Mi történt veled az őszi szünetben? Meséld el egy mondatban, melyben csak jó hír lehet.
Mutasd ki örömödet a társad felé szavak nélkül! Mi így örülünk a másik örömének. 🙂
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok
A foglalkozás elején megbeszéltük, hogy mennyire fontosak a kapcsolatok az életünkben. Majd „Az ébredő Mackónak és barátainak a történetét” megbeszéltük. Ezután a munkafüzet 16. oldalán található feladatot próbáltuk közösen megoldani. Kártyáztunk, az óra végén meghallgattuk a hónap dalát.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
A barátok, társas kapcsolatok témában mi a szív elkészítése mellett döntöttünk. Mindenki tetszőleges darabot választott az egészből, rajzoltak rá, díszítették a barátaiknak, majd újra kiraktuk egy nagy egésszé. Ezzel is érzékeltetve, hogy egy csoport vagyunk, összetartozunk.
A társas kapcsolatok minősége meghatározza lelki állapotunkat! Harmonikus, kiegyensúlyozott barátságaink boldoggá tesznek. A kapcsolatok ápolásának fontosságára helyeztük a hangsúlyt, amikor az ” Adj egy barátságötöst!” feladatot választottuk!
A társas kapcsolatok minősége meghatározza lelki állapotunkat! Harmonikus, kiegyensúlyozott barátságaink boldoggá tesznek. A kapcsolatok ápolásának fontosságára helyeztük a hangsúlyt, amikor az ” Adj egy barátságötöst!” feladatot választottuk!
November hónapban már mindenki attól félt, hogy bezárják a sulit és otthonról kell majd tanulnunk. A szülők munkahelyének megóvása mellett a társas kapcsolatok ápolása, az élőszavas órák fontossága indokolta, hogy járjunk iskolába. Már csak azért is, mert a legtöbb osztályban nincs hiányzó. Szerencsére.
Miután sokat beszélgettünk a társas kapcsolatok ezernyi fajtájáról, mindenki maga választotta meg, miről szeretne rajzolni.
Tudjuk, hogy sajnos nem a rajz az osztály erőssége, inkább az olvasás, de mégis ceruzát ragadtunk és kiviteleztük a saját ötleteinket. Volt, aki telefonon, más emailben, szóban, levélben képzelte el a társas kapcsolatokat.
Közösen készítettünk egymásnak oklevelet. Ezeket adtuk át egymásnak!
Mindannyian fontosak vagyunk egymásnak!
Társas kapcsolatokon belül a barátságról
(Bár e témán belül majd egyszer folytatjuk lehet beszélgetni apákról, anyákról, testvérekről, öregekről, az idősek tiszteletéről)
1.Először közösen megbeszéltük, hogy mit jelent a társas kapcsolat. Kinek mi jut eszébe e szó hallatán. 2 tanuló fel írta a táblára, majd ezeket bővítettük szóban tovább.
2.Majd szociometriát csináltunk, írásban. Mindenki külön papírra dolgozott.
1. Milyen szerepekben gondolsz magadra?
2. Melyik van az énedhez a legközelebb?
3. Melyik van a legtávolabb?
4. Melyik ad feladatot Neked?
5. Melyik van rendben?
6. Melyik szerepedet szeretnéd bővíteni?
7. Van-e olyan szerep, ami neked fontos, de másnak nem?
8. Van-e olyan szerep. amire vágysz, de nincs meg benned?
3.Majd leírták önállóan, hogy számukra mely tulajdonságok fontosak a barátságban.
4.Közben pár lelkes tanulóval, aki gyorsan készen lett, körbeszélgetést folytattunk.
1. Mi a különbség a barát és a haver között?
2. Létezik-e barátság férfi és nő között?
3. Mit jelent az, hogy a szükség próbája az igaz barátságnak?
4. Mondj egy dolgot, amit a barátodtól tanultál meg!
5. Mondj egy szót, ami számodra fontos a barátságban!
Majd következett a mese, de ez átcsúszott a következő órára: Boldizsár Ildikó gyűjtésében: A páfrány virága c. mese meghallgatása.
