A hónapban a társas kapcsolatokról beszélgettünk. A gyerekek főleg az otthoni kapcsolatokat emelték ki a rajzaikon. Mivel néhány tanuló beteg volt, így nem került fel mindenki munkája a „tablóra”.
Társas kapcsolatok ápolása
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Naftalin, a magányos törpe
Naftalin, a törpe ma is magányosan sétálta körbe birtokát, hiszen valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.
Naftalin, ha átlépte birtokát, búslakodva nézte a többieket, akik közösen játszottak, és annyira el voltak foglalva a közös játékkal, hogy észre sem vették Naftalint.
Ekkor a kis törpe megpillantott a fák között valakit. Naftalin odament hozzá, Egy törpe kislány ücsörgött a bokrok között.
-Mi a baj? Miért nem játszol a többiekkel?-kérdezte Naftalin a kislányt.
-Nincsenek barátaim. birtokom felé se néz senki!-szomorkodott a kislány.
Erre Naftalin nagyon megsajnálta a törpe kislányt, s mert jó szíve volt, és nagyon jól tudta milyen érzés magányosnak lenni, örök barátságot kötött vele.
Erre aztán a többi törpe is felfigyelt, és hívták a két barátot játszani.
Ettől a naptól fogva senki nem maradt barát nélkül a törpék erdejében. Csupa vidámság lett ott az élet, soha nem szomorkodott senki, mégpedig azért nem, mert a törpéknél a barátság varázslatos volt!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Naftalin, a magányos törpe
Naftalin, a törpe ma is magányosan sétálta körbe birtokát, hiszen valamiért egy ideje senki feléje sem nézett.
Naftalin, ha átlépte birtokát, búslakodva nézte a többieket, akik közösen játszottak, és annyira el voltak foglalva a közös játékkal, hogy észre sem vették Naftalint.
Ekkor a kis törpe megpillantott a fák között valakit. Naftalin odament hozzá, Egy törpe kislány ücsörgött a bokrok között.
-Mi a baj? Miért nem játszol a többiekkel?-kérdezte Naftalin a kislányt.
-Nincsenek barátaim. birtokom felé se néz senki!-szomorkodott a kislány.
Erre Naftalin nagyon megsajnálta a törpe kislányt, s mert jó szíve volt, és nagyon jól tudta milyen érzés magányosnak lenni, örök barátságot kötött vele.
Erre aztán a többi törpe is felfigyelt, és hívták a két barátot játszani.
Ettől a naptól fogva senki nem maradt barát nélkül a törpék erdejében. Csupa vidámság lett ott az élet, soha nem szomorkodott senki, mégpedig azért nem, mert a törpéknél a barátság varázslatos volt!
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Különlegesen kezdődött ez a hónap: a tanító néni is Boldogságóra képzésen vett részt, és így ő is gazdagíthatta társas kapcsolatait, és tudását:)
Kedves műsorral, énekkel, versekkel köszöntöttük a Faluházban az időseket – hiszen tágabb környezetünk emberi, szép, tiszteletteljes kapcsolatai is nagyon fontosak! Le is rajzoltuk őket a „Kör közepén” ábrába.
A Szív-staféta, a keresztrejtvény szépen ráhangolt a témánkra, de kedvenc volt a „Nyuszi, az őzike, meg a répa” című mese is. A kicsik most ismerték meg a Szeretet-zuhanyt, és mindenki imádta a Sziámi-játékot.
Rajz órán, alkotás közben egy tündéri mesét fabrikáltunk közösen Naftalinról, a törpéről, aki már soha többé nem lesz magányos. Daloltunk is neki: „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek….”
Szent Márton napján együtt kézműveskedtünk, lámpásokat készítettünk az ovisokkal és a szülőkkel együtt – és rétes-masszázst kaptunk egymástól, Márton köpenye emlékére. Utána még a hideg estén is csodás élmény volt az együttlét, mert a tüzet gyújtottunk, s kis lámpásaink beragyogták lelkünket:)
A hónap végén pedig büszkén ünnepeltük a Szépolvasó versenyen győztes társainkat, akik tovább vitték jó hírét kicsiny iskolánknak.
Mennyire fontos a közösség!? Milyen közösségekben élünk? Hogy kapcsolódunk egymáshoz? Mennyire jó, hogy kapcsolódhatnak egymáshoz! Mit tudunk adni és mit kapunk egymástól.
Hópehely tabló. Ahogy a hópelyhek összekapcsolodnak úgy mi is…
Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola
Rajzos „fotóalbum” készült a társas kapcsolatok hónapjában. Két csoportra osztva készültek el a gyerekek a feladattal tanórán.
A társas kapcsolataink minősége és megléte vagy éppen hiánya végigkíséri életünket.
A téma alapos megbeszélése után A gomba alatt című mese komplex feldolgozása követte. A társas kapcsolatok megbeszélésekor a gyerekek édesanyjukat és édesapjukat említették mint az életükben legfontosabb személyt. A nevelőszülős gyerekek édesszüleikhez, testvéreikhez való feltétlen ragaszkodása megható volt. A hónap dala előhívta a gyerekek pozitív érzéseit. Kitárulkoztak és elmesélték
A társas kapcsolatok fontosságát, az összetartozás érzését egy guriga fonállal szemléltettem a gyerekeknek.
Erre a hónapra esett jeles napunk: a Márton nap. Izgatottan készülődünk, mostmár második éve erre a napra. Már jól ismerjük Márton Püspök legendáját. A gyerekek szívesen dramatizálják. Ebben az évben a nagyobb gyerekeink a készülődés során már alig várták, hogy újból elkészítsük a lámpásainkat, amikkel útra kelünk, hogy vigyük a fényt a sötétségbe. Tettük mindezt titokban, hogy a kicsinyeink ne szerezzenek tudomást róla. Nekik így meglepetés maradt. Nagy öröm volt nézni, hogy lámpások díszítésében milyen örömmel segítkeztek a nagyok a kisebbeknek. Végre eljött a várva várt délután, amikor útra keltünk a Parkon keresztül kedvenc mászófánkhoz a világító lámpásainkkal. Egész úton szólt a nóta: „Kicsiny kis fényemmel, világítani fogok…” Nagy volt az öröm és az izgatottság, amikor a mászófánál felfedeztük, hogy ott is világítanak az apró fények. Ezek a pici „szent jános bogarak” a ránk bízott gyermekek szülei voltak, akik vártak bennünket a Parkban. Amikor megérkeztünk, eljátszottuk a „Gyertek haza ludaim” című játékot, melyet az akkor még ’láthatatlan’ szülői koszorú kezdett el. Nagy volt az öröm, mindkét oldalon, amikor a ludacskák hazamentek ’ anya ölelésére’. Az öröm után következett a meglepetés piknik, előkerültek a tepsi sütemények és a forró tea. Jóízű beszélgetések alakultak ki a sötétben, a világító lámpások meghitt fényében.
A hónap során fokozottan figyeltünk a társas kapcsolataink ápolására. Ehhez hívtuk segítségül a „Vityilló” című mesét, amit többször is eljátszottunk minden gyermek részvételével. Hangsúlyt fektettünk a baráti kapcsolatok ápolására, a pozitív tulajdonságok kiemelésére. Elkészítettük a barátság pókhálót.