A gyerekek megpróbáltak készíteni egy többfunkciós plakátot arról, hogy miért fontosak a társas kapcsolatok, a személyes találkozások olyan nehéz időkben, mint most a világjárvány idején!
Társas kapcsolatok ápolása
Jelen helyzetünkben minden apró jó hírnek nagyobb jelentősége van, mint eddig bármikor. Már a kicsikben is érezhető a feszültség a vírushelyzet miatt, ez az ő életükben is most központi helyet foglal el. Ezért a boldogságórák nyújtotta élményeknek nagy szerepe van abban, hogy minél jobban érezhessük magunkat. Nagy öröm, hogy a gyerekek még ebben a helyzetben is megtalálják azokat a pozitív élményeket, amelyek számukra örömet okoznak.
Speciális Általános Iskola, Sepsiszentgyörgy
A barátságról beszélgettünk és annak fontosságáról illetve a gyerekek azt a feladatot kapták, hogy meg kellett nevezzék azt az osztálytársukat, akiket egyben barátjuknak is tartanak.Felsoroltuk az igazi barátság ismertetőjeleit.
Kicsit nosztalgiáztunk is, hiszen előző években, ebben az időszakban jótékonysági akcióra és a gyerekkoncertre készültünk, ami az idén lehetetlen.Viszont eldöntöttük, hogy, ha tavasszal minden alakul, meg fogunk lepni egy kisfiút, aki nehéz körülmények között él.Húsvéti jótékonysági akcióra gondoltunk.Fotóként egy tavaly készült felvételt mellékelünk a jótékonysági akciónk előtti készülésről, mivel az idén sajnos nem tudtunk fotót készíteni.
Meghallgattunk néhány Bella dalt is, de inkább csak beszéltünk és együtt voltunk az online térben.
Osztályommal, az ezelőtti témákhoz hasonlóan, most is megbeszéltük magát a kifejezést, mi az, ami a társas kapcsolatok közé tartozhat. Mivel hatodikosokról van szó, náluk még egyértelműen a család, a barátok és az osztályközösség a legfontosabb. Online osztályfőnöki óra keretén belül fogalmakat, kifejezéseket és idézeteket gyűjtöttünk. Összeírtuk, mely szavak azok, amelyek majdnem mindenkinél többször is megjelentek, és megmagyarázták, miért pont azok a kifejezések jutottak az eszükbe. Ezeket a szavakat rangsorolták, mindenki elmondta, hogy nála melyik szó jelentése a legfontosabb. Megkértem a gyerekeket, hogy mondjanak olyan mondatokat, amelyekben szerepel a társas kapcsolatok ellentéte, az egyedüllét vagy a magány. ,,A nem jó az egyedüllét vagy a magány!“ jutott legelőször az eszükbe.
Illusztrációképpen készítettek magukról egy online-órás képet, majd az egész osztályról is készült egy fotó. Természetesen ezt a témát is nagyon élveztük, és már nagyon várjuk a következő programot, mivel adakozni nagyon szeretünk!
Ebben a vírusos időszakban, a távoktatás keretén belül különösen jót tesznek ezek az órák. A gyerekek a foglalkozásoknak köszönhetően feltöltődnek, pozitív hozzáállásra sarkallja őket a téma, megerősödik az önbecsülésük, bizonyítottan kreatívabbakká, nyitottabbakká és érdeklődőbbekké válnak társaiknál.
Osztályommal, az ezelőtti témákhoz hasonlóan, most is megbeszéltük magát a kifejezést, mi az, ami a társas kapcsolatok közé tartozhat. Mivel hatodikosokról van szó, náluk még egyértelműen a család, a barátok és az osztályközösség a legfontosabb. Online osztályfőnöki óra keretén belül fogalmakat, kifejezéseket és idézeteket gyűjtöttünk. Összeírtuk, mely szavak azok, amelyek majdnem mindenkinél többször is megjelentek, és megmagyarázták, miért pont azok a kifejezések jutottak az eszükbe. Ezeket a szavakat rangsorolták, mindenki elmondta, hogy nála melyik szó jelentése a legfontosabb. Megkértem a gyerekeket, hogy mondjanak olyan mondatokat, amelyekben szerepel a társas kapcsolatok ellentéte, az egyedüllét vagy a magány. ,,A nem jó az egyedüllét vagy a magány!“ jutott legelőször az eszükbe.
Illusztrációképpen készítettek magukról egy online-órás képet, majd az egész osztályról is készült egy fotó. Természetesen ezt a témát is nagyon élveztük, és már nagyon várjuk a következő programot, mivel adakozni nagyon szeretünk!
Ebben a vírusos időszakban, a távoktatás keretén belül különösen jót tesznek ezek az órák. A gyerekek a foglalkozásoknak köszönhetően feltöltődnek, pozitív hozzáállásra sarkallja őket a téma, megerősödik az önbecsülésük, bizonyítottan kreatívabbakká, nyitottabbakká és érdeklődőbbekké válnak társaiknál.
„Az igaz barát az, akire szükségben is számíthatunk.”
A novemberi téma a Társas kapcsolatok volt, amit a gyerekek nagyon szerettek.
Szívesen hallgatták a hónap dalát és énekelték.
A témát beszélgetéssel és Pajtitusz történetével vezettem be. Elmondták gondolataikat a társas kapcsolatokról, azok fontosságáról. Leírták a füzetükbe mi a közös a barátjukkal, valamint pozitív jellemzést adtak hozzájuk közel álló emberekről. Megkeresték a mesehősök barátait is.
Játszottunk Távíróoszlopot, amikor jó volt látni az arcukon az izgatottságot, hogy az utolsó játékoshoz is eljut-e az üzenet. A Sziámi játékban kipróbálhatták, hogy milyen érzés összekapcsolva lenni a másikkal, együtt mozogni. Nagyon élvezték.
Barátságkarkötőt készítettek, amit örömmel viseltek.
A Pozitivity társasjáték nagy kedvencünk, szívesen és örömmel játszanak vele a gyerekek.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
A 2. c osztályos kisdiákok nagyon lelkesen fogadták a hónapra tervezett feladatot! Mindenkinek volt legalább egy jó híre, amit meg szeretett volna osztani a társaival és velem. Érdekes, egyedi, mókás irományok születtek.
Jó hír gyűjtésére szolgáló ládika készítése. Egymástól hallott jó hírek lerajzolása.
Kárpáti János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Ebben a hónapban a társas kapcsolatainkról beszélgettünk. A gyerekek színezés közben leírták a lufikba, kik a legfontosabbak számukra, megbeszéltük, miért is van szükségünk társas kapcsolatokra. Barátságszívek is készültek, melyre a jó barát tulajdonságai is felkerültek. Nagyon tetszett nekik az „Azt szeretem benned”játék, aminek a végén átadták egymásnak a barátságszíveket.