Mese
Társas kapcsolatok ápolása
Győri Váci Mihály Általános Iskola
Mesénkből kiderül, hogy barátokra lelni nem egyszerű, és nem könnyű dolog.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Jók voltak a foglalkozások novemberben is.
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
A társas kapcsolatok témakörében novemberben is igyekeztünk minél több feladatot megoldani. A gyerekek nagyon szerették a keresztrejtvényt. A hónap feladatának a meseírást választottuk. A gyerekek többsége írt mesét Naftalinról, a magányos törpéről. Az elkészült mesék alapján közösen készítettük el a mese végleges változatát.
Nagyon tetszett közösségünknek a novemberi téma. Osztályfőnöki órán körbe ültünk és megbeszéltük a társas kapcsolatok működését és mozgatórugóit. Mitől működik jól egy barátság? Erre kerestük a válaszokat. Mindenki saját tenyerének körvonalában jelenítette meg a számára legfontosabbakat. A fiatalok a bizalmat, megértést, támasznyújtást valamint a humort emelték ki.
„ A barátság az, amikor egy lélek két testben lakik.” Arisztotelész
.Tasner Antal Általános Iskola
Nagyon jól gondolkoztak, miközben a barátságról beszélgettünk. Felsorolták, hogy mi mindenért jó barátkozni: ölelés, szeretet, együtt alvás, közös játék, beszélgetések, szülinapozás, stb. Majd le is rajzoltuk a legjobb pillanatokat.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Hálás vagyok a rajzszakköröseimért! S azt hiszem, ha a kapcsolatok ápolásának a hónapja van, akkor még inkább aktuális ezt felismerni és kimondani. Jó velük együtt gondolkodni, közösen alkotni, beszélgetni, nevetgélni. Nyitottak, érző, elemezgető, pozitív szemléletű gyerekek, így ez a téma is közel állt hozzájuk.
Az első foglalkozáson mi is megállapítottuk – Arisztotelész után -, hogy az ember valóban társas lény. Ezért ha teljes életet szeretnénk élni, kölcsönösen meg szeretnénk osztani egymással az örömeinket, nehézségeinket, életünk legfontosabb történéseit, akkor ezt csakis másokkal együtt tudjuk megvalósítani. Kapcsolatainkon keresztül tanulunk meg emberi módon és emberek között élni, kapcsolatainkban tudunk formálódni, épp ezért be kell látnunk, hogy tisztelnünk, értékelnünk, segítenünk kell egymást. Ez egyrészt az önbecsülésünk alakulásában is fontos szerepet játszik, másrészt ezzel fejezhetjük ki hálánkat a fejlődésünket támogató embertársainkért is.
A bevezető beszélgetés, zenés ráhangolódás után összegyűjtöttük a legfontosabb emberi kapcsolatainkat, s azután ki-ki megtalálta a hozzá legközelebb állót, és rajzával meg is jelenítette azt. „Fényképalbumunkba” az emberi élet minden területéről kerültek képek. Az alkotások a párválasztás, a szülő-gyerek, testvérek és barátok közötti kapcsolatot, a közösségi összetartozást, de még a tanár-diák barátságot is felölelték. Aminek én különösen örültem.
A következő alkalommal egy kisfilmet forgattunk „Barátság veszélyben” címmel, melynek nagyon is időszerű mondanivalója az, hogy minden eddiginél jobban kell vigyáznunk a meglévő kapcsolatainkra, bármi történik is, feltételezni kell a jót, és tisztázni a félreértéseket. Jó hangulatban és már sokkal gyakorlottabban mozogtak, játszották el, és rögzítették a kis jeleneteket a gyerekek. A film vágása ismét a mi ügyes kis vágónkat dicséri.
A film történései annyira hatással voltak egy-egy szakkörösre, hogy például a magányos törpéről szóló kis mese történetét is ehhez hasonlóan alakította a feladatot vállaló Zsani.
Közös munkánk gyümölcseit mutatja a feltöltött anyagunk, melyért és a lelkesedésért a beszámolóm végén is hálát adok, és köszönetet mondok a gyerekeknek.