Az óra elején megbeszéltük, hogy melyek a jó barátság jellemzői. Kire mondjuk azt , hogy jó barát? Szituációs játék segítségével barátságról szóló élethelyzeteket mutattunk be. Több barátságról szóló közmondást értelmeztünk és egyet leírtunk a rajzunk mellé.
Társas kapcsolatok ápolása
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Az óra elején megbeszéltük, hogy melyek a jó barátság jellemzői. Kire mondjuk azt , hogy jó barát? Szituációs játék segítségével barátságról szóló élethelyzeteket mutattunk be. Több barátságról szóló közmondást értelmeztünk és egyet leírtunk a rajzunk mellé.
Kiss Bálint Református Általános Iskola
2-3 fős csoportokban írták a meséket a gyerekek. 6. évfolyam.
Relaxáció az óra kezdetén
Jobb veled a világ című dal meghallgatása és éneklése
Beszélgetés arról, mennyire fontosak nekünk a társas kapcsolataink.
Mennyire ismeritek egymást? című feladat
A mi házunk elkészítése (szabályok alkotása egy elképzelt közös házban)
A Görög mese a barátságról című szöveg elolvasása és dramatizálása
Landorhegyi Sportiskolai Általános Iskola
A mi városunk, Zalaegerszeg sokat tesz azért, hogy egészségesebb, szebb környezetben élhessünk. Egy alapítvány kezdeményezte, hogy városunkban ültessünk el 6100 fát, minden bölcsődés, óvodás és általános iskolás gyerek számára egyet.
A mi iskolánk is csatlakozott a programhoz, és november 6-án délelőtt közösen fát ültettünk.
Reggel 8 órakor találkoztunk a Parkerdőben, s egész délelőtt szorgoskodtunk, kb. 450 db facsemetét ültettünk el, közben jókat beszélgettünk, nevetgéltünk. Mivel előtte napokban esett az eső, nyakig sárosak lettünk, de vidáman telt a nap. A szervezők ételről és italról is gondoskodtak.
Utánunk is landorhegyisek jöttek, és délután 16 óráig iskolánk tanulói 800-nál is több fát elültettek.
Amellett, hogy sokat tettünk a klíma védelme, a jövőnk érdekében, együtt dolgoztunk egy jó ügyért, közösen eltöltöttünk egy napot a szabadban, a jó levegőn, közös élményeket szereztünk.
Elevensportosok7.a
Kecskeméti Belvárosi ZrínyiIlona Általános Iskola VárosföldiÁltalános Iskolája
Ebben a hónapban a társas kapcsolataink kerültek reflektorfénybe. Társas kapcsolatok nélkül szomorú, egyhangú, lehangoló lenne az élet. A társas kapcsolatok erősség, egészségesebbé teszik az embert, a mindennapokat megszínesíti, örömet, élményt ad.
Társas kapcsolatok-Fotóalbum
A Boldogság órán egy hajókirándulást játszottunk el. A vidám kirándulás során elhangzottak az ismert dalok, különösen a pozitív gyerek vagyok. Senki nem számított arra, hogy rossz dolog is történhet. A hajó azonban váratlanul viharba keveredett, és egy mentőcsónakba kellett ülni. A csónakban azonban kevés a hely.
Kik azok, akik elférnek veled a csónakban? Ki az, akinek mentőövet dobnál?
A gyerekek különböző társas kapcsolatokat jelenítettek meg a rajzokon. Elsősorban a család jelent meg a csónakban, de a vízben fuldokló osztálytárs is gyakori volt. Érdekes volt látni, ahogy kötelet és mentőövet rajzoltak a vízben rekedt társaknak. A legtöbben arra törekedtek, hogy minél több embert magukkal tudjanak vinni, de volt olyan gyerek, aki csak magát rajzolta a mentőcsónakba. Miután látta a többiek igyekezetét, ő is elgondolkozott, és rajzolt maga mellé családtagot.
Eljátszottuk a mentőakciót, az óra végét ölelős játékkal zártuk.
Tanítói szempontból azért volt érdekes volt a feladat, mert képet kaptam a tanulók szociális érzékenységéről és érzelmi intelligenciájukról. Voltak olyan megoldások, amik engem is megleptek.