Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van!
Társas kapcsolatok ápolása
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A tevékenység kezdetén minden gyerek táncba hívta egy kedves csoporttársát. A csoporton belül minden óvodás rajzzal kedveskedett barátjának, illetve közös rajzot készítettek, ahol az egyik gyerek rajzolt a másik kezét irányítva. Ezzel erősítve a bizalmat, együttműködést. A barátság hónap jegyében újabb eseménnyel gazdagodott és vált szorosabbá óvodásaink barátsága. Élménynyújtó tevékenységnek számított a barátságlánc feldíszítése. A láncra a barátok egymásmellé helyezték el képeiket.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A novemberi boldogságórák alkalmával sok-sok anyagot gyűjtöttünk Naftalin törpe meséjéhez. A komoly gyűjtőmunka után, mindenki megírta meséjét, amit az osztályban megrendezett meseíró versenybe nevezhetett. A zsűrinek nehéz dolga volt, végül a legjobb 5 alkotás, elnyerte a jogot, hogy illusztráció készüljön hozzá. A lelkes nebulók csapatokban alkottak, s mondhatom elképesztően igényes munkák születtek, melyekből végül közösen kettőt érdemesnek tartottunk arra, hogy diafilmet készítsünk hozzá. Tettünk-vettünk, s boldogan gyönyörködtünk kitartó munkánk eredményében! A hónap dalán kívül munkánk alatt Bagdi Bella: Repülj velem cd-jét hallgattuk. Valamint a Pozitív Gyerek vagyok dallal motiváltuk magunkat.
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Ebben a hónapban a gyerekekkel a társas kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk a gyerekekkel.
Sorra vettük az összes színteret, amelyben a gyerekek mindennapjaikat élik (család, osztály, tánccsoport, énekkar, kézilabda csapat). Megbeszéltük, ők miért érzik jól magukat ezeken a helyeken , mitől működnek jól ezek a csoportok ,mi a mozgatójuk.
Egyöntetű véleményük az volt, hogy a SZERETET az a hajtóerő, ami ezeket a csoportokat összetartja.
Nagy élvezettel rajzolták meg a fényképeket a fotóalbumhoz, még képkereteket is készítettek .
Az egyik képen megjelenik a POZITIVITY társasjáték is ,amivel a gyerekek nagyon szeretnek játszani.
Munka közben most Bagdi Bella -a gyerekek körében igen népszerű -dala mellett(Ha boldog vagy,mutasd meg….) népdalokat is énekelgettünk, hiszen az osztály nagy lelkesedéssel készül a népdaléneklési versenyre.
Montázsképet készítettek a tanulók, amely kifejezi a következő gondolatot: „Az ember természeténél fogva társas élőlény.” /Arisztotelész/
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Novemberben is dolgos hónapot tudhatunk magunk mögött.Imádták! Nem múlt el nap, a hónap dalának éneklése, eljátszása, és relaxáció nélkül. Megoldottuk A szív szava rejtvényt, a learningApps.org oldalon elkészített rejtvényen keresztül. Sokat beszélgettünk barátságról, haragról, magányról. Szituációs játékokat játszottunk, majd párosítottunk az Udvarias vagyok feladatban, ezt is a learningApps.org oldalon készítettem el, és a digitális táblánál oldották meg.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Társas kapcsolatok
„Hiába fürösztöd önmagadban,
Csak másban moshatod meg arcodat.”
(József Attila)
„Az ember társas lény, és csak más emberekkel szövetségben, kapcsolatban élhet teljes életet.”
(Arisztotelész)
Szükségünk van arra, hogy támogató és pozitív emberi kapcsolatokat tudjunk fenntartani és kialakítani. A tartós kapcsolatok kihatnak a szubjektív jóllétünkre. Egészségesebbnek és boldogabbnak érezzük magunkat, ha tudjuk, hogy van kire számítanunk. A másokhoz tartozás alapvető emberi szükséglet.
Fejezd ki nagyrabecsülésedet!
Nagyra becsüllek azért, mert…
Barátságötös
Az én barátom legyen…
A tanulók megfogalmazták azt a számukra öt legfontosabb dolgot, amitől jó egy barátság.
Bizalomkör
Az osztálytársak szorosan egymás mellett állva kört alkottak. Egy tanuló becsukott szemmel a kör közepére állt, és lassan hátradőlt a mögötte álló társakra bízva magát, akik gyengéden elkapták és átbillentették a másik oldalra (harangozás).
A gyerekek érdeklődve hallgatták a mesét. Örömmel énekelték és utánozták a dalban elhangzottakat. Mindenkinek nagyon jó kedve lett.
A feladatot közösen találtuk ki. Boldogan vitték saját lapjukat egymásnak, amire a barátság ujjlenyomat került.