Társas kapcsolatok ápolása
1.Mennyire ismeritek egymást!
2.Adj a képnek címet!
3.Görög mese a barátságról-igazság,jóság,hasznosság
4.kéz-mitől lehetünk jó barátok!
5.Dícséret—táblázat
6.Akadálypálya—rábízom magam a társamra!
6.Körjáték—dőlj el. Bízz meg a másikban!
7.Dolgozz a házadon!-tisztelet,bizalom,szeretet,megértés
Ezeket a témákat dolgoztuk fel az órán, minden gyerek élvezettel vett részt a feladatokban.
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok hónapjában összegyűjtöttük, milyen sokszínű kapcsolatrendszere van egy-egy embernek. Megbeszéltük a lazább és szorosabb kapcsolatokat. Mindenki választott egy számára valamiért fontos kapcsolatot az életében, azt egy képkeretbe lerajzolta. Az elkészült „fotókat” kiállítottuk az osztályteremben.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A gyerekek kiválasztották és lerajzolták , hogy kik azok ,akik az ő életükben nagyon fontosak , szerepük meghatározó . Egy kislány , aki teljes családban él , nem rajzolta le az anyukáját , ez megdöbbentő . A többiek apát , anyát , testvéreket , nagyszülőket és közeli rokonokat , barátokat rajzoltak .
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
Beszélgetés körben minden gyermek elmondta, hogy számára ki a legfontosabb személy, és miért. Majd a gyerekek lerajzolták ezt a személyt. A rajzokra rákerültek a gyerekek nevei, illetve az, hogy kit rajzoltak le.
„Barátokra minden embernek szüksége van, mert így kerek az életünk.”
„A barát az,akinek a legnagyobb titkod elmondhatod,és ő nem árulja el soha.”
Novemberben társas kapcsolatok ápolásának fontossága volt a témánk. Felelevenítettük a csoportban szövődött barátságokat, játszó csoportokat. Vegyes csoportunkban már az előző évben kialakultak mély barátságok a gyerekek között, amelyeket jó volt a gyermekekkel felidézni. Volt olyan is, aki már iskolában lévő társát is megemlítette. Fontosnak tartjuk emellett az újonnan szövődött barátságok ápolását is; a gyerekek szívesen rajzolták be boldogság várukba magukat és barátaikat a csoportból. Több alkalommal tudatosítottuk a gyerekekben, hogy szeretjük, védjük egymást. Ezért vezettük be az „ölelő kört” melyet a csoport szívesen gyakorol.
Többször készítettünk barátság pókhálót is, amiben a gyerekek megmutathatták, kik a barátaik a csoportból.