Társas kapcsolatok ápolása.
Társas kapcsolatok ápolása
Ebben a hónapban a napközis foglalkozások keretein belül a társas kapcsolatokról beszélgettünk. Kifejtettük, hogy milyen a jó és a rossz barát. Miért jó, ha vannak barátaink. Megpróbáltuk megfejteni, hogy vajon mi lehet az örök barátság titka. Mindenki készített barátságkarkötőt, melynek egyik felét a barátjának ajándékozott. A karkötők átadásakor meg kellett mondaniuk, hogy mióta barátok és miért őt választotta.
Idén a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, milyen az, amikor az addigi társas kapcsolataink, egyik-napról a másikra megváltoztak a vírushelyzet miatt. A gyerekek nem találkozhattak barátaikkal, de nagyon sokan a rokoni látogatásokat is szüneteltetni kezdték. Kivétel nélkül mindenki elszenvedte ezt. Beszélgetőkört alakítottunk, ahol megbeszéltük, hogy hogyan töltődünk a családunkban, hogyan a barátokkal.
Mindenki kiválasztott egy személyt, s levelet írt neki, melyben kifejezte számára, hogy miért tölt be fontos szerepet az életében. Volt, aki szüleinek, volt aki a barátjának, s volt aki nekem írt levelet. Majd saját készítésű borítékba tettük, s továbbítottuk, továbbítjuk a címzetteknek.
„ Az igaz barát az, akire a szükségben is számíthatunk”
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása témakörön belül, a barátságok fontosságáról beszélgettünk. Mindannyiunk számára kiderült, hogy a szeretet érzését a társas kapcsolatainkban élhetjük meg igazán, ez az érzés az egyik legfontosabb boldogságforrásunk. Beszélgettünk arról, milyen tulajdonságai vannak egy jó társnak, egy igaz barátnak. A közösen megfogalmazott jellemzők segítségével egy tablót állítottunk össze. Következő alkalommal pedig barátság karkötőket készítünk, hisz tudjuk, hogy fontos a társas kapcsolatok ápolása is.
„ Az igaz barát az, akire a szükségben is számíthatunk”
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása témakörön belül, a barátságok fontosságáról beszélgettünk. Mindannyiunk számára kiderült, hogy a szeretet érzését a társas kapcsolatainkban élhetjük meg igazán, ez az érzés az egyik legfontosabb boldogságforrásunk. Beszélgettünk arról, milyen tulajdonságai vannak egy jó társnak, egy igaz barátnak. A közösen megfogalmazott jellemzők segítségével egy tablót állítottunk össze. Következő alkalommal pedig barátság karkötőket készítünk, hisz tudjuk, hogy fontos a társas kapcsolatok ápolása is.
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Mindenki megfogalmazta saját kis jó hírét, amit szeretett volna megosztani társaival. Leírta vagy lerajzolta egy kis papírra, amit begyűjtöttünk a”jó hírek” dobozunkba. Körbeültünk a szőnyegen, kihúzott valaki egyet, felmutatta, és a készítője elmesélte a jó hírét. Azután ő húzott egyet…..és így tovább. Nagyon élvezték a gyerekek, kiváncsian, figyelmesen hallgatták egymást.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek papírszövéssel szíveket készítettek, melyre lerajzolták barátaikat, majd átadták egymásnak.
November havi téma: A TÁRSAS KAPCSOLATOK ÁPOLÁSA
Ráhangolódásként beszélgető körben elmondtuk Müller Péter idézetével kapcsolatos gondolatainkat.
„Néha egy ölelés többet üzen és mélyebb élményt ad, mint bármilyen tanítás.”
Mókásra sikeredett a szemkontaktus felvétele az osztálytársakkal. Bár a jókedvű, csivitelő társaságot le kellett a feladat során csendesíteni, de végül sikerült egy Pozitivity ráadásssal mindenkiben felidézni egy-egy kellemes emléket, amiért köszönetet mondhattunk a másiknak. Megható, érzelemmel teli percek voltak ezek.
A feladatok közül az elismerő levelet választottuk. Szülőknek, nagyszülőknek, barátnak, testvérnek, pedagógusnak írtak néhány mondatos köszönetet a tanulók.