Csoportunk tagjai közül többen vannak, akik alig várják a hétfői napot, hogy újra találkozzanak egymással. A társak óvása, féltése, segítése, a másikra odafigyelés nálunk természetes „feladat”.
Brechler Zoltánné ért..ak. 3-4-5. csoport
Csoportunk tagjai közül többen vannak, akik alig várják a hétfői napot, hogy újra találkozzanak egymással. A társak óvása, féltése, segítése, a másikra odafigyelés nálunk természetes „feladat”.
Brechler Zoltánné ért..ak. 3-4-5. csoport
Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A társas kapcsolatok ápolás a az öt szeretetnyelv segítségével
A Pitypang óvodában a Boldogságóra 3. hónapjának témája a Társas kapcsolatok ápolása valósult meg. „Kis barátom, hogy vagy?\” Játékkal hangolódtunk arra, ami a kapcsolat működésének alapvető szempontja az, hogy kifejezzük érdeklődésünket, a másik iránt. A gyerekekkel a családról és a barátokról gyűjtöttük a jellemzőket a beszélgetés során. Ezt követve megneveztük ki –kinek a barátja, kit szeretne párjául, játszótársául ehhez elkészítettük a barátság láncot, majd hálájuk jeléül a barátok elkészítették és átadták egymásnak a barátságkarkötőt. Nagyon tetszett a végeredmény és e közben örültek, hogy egymásra figyelnek, és együtt dolgoznak.
Téma feldolgozását, „a tavaszi ébresztő” mesével folytattuk, Boldog Dóra hívására. Mese után megbeszéltük miért volt jó a Medvének, milyen érzés lehet az, amit érzett a medve.
Fogjunk össze! Építsük meg együtt! Építőkockákkal játszottak folytatásként a gyerekek. Közösen építettek valamit tetszőlegesen, majd az elkészült építményt együtt átbeszélve pozitívan értékeltük.
Miután megismerkedtek a gyerekek a “Süni irigy lesz” című bábjátékkal a mese után megbeszéltük, hogy miért nem jó, ha irigyek vagyunk. Naponta jó cselekedetekkel, szép szóval, akár egy mosollyal segítünk azoknak a gyerekeknek, kik szomorúak, vagy valami miatt bánatosak.
A foglalkozás lezárását a barátság jele színezéssel zártuk, ami a boldogság várának harmadik lépcsőfokára kerültek fel.
2018.11.29.
Vigyázzunk egymásra – 1. egy buborék a család segítő szerepéről, míg kicsik vagyunk, mert a család az első és első a család!
2. a pozitív és negatív oldal közti különbségét emelnénk ki, tégy a közösségért, légy a közösség (hasznos) része!
Próbáltuk a formákkal, színekkel érzékeltetni a hangulatokat.
Köszönjük!
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
A társas kapcsolatokról szóló foglalkozáson baráti páros pacsival köszöntöttük egymást, elénekeltük Bellával a Pozitív mondókát, majd felültünk a vonatra, és együtt indultunk el a Boldogság várába. Miközben az alagúton áthaladtunk mindenki elmondta, ma miért hálás.
Megbeszéltük, miért fontos, hogy mindenkinek legyen barátja, és ujjlenyomatainkból barátságvirágot készítettünk. Elmondtuk egymásnak, hogy ki miért szerethető.
A tündérek új mesét is hoztak, amiből kiderült, hogy milyen jó érzés egy közösséghez tartozni. Elmondtuk, hogy miért jó, hogy mi egész nap együtt lehetünk, mire vigyázzunk, hogy mindenki jól érezhesse magát. A barátság jelét közösen feltettük a vár 3. lépcsőjére, és rajz órán elkészítettük a plakátot.
A feladat megoldásakor a gyerekek csoportokban dolgoztak, így több videó is született. A csoportok különböző módon ragadták meg a feladat lényegét. Voltak, akik arra fókuszáltak, hogy egy-egy problémára melyik számukra fontos ember, miként reagál, míg mások magának a kapcsolatnak a bemutatására helyezték a hangsúlyt. A gyerekek videói az alábbi linkeken érhetők el: