óvónénik elbáboztuk a „Hogyan barátkozott össze a kiscica a kiskacsával” című mesét.
Bóné András Alternatív és Augmentatív Kommunikációs és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Intézmény
A társas kapcsolatok témakörét már nagyon vártuk. A súlyosan, halmozottan sérült nem beszélő növendékeinknél különösen nehéz a kortárs interakciók kialakítása, ezért ennek a témának a feldolgozása hosszas, heteken át tartó felkészülést igényelt. Az előkészületi órákban megbeszéltük a kapcsolatok fajtáit, minőségüket, ezek változásait. Illetve, hogy a különböző kapcsolatokat, hogyan is lehet ápolni. A növendékek megismerkedtek az ehhez tartozó PCS képekkel, gesztusokkal, valamint kitalálhattak saját jelzéseket és egymáson „gyakorolhatták” azokat.
A mai első órán átismételtük az eddig tanultakat, megbeszéltük mennyire fontos a szeretet és egymás ismerete. Óra végén mindenki választhatott valakit a szomszéd csoportból olyat, aki szimpatikus neki és szeretné megismerni.
A második órán összegyűlt a két csoport egy nagyobb teremben. A növendékeknek lehetősége volt egymást kicsit megismerni irányított kérdések segítségével. Közben végig figyelni kellett, a sokszor gyakorolt, szociális kompetenciákra (köszönés, figyelem, válaszreakció). A beszélgetést mindenkinél egy segítő facilitálta annak érdekében, hogy a növendékek ismeretlen jelzéseit lefordítsák a másiknak. A kommunikációjukat tabletekkel, PCS képekkel, különböző kommunikációs szoftverekkel és eszközökkel segítettük.
A tanulók nagyon élvezték ezt az órát. Ritkán nyílik arra lehetőségük, hogy egymással beszélgessenek. Új barátságok is születtek.
Készítette: Kondákor Anna és Langné Felföldi Anna
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
1. Pizza készítése; körben álltunk és egymás hátán tésztát készítettünk
2.Párban ültünk le; azzal kellett párt alkotni, akivel viszonylag felületes a kapcsolat;
– Arról kellett beszélgetni 1 percben, hogy miért őt választotta.
– A másik fél véleményét kellett megosztani a többiekkel
– Azt kellett elmondani a párjának: ki az ő legjobb barátja
– Ismét a társ számolt be a többieknek a hallottakról
3. Kettesével idézeteket választottak, majd megbeszélték; aztán felolvasták és közösen értelmeztük.
4.Mi a barátság? fogalomértelmezés
5.”Adj egy barátságötöst!” előre kivágott kezek ujjába kellett az 5 legfontosabb dolgot felírni.
6. Négyesével montázst készítettek a jelmondat segítségével.
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekekkel elkészítettük a „mi plakátunkat”! Mellyel ki szerettük volna fejezni, azt hogy mi vigyázunk egymásra, megvédjük társainkat, segítjük egymást. Jó társai vagyunk másoknak! A foglalkozás megtartását a plakát elkészítésével lezártuk. Sikeresen átadva feléjük ezt a fontos „kötődési” kapcsolati formát!
Medgyesegyházi Varázserdő Óvoda
Beszélgettünk a gyerekekkel a barátságról, a kapcsolatok fontosságáról, elmondták milyennek kell lennie egy igaz barátnak. Meséltünk a Tavaszi ébresztő című mesét és elkészítettük a csoportunk barátságláncát törpikékkel.
A novemberi hónap témája keretén belül a családon majd az osztályon belüli társas kapcsolatokról beszéltünk. A tevékenység jó hangulatban telt el, beszélgettünk, játszottunk, énekeltünk és plakátot készítettünk.
Az I., II-os tanulók rajzaiban tükröződik a szeretet, bizalom és segítségynújtás fontossága a baráti kapcsolatokban.