A diákoknak nagyon tetszett a feladat. A saját, és a kiválasztott személy reakcióinak megfigyelése új volt számukra, de a megbeszélés során kiderült, hogy hasznos volt. A legérdekesebb levél az osztálynak szólt. Az írója nem merte felolvasni, én tettem meg helyette. Volt olyan tanuló, aki elsírta magát a meghatottságtól. Ez is megerősített abban, hogy a program nem csak az egyén számára „hasznos”, hanem a közösség szempontjából is.
Társas kapcsolatok ápolása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Társas kapcsolatok
„Hiába fürösztöd önmagadban,
Csak másban moshatod meg arcodat.”
(József Attila)
„Az ember társas lény, és csak más emberekkel szövetségben, kapcsolatban élhet teljes életet.”
(Arisztotelész)
Szükségünk van arra, hogy támogató és pozitív emberi kapcsolatokat tudjunk fenntartani és kialakítani. A tartós kapcsolatok kihatnak a szubjektív jóllétünkre. Egészségesebbnek és boldogabbnak érezzük magunkat, ha tudjuk, hogy van kire számítanunk. A másokhoz tartozás alapvető emberi szükséglet.
Fejezd ki nagyrabecsülésedet!
A gyerekek szembefordultak a padtársukkal:
Nagyra becsüllek azért, mert…
Barátságötös
Az én barátom legyen…
A tanulók megfogalmazták azt a számukra öt legfontosabb dolgot, amitől jó egy barátság.
Bizalomkör
Az osztálytársak szorosan egymás mellett állva kört alkottak. Egy tanuló becsukott szemmel a kör közepére állt, és lassan hátradőlt a mögötte álló társakra bízva magát, akik gyengéden elkapták és átbillentették a másik oldalra (harangozás).
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Társas kapcsolatok
„Hiába fürösztöd önmagadban,
Csak másban moshatod meg arcodat.”
(József Attila)
„Az ember társas lény, és csak más emberekkel szövetségben, kapcsolatban élhet teljes életet.”
(Arisztotelész)
Szükségünk van arra, hogy támogató és pozitív emberi kapcsolatokat tudjunk fenntartani és kialakítani. A tartós kapcsolatok kihatnak a szubjektív jóllétünkre. Egészségesebbnek és boldogabbnak érezzük magunkat, ha tudjuk, hogy van kire számítanunk. A másokhoz tartozás alapvető emberi szükséglet.
Fejezd ki nagyrabecsülésedet!
A gyerekek szembefordultak a padtársukkal:
Nagyra becsüllek azért, mert…
Barátságötös
Az én barátