
Társas kapcsolatok ápolása


Bajai Szakképzési Centrum Radnóti Miklós Kollégiuma
Csoportommal-Villámcsirkék, Radnóti Kollégium, Baja- feldolgoztuk a társas kapcsolatok témakörét. Család, barátok, osztálytársak, kollégiumi csoporttársak, sporttársak. Bőven volt élmény és gondolat társas kapcsolatok témában. Sokat tanultam tőlük, köszönet érte, köszönet az együtt töltött időért. Vigyázzunk egymásra!
Mi ebben a hónapban is több osztályban dolgoztunk nálunk ragadós a boldogságóra! Novemberben a 7. és a 8. osztály aktivizálta magát. Plakátot készítettünk rövid bevezető beszélgetést követően, a hónap dalát hallgatva. A 8. pedig 2 csoportban anekdotát írtak. A fiúk szerint egy Csobánc hegyi spontán esti borozgatás a hegyszomszédokkal. A lányok szerint : egy boldogágórát követő szomszédbékítő vacsora, melynek végén a zord idős szomszédok segítségére lesznek a fiatalok. Ehhez egy internetes beszélgetés létesítése a távoli országban élő unokával vezetett az út. 8. osztály is a hónap dalára dolgozott. Majd relaxálással zártuk az órát.
Mi ebben a hónapban is több osztályban dolgoztunk nálunk ragadós a boldogságóra! Novemberben a 7. és a 8. osztály aktivizálta magát. Plakátot készítettünk rövid bevezető beszélgetést követően, a hónap dalát hallgatva. A 8. pedig 2 csoportban anekdotát írtak. A fiúk szerint egy Csobánc hegyi spontán esti borozgatás a hegyszomszédokkal. A lányok szerint : egy boldogágórát követő szomszédbékítő vacsora, melynek végén a zord idős szomszédok segítségére lesznek a fiatalok. Ehhez egy internetes beszélgetés létesítése a távoli országban élő unokával vezetett az út. 8. osztály is a hónap dalára dolgozott. Majd relaxálással zártuk az órát.
Mi ebben a hónapban is több osztályban dolgoztunk nálunk ragadós a boldogságóra! Novemberben a 7. és a 8. osztály aktivizálta magát. Plakátot készítettünk rövid bevezető beszélgetést követően, a hónap dalát hallgatva. A 8. pedig 2 csoportban anekdotát írtak. A fiúk szerint egy Csobánc hegyi spontán esti borozgatás a hegyszomszédokkal. A lányok szerint : egy boldogágórát követő szomszédbékítő vacsora, melynek végén a zord idős szomszédok segítségére lesznek a fiatalok. Ehhez egy internetes beszélgetés létesítése a távoli országban élő unokával vezetett az út. 8. osztály is a hónap dalára dolgozott. Majd relaxálással zártuk az órát.
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 4.a
A tanulóknak talán eddig ez a téma tetszett leginkább. Szívesen beszélgettek arról, hogy miért így van szükségünk társas kapcsolatokra, illetve hogy járulnak hozzá ezek a boldogságunkhoz. Beszélgettünk arról, hogy az osztályban kinek milyen a kapcsolata a többi tanulóval. A feladat az volt, hogy képzeljék el hogy egy házban kell élniük és meg kell egyezzenek az együttélés szabályaiban. Ez nem volt egyszerű, mert eltérő az értékrendjük. Nehezen, de sikerült pár szabályt alkotni. A másik feladat az volt, hogy papírból nyírják ki a kezüket és az ujjakra írják fel, hogy milyen tulajdonságai legyenek annak az embernek, akit ők barátnak képzelnek el. Sok hasonló megoldás született. A legfontosabb kritériumok az őszinteség, humorérzék, megbízhatóság voltak. Óra végén arról beszélgettünk, ki hogyan érezte magát. Ez a beszélgetés is azt igazolta, hogy ez a téma közel áll hozzájuk. Nem volt olyan gyerek, aki ne nyilvánult volna meg.
Budafok-Tétényi Baross Gábor Általános Iskola
A novemberi téma valahogy velünk alakult ebben a hónapban. Tanítványaim nagyon élvezték a hátra rajzolós és a szobros játékokat, ezért választottam dokumentációnak az ezekről készült képeket. Miközben ápoltuk társas kapcsolatainkat, úgy hozta a sors, hogy valós helyzetben is megtapasztalhattuk együtt, mit is adhatnak és miért oly fontosak a ezek. Erre a hónapra esett a portfólióm befejezése, ami járt némi extra feladattal a gyerekeknek is, hogy sikeresen tudjam dokumentálni a leírt anyagomat. Megosztottam velük, a tényt, hogy nélkülük nem fogok boldogulni és ez nekem egy nagyon fontos feladat, amit nélkülük nem tudok jól megcsinálni. Mivel mi elég sokat beszélgetünk és -természetesen a megfelelő határok betartásával- a személyes dolgainkat is kölcsönösen megosztjuk egymással, ebből sem csináltam titkot. Ezzel azt értem el, hogy az egyik kisgyerek közölte velem, hogy legyek optimista és sikerülni fog, a másik megjegyzés pedig az volt, hogy én is már sokszor segítettem nekik, most ők is szívesen segítenek nekem.
Olyan kegyeltek vagyunk, hogy ezt a témát gyakorlatban, konkrét sikerélményként is megélhettük.
Köszönjük szépen.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Béke Általános Iskolája
Harmadikosaimmal először azt próbáltuk kitalálni, megfejteni, miért választottuk ezeket az gyerekeket barátnak. Közös tulajdonságokat kerestünk, amelyek összekötnek bennüket. Volt aki csak azt írta, hogy barna a hajuk és a szemük és ezért barátok. De volt aki, már azt is megfogalmazta, hogy szeretnek együtt rajzolni, építeni. A második alkalommal arról beszélgettünk, miért jó, hogy vannak barátaink, társaink. Segítenek, ha bajban vagyunk, játszhatunk együtt, adnak ceruzát, ha otthon hagytuk a tolltartót, támogatnak, ha bevertük a fejünket. Ezután elkészítettük a a szivecskés képeket. Kiskóruson énekelnek a lányok, a fiúk futkároznak, beszélgetnek, a lányok csak úgy elvannak boldogan a mezőn barátnőikkel:)). Volt, aki csak a barátja fejét rajzolta le, mondván szerinte \\\”nagyon cuki a feje\\\”, és ezért barátkozik vele.
Vigyázunk, jól érezzük magunkat egymással.