Az óra elején egy lazítógyakorlattal kezdtünk – ronybaba. A hónap dala meghallgatása közben a színezővel dolgozhattak a gyerekek. Beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról. A kör közepén feladattal könnyedén boldogultak. Ügyesen megtanulták, hogy milyen viszonozni a dicséretet. A mese meghallgatása után, szívesen elmondták a véleményüket arról, hogy milyen a jó barát. Csoportmunkában is dolgoztak a gyerekek, a keresztrejtvényt nagy lelkesedéssel oldották meg. Az óra végi meditáció után közkívánatra még a hónap dalát elénekeltük, eljátszottuk. Véleményem szerint mindegyikük rájött arra, hogy kedvességgel, jó szóval, dicsérettel a társas kapcsolatukat jól tudják építeni. Elhangzott óra közben gyerek szájából, hogy kedvesnek lenni és dicsérni egy igazán jó befektetés, ráadásul ingyen van.
Társas kapcsolatok ápolása
A hónap dalának meghallgatása
„Mesefűzés – meselánc”
Cím: A kiselefánt akinek nem volt ormánya
Körben ülve elkezdtem az első mondatát a mesének és egy labda segítségével, folytatta mindenki egy – egy mondattal, míg be nem fejeztük.
Az első mondat így hangzott:
Volt egyszer a Mesebeli Kerek Erdőben egy kiselefánt aki úgy született, hogy nem volt ormánya…
(Ezzel a játékkal kicsit rákészültünk az önálló meseírásra.)
„Barátságötös” (Munkafüzet feladata)
A tanulók megfogalmazták az öt számukra legfontosabb dolgot, amitől egy barátság jól működhet! Majd körberajzolták a kezüket, és az ujjakba beírták, amit megfogalmaztak!
„Dolgozz a házadon!” (Munkafüzet feladata)
Minden tanuló rajzolt egy házat. Majd a kérdésekre megfelelően beírta a válaszait.
1. Kinek adod a legnagyobb tiszteletet?
2. Ki iránt vagy a legnagyobb bizalommal?
3. Kiket szeretsz legjobban?
4. Kik értenek meg legjobban?
tisztelet – alap
bizalom – ablak
szeretet – tető
megértés – ajtó
Végül megírták a mesét a Naftalinról, a törpéről.
Ime a legjobb mese:
Naftalin a magányos törpe
Naftalin a törpe is magányosan sétálta körbe a birtokait, hisz valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.
Miután körbeérte a birtokot elindult az erdőbe hátha talál valakit, aki szívesen barátkozik vele. Nézelődött körbe-körbe és megpillantott egy varázsgombát. Úgy gondolta, hogy biztos nem lehet mérgező ezért megette. Egyszer csak azt látta, hogy valaki felbukkant előtte és egyből ismerkedni, barátkozni szeretett volna. Egy ideig el is beszélgettek, de hirtelen eltűnt. Ez a gomba miatt volt, amit megevett, mert ez a gomba egy kis képzelődést váltott ki belőle. Egyből el is kezdett pánikolni.
– Hova lettél? Mit csináljak nélküled?
Naftalinnak egyből elment a jó kedve és tovább indult az erdő közepébe. Egy olyan helyre keveredett, ahol engedély nélkül nem lehet bemenni. Ott állt egy őr és megszólította Naftalint:
– Hát te mit keresel itt kispajtás? – kérdi felháborodottan
Erre Naftalin megijedve egyből válaszolt is.
– Én nem akarok semmi rosszat tovább szeretnék menni!
Az őr ezt nem engedte neki ezt és elkezdte kergetni.
Sok kergetés után majdnem sikerül neki elkapni, de előbukkant egy másik törpe, aki felkapta Naftalint, és megindult a saját otthona felé. Sikerült lerázni az őrt és Naftalint épségben megmenekült. A másik törpe otthonában meg is barátkoztak egymással.
Mostantól együtt mentek mindenhová és legjobb barátok maradtak jóban és rosszban.
Boldogságórát tartottunk a felsős napközis csoportban is. A hónap témája a társas kacsolatok ápolása volt. Beszélgettünk a család és a barátság fontos szerepéről, barátság totót töltöttünk ki, majd készítettünk egy tablót, amelyre azokat a értékeket írtul fel, amelyek elegedhetetlenek egy baráti kapcsolatban.😊
JÁI Viszneki Általános Iskolai Tagnintézménye
Novemberi boldogságóráinkon társas kapcsolatainkat elemezgettük. Mindannyian megállapítottuk, hogy milyen fontosak számunkra ezek a sokrétű, sok színű kapcsolatok, melyeket rajzos fotók formájában meg is örökítettünk, majd fotóalbumba rendeztünk. Azután a barátság témát jártuk jobban körbe. Megmagyaráztuk a haver-barát fogalmakat. Összegyűjtöttük az igaz barátsághoz szükséges Top 5 tulajdonságot.
Ismét jól éreztük magunkat!
A legjobban az óra eleji „pizzasütés” feladat tetszett mindenkinek.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Mese a magányos törpéről. A számunkra leginkább tetsző 5 mese. Az előkészületekről, már egy másik posztban részletesebben írtam. Jó szórakozást, mesés élményeket kívánunk az olvasáshoz.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van.
Törteli Szent István Király Általános Iskola
Társas kapcsolatokra mindenkinek szüksége van!
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A tevékenység kezdetén minden gyerek táncba hívta egy kedves csoporttársát. A csoporton belül minden óvodás rajzzal kedveskedett barátjának, illetve közös rajzot készítettek, ahol az egyik gyerek rajzolt a másik kezét irányítva. Ezzel erősítve a bizalmat, együttműködést. A barátság hónap jegyében újabb eseménnyel gazdagodott és vált szorosabbá óvodásaink barátsága. Élménynyújtó tevékenységnek számított a barátságlánc feldíszítése. A láncra a barátok egymásmellé helyezték el képeiket.