Az elsőseimmel már szeptember óta gyakoroljuk a boldogság óra feladatait. Ebben a hónapban a társas kapcsolatok kerültek terítékre. Ideális ez az olyan osztályban, mint az én első osztályom, ahol a mozgáskorlátozott mellett megtalálható az SNI és a néma szülő gyermeke is.
Nagyon tetszett a gyerekeknek a barátság tánc, ahol csak mozdulatokkal, beszéd nélkül irányíthatták egymást és mozoghattak együtt.Megjelentek a kialakult baráti kapcsolatok. Jó feladat volt az egymásra figyelésre. A gyerekek nagyon élvezték.
Társas kapcsolatok ápolása
A társak jelentőségéről, a barátságról kialakult véleményük volt a gyerekeknek. A beszélgetőkör során jól megfogalmazták a véleményüket arról,hogy milyen a jó barát. A kutya macska barátságról a A róka és a farkas a lakodalomban című mese alapján tudtak véleményt mondani.
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. A székhez történő visszaülésnél az egyik gyermek a szék mellé ült, s leesett a földre. Sírni kezdett. A szituációt kihasználva megkérdeztem a gyermektől, hogy ki a barátja, ki tudná megvigasztalni. Mondott egy nevet. Az a gyermek odajött hozzá, s megsimogatta. Elmondta, hogy miért a barátja. Majd volt több gyermek is , aki barátként jelentkezett. Mindenki elmondta, hogy miért az. Beszélgetést kezdeményeztem a barátságról. Folytatásként elmondtam a témához kapcsolódó mesét úgy, hogy 3 gyermeknek adtam egy-egy bábot melyek a mesében szerepelnek. A mese végén megbeszéltük a szereplők viselkedését. Miért volt helyes, illetve helytelen. A témát barátságlánc fűzésével fejeztem be. A feladat az volt, hogy minél több tésztaszemet fűzzenek fel a damilra,mert akkor annál több barátjuk lesz! 😀 A feladatot lelkesen teljesítették a gyerekek. A fűzés közben hallgattuk a témához kapcsolódó dalt.
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. A székhez történő visszaülésnél az egyik gyermek a szék mellé ült, s leesett a földre. Sírni kezdett. A szituációt kihasználva megkérdeztem a gyermektől, hogy ki a barátja, ki tudná megvigasztalni. Mondott egy nevet. Az a gyermek odajött hozzá, s megsimogatta. Elmondta, hogy miért a barátja. Majd volt több gyermek is , aki barátként jelentkezett. Mindenki elmondta, hogy miért az. Beszélgetést kezdeményeztem a barátságról. Folytatásként elmondtam a témához kapcsolódó mesét úgy, hogy 3 gyermeknek adtam egy-egy bábot melyek a mesében szerepelnek. A mese végén megbeszéltük a szereplők viselkedését. Miért volt helyes, illetve helytelen. A témát barátságlánc fűzésével fejeztem be. A feladat az volt, hogy minél több tésztaszemet fűzzenek fel a damilra,mert akkor annál több barátjuk lesz! 😀 A feladatot lelkesen teljesítették a gyerekek. A fűzés közben hallgattuk a témához kapcsolódó dalt.
A mese felolvasása közben a gyerekek rajzot készítettek egy-egy jó hírről, amelyet végül bedobtak a “ Jó hír” dobozunkba.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A gyerekek szíveket készítettek a barátaiknak. Ehhez a feladathoz egy-egy szív sablont használtak, amit körberajzoltak, kiszíneztek, és rárajzolták barátaiknak az óvodai jelét. Majd körben ülve átadták annak, akit a barátjuknak tekintenek.
Gyöngyösi Kálváriaparti Sport -és Általános Iskola
A gyerekek nagyon szorgalmasan készítették el a családfájukat! Természetesen volt, akinek segítettek a szülei!
Most, a Covid 19 miatt még nagyobb hatást gyakoroltak a gyerekek egymásra a beszélgetések alkalmával!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást azzal kezdtük, hogy mindenki elmondott egy jó hírt a társainak, ami a közelmúltban történt meg vele. Ezzel megteremtettük a pozitív hangulatot. Ezután eljátszottuk, hogyan üdvözölhetjük barátunkat, kedves ismerősünket. Ehhez nem használhattak szavakat a gyerekek, gesztusokkal, mimikával kellett megmutatni az üdvözlési formákat. Nagy nevetések, jó hangulat jellemezte a feladat megoldását. Ezután szintén gesztusokkal kellett különböző tevékenységeket bemutatni, amit a pedagógus súgott a gyerekeknek. Nem is volt egyszerű ezeket kitalálni. Az óra elérte célját, jó hangulatban, a társakkal közösen tudtunk pozitív érzelmeket megmutatni a többieknek.
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
A társas kapcsolatok ápolása témán belül, a barátságra helyeztük a hangsúlyt. A foglalkozást relaxációval és Bagdi Bella „Boldog vagyok” című dalával kezdtük. Az ének meghallgatása, mozgásos játéka, jókedvre derítette a gyerekeket. Elmeséltem a sün történetét, aki arra vágyott, hogy megsimogassák. Közösen beszélgettünk arról, mit érezhet az, aki egyedül van, nem játszanak vele. A nagyok már ügyesen megfogalmazták, hogy szomorkodik, rosszkedvű. Miért fontosak a barátok? Egy 4 éves kislány szerint: „ha reggel elmegy az anyukánk és szomorúak vagyunk, az óvó néni megvigasztal és boldog szerencse, hogy itt vannak a barátok.” A legtöbb gyermek azért tartja fontosnak a barátokat, mert van kivel játszani és nincsenek egyedül az óvodában. A foglalkozás zárásaként elkészítettük a csoport barátságláncát. Mivel aznap voltak hiányzók, a gyerekek azt kérték, hagyjunk helyet a láncban. Ha újra jönnek majd, ők is odatehessék a jelüket.