Minden gyerek imádja azokat a történeteket, amelyek szüleikről, nagyszüleikről szólnak.
A családi események, legyen az közös munka vagy bármilyen alkalom, remek lehetőséget kínálnak ezeknek a történeteknek az elmesélésére, felelevenítésére.
Éppen ilyen a következő történet is, mely szerintem a hetvenes évek elején történhetett.
Mama a gyerekeivel, akik olyan kicsik voltak, mint én.(nagynénik) elment a boltba vásárolni. Apa akkor még nem született meg. Éppen akkor érkezett meg a boltba a banán. Beállt a hosszú sorba, hogy vegyen belőle, mert még sohasem ettek banánt. Vett kettőt, mert nem adtak többet, hogy jusson mindenkinek, aki várt rá. Vett még rágót is, mert még azt sem kóstolták a gyerekei. Az úton hazafelé lányok bekapták a rágót, de mire hazaértek már hányingerük volt tőle, így hamar kiköpték azt. Odahaza megkóstolták a banánt.
Nekem ez nem kell, olyan az íze, mint a szappannak! Mondta az egyik gyerek.
Ilyenkor mindig jókat nevetünk, mert én meg imádom a banánt meg a rágót is.
Társas kapcsolatok ápolása

-Szia Mókuska!
-Szia Laci tata!
-Hogy vagy?
-Jól.
-Most ünnep van. Egy nagyon, nagy ünnep. Olyan mint Karácsony, a Laci tata születésnapja.
– Apa, azt mondja : – Igyál bort az egészségedre.
– Egeszség! -Egészség! – koccintunk
– Mindenki koccint.
– Én megterítem az asztalt Laci tatának. Eszünk szalonnát, husit, hogy legyünk jó erőssek
– Utána,táncolunk.
– Laci tata beint, mint ahogy a vásáros szerepen intett. – Tudod…
– Én majd úgy táncolok Laci tatával, hogy mindenki csudájára fog járni.
-Mindenki minket fog tapsolni.

Az óra elején ötletbörzével összegyűjtöttük a legfontosabb tulajdonságokat „Milyen a jó barát?” a gyerekek szerint, melyből plakátot is készítettünk. A folytatásban közmondásokat értelmeztünk a témával kapcsolatban, majd a legjobb barátjukkal az osztályban összegyűjtötték a rájuk jellemző tulajdonságokat. A foglalkozás jó hangulatban telt, zárásként meghallgattuk a hónap dalát is.
-Tortát sütöttem. Tatának ma van a szülinapja.
– Pontosan 5 éves mint a két Dóra 🙂 .
– Ugy-e nagyobb? Mert mi csak 4-ek vagyunk.
– Már ehetjük is a tortát. HURRÁ !!!
– Torta után jöhet a narancslé, majd a buli és a tánc.
Énekelünk, tortás, boldog zenére táncolunk .
Party zenére rock and rollt táncolunk.
Fazekas József Általános Iskola
NOVEMBER-TÁRSAS KAPCSOLATOK
7. osztály
A témakört két órában dolgoztuk fel.
ELSŐ ÓRA
A gyerekekkel megbeszéltük a társas kapcsolatok fontosságát az élet különböző területein. A tanulók kisebb csoportokban szedték össze a családban, a felnőttek munkahelyén, az iskolában és az osztályban található kapcsolatokat. Társaiknak bemutatták, hogy az egyes helyeken kialakuló kapcsolatoknak milyen pozitív előnyei vannak. A tanulók rávilágítottak arra, hogy bizonyos, kortárscsoportokban kialakuló társas kapcsolatok sajnos negatív hatással is lehetnek.
Ezek után aláírásgyűjtő feladatot kaptak Bagdi Bella feladatgyűjteményéből. A feladat megoldása során kiderült, hogy a gyerekek mennyire ismerik osztálytársaikat. Az aláírások gyűjtésére 10 percet kaptak. Az idő lejárta után kiderült, hogy a gyerekek jól tájékozottak társaik viselkedését, tulajdonságaikat illetően.
Az óra végén megbeszéltük, hogy az osztályban előforduló baráti csoportokat egy öreg fával tudjuk a legjobban bemutatni. Megbeszéltük a plakát kivitelezését.
MÁSODIK ÓRA
A második órát relaxációval kezdtük. Ehhez Kövi Szabolcs zenéjét hallgattuk.
A relaxáció után a tanulók a saját maguk alkotta csoportokban dolgoztak. Közben azt is feladatul kapták, hogy mindenki gyűjtsön olyan tulajdonságokat magáról, amelyekről úgy gondolja, hogy negatívan hat a társas kapcsolataira. Ezeket a tulajdonságokat egy-egy hulló falevél formájában jelenítették meg a plakáton. A tanóra végén a plakátot kitettük az osztályban található faliújságra.