Péter Tímea: Fülöpke az óvodában- az örök barátság című mese bemutatása után beszélgettünk a szereplők viselkedéséről. Majd a Barátomnak tekintelek, mert… című játékot játszottuk, melyet a gyerekek örömmel fogadtak. Később a gyerekek lerajzolhatták a saját barátjukat. Mindannyiunknak fontosak a barátaink, a társas kapcsolataink.
Társas kapcsolatok ápolása
A visszajött a répa a barátságról szóló olyan mese, amely a vegyes életkorú gyermekeinknek érthető, fogható.
A barátságháló kialakítása barát választás alapján.
A baráti körben beszélgetés a témában és meghívó kártya a barátaimnak.
Téma: társas kapcsolatok. Ebben a hónapban a gyermekekkel a barátság fontosságáról, egymás segítésének fontosságáról, egymás elfogadásáról beszélgettünk sokat. Ennek kapcsán a tavaszi ébresztő című mesét dolgoztuk fel. Először elmeséltük, majd elbáboztuk. Minden hétfőn, jó hírem van című jatekkal kezdünk. Nagyon szeretjük ezt a játékot, mivel nagyon sok dolog ki szokott derülni, ami éppen foglalkoztatja a gyerekeket. Ezután lehetőségünk van ezt átbeszélni.Mivel a csoport tagjai között elég sok rossz dolog történt a hónapban, mi a jókedv elűző dalocskát hallgattuk a héten.A mese hőseinek megformázásával, vagyis Gyurmazással zártunk.
A novemberi Boldogságórát online tudtam megtartani, mert a 8.g csoportom karanténba került. Ez nem jelentett problémát, mert így új technikai eszközt is kipróbálhattunk a Google Meet programon belül; a JAM board-ot, amit a ‘barát’ szó szinonímáinak gyűjtésére, illetve a társas kapcsolatok ábrázolására használtunk.
Ezután az ‘Öreg barátok’ című feladatot végeztük el, ahol a segítő kérdéseket felhasználtam, de a fotót kicseréltem.
Az órát ismét angolul tartottam az angol óráim egyikén.
A csoport élvezettel dolgozott mindkét feladaton.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
November hónapban a társas kapcsolatokról, a barátságról beszélgettünk. Barátságkarkötőt készítettünk, amit azóta is szívesen hordanak a gyerekek. Emberkéket színeztünk majd egy kartonra felragasztva barátságlánc készült. Megtanultuk, hogyan kell megvigasztalni a szomorú társunkat, hogyan csaljunk mosolyt a barátunk arcára. A foglalkozás a gyerekek kedvenc dalával: „Ha boldog vagy…” zártuk.
A november hónap témája, a társas kapcsolatok ápolása volt. Sokat beszélgettünk a társas kapcsolatokról, barátságról, boldogságról, szeretetről. A „Kis barátom, hogy vagy?” játékot eddig is szerették, mostanában is gyakran játszottuk. A barátságlánc elkészítéséhez 10 cm-es emberfigurákat készítettünk, majd kiszíneztük. Ezután kézen fogva nagy kört alkottunk, majd felragasztottuk a kartonra az emberkéket. Ismét elővettük Szomorú Szilárdot, és Boldog Blankát, beszélgettünk, különböző szituációkat oldottunk meg. Végül a szőnyegen ülve, közösen építettünk fakockából, és közösen gyönyörködtünk benne.
A novemberi Boldogságórát online tudtam megtartani, mert a 8.g csoportom karanténba került. Ez nem jelentett problémát, mert így új technikai eszközt is kipróbálhattunk a Google Meet programon belül; a JAM board-ot, amit a ‘barát’ szó szinonímáinak gyűjtésére, illetve a társas kapcsolatok ábrázolására használtunk.
Ezután az ‘Öreg barátok’ című feladatot végeztük el, ahol a segítő kérdéseket felhasználtam, de a fotót kicseréltem.
Az órát ismét angolul tartottam az angol óráim egyikén.
A csoport élvezettel dolgozott mindkét feladaton.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
Elkészítettük a csoportunk közös nagy barátság szívét. Megbeszéltük hogy mi itt a csoportba közösen vagyunk egy nagy csapat, és hogy mindenki mindenki barátja. Elmondták a gyerekek hogy ki kinek a barátja és miért. A gyerekek egyesével bele helyezték a nagy szívbe a jelüket. A hiányzó gyerekek jelét is bele tettük a szívünkbe, mert ők is hozzánk tartoznak és a barátaink, attól hogy most nincsenek itt velünk. Örültünk hogy mindannyian bele fértünk a szívbe. Mert mi Macimackók mind barátok vagyunk. És örülünk hogy mi egy nagy közös csapat lehetünk.
Taszári Körzeti Általános Iskola
A gyerekek a barátságot, a barátokat tartják a legfontosabb – családi kapcsolatokon kívül eső – kapcsolatnak. Nagy igényük van az önkifejezésre a beszéden kívüli eszközökkel is. Eljutottak annak felismerésére, hogy hasonló érdeklődésű, tulajdonságú emberek egyszerűbben alakítanak baráti kapcsolatokat. Nagy igényük van a relaxációra, nagyon szeretik a meditációt.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása témát dolgoztuk fel mind az öt csoportban. Minden csoportban a foglalkozások során beszélgettünk arról, hogy kinek ki a barátja és miért fontos a barátság. Ebben a hónapban is meghallgattuk Bagdi Bella dalát: „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek! Ez a dal nagy örömet szerzett a gyerekeknek hamar megszerették, és ők is elkezdték énekelni. A „tavaszi ébresztő” című mesét mondtuk el a gyerekeknek, mese után megbeszéltük a szereplőket, kinek melyik állat volt a leg szimpatikusabb. Volt olyan csoport ahol a gyerekek eljátszották „Süni irigy lesz” bábjátékot, nagy siker volt a csoportban, többször is kellett, hogy játsszák annyira tetszett a gyerekeknek a történet, teljesen át tudtak szellemülni a történettel. A foglalkozásokat egy kis közös kreativitással fejeztük be, voltak akik barátságláncot, barátságszirmokat és barátságvirágot készítettek.