Reflexióim: ez a téma nagyon tetszett a tanulóknak, mindenki lelkes volt, örömmel dolgozott. Online világ lett mától, de nekünk még sikerült a tanteremben dolgoznunk
Először, hogy ki milyen szerepben látja magát-e feladat nehéznek bizonyult. Csak néztek, aztán belejöttek. A végére volt, akinek 10-12 szerepe is volt. Csak pár tanulónál jött elő a nő és a férfi szavak. Érdemes lesz ezt megcsinálni 1 év múlva is. Kollégisták, de otthon is tagjai 1-1 csapatnak, így derültek ki újabb érdekességek is. azóta is jutnak eszükbe újabb és újabb szerepek. Érdekes volt, ahogy ezekhez a szerepekhez állnak a tanulók. Volt, akivel szóban folytattuk.
A barátságban fontos nekik az őszinteség, a segítségadás, és hogy a barátjuk velük van. Fontosak a közös programok is. Mivel 25 fiú van, és 7 lány vannak vegyes barátságok is. Különbséget tudnak tenni haver és barát között.
A páfrány virága c. mese nagyon tetszett nekik. Nem kellene nekik a gazdagság a szeretteik, barátaik nélkül. Ki se bírnák egyedül a nagy gazdagságot.
Ismét jó téma volt, érdemes volt megcsinálni, bár voltak hiányzók.
Társas kapcsolatokon belül a barátságról
(Bár e témán belül majd egyszer folytatjuk lehet beszélgetni apákról, anyákról, testvérekről, öregekről, az idősek tiszteletéről)
1.Először közösen megbeszéltük, hogy mit jelent a társas kapcsolat. Kinek mi jut eszébe e szó hallatán. 2 tanuló fel írta a táblára, majd ezeket bővítettük szóban tovább.
2.Majd szociometriát csináltunk, írásban. Mindenki külön papírra dolgozott.
1. Milyen szerepekben gondolsz magadra?
2. Melyik van az énedhez a legközelebb?
3. Melyik van a legtávolabb?
4. Melyik ad feladatot Neked?
5. Melyik van rendben?
6. Melyik szerepedet szeretnéd bővíteni?
7. Van-e olyan szerep, ami neked fontos, de másnak nem?
8. Van-e olyan szerep. amire vágysz, de nincs meg benned?
3.Majd leírták önállóan, hogy számukra mely tulajdonságok fontosak a barátságban.
4.Közben pár lelkes tanulóval, aki gyorsan készen lett, körbeszélgetést folytattunk.
1. Mi a különbség a barát és a haver között?
2. Létezik-e barátság férfi és nő között?
3. Mit jelent az, hogy a szükség próbája az igaz barátságnak?
4. Mondj egy dolgot, amit a barátodtól tanultál meg!
5. Mondj egy szót, ami számodra fontos a barátságban!
Majd következett a mese, de ez átcsúszott a következő órára: Boldizsár Ildikó gyűjtésében: A páfrány virága c. mese meghallgatása.
Reflexióim: ez a téma nagyon tetszett a tanulóknak, mindenki lelkes volt, örömmel dolgozott. Online világ lett mától, de nekünk még sikerült a tanteremben dolgoznunk
Először, hogy ki milyen szerepben látja magát-e feladat nehéznek bizonyult. Csak néztek, aztán belejöttek. A végére volt, akinek 10-12 szerepe is volt. Csak pár tanulónál jött elő a nő és a férfi szavak. Érdemes lesz ezt megcsinálni 1 év múlva is. Kollégisták, de otthon is tagjai 1-1 csapatnak, így derültek ki újabb érdekességek is. azóta is jutnak eszükbe újabb és újabb szerepek. Érdekes volt, ahogy ezekhez a szerepekhez állnak a tanulók. Volt, akivel szóban folytattuk.
A barátságban fontos nekik az őszinteség, a segítségadás, és hogy a barátjuk velük van. Fontosak a közös programok is. Mivel 25 fiú van, és 7 lány vannak vegyes barátságok is. Különbséget tudnak tenni haver és barát között.
A páfrány virága c. mese nagyon tetszett nekik. Nem kellene nekik a gazdagság a szeretteik, barátaik nélkül. Ki se bírnák egyedül a nagy gazdagságot.
Ismét jó téma volt, érdemes volt megcsinálni, bár voltak hiányzók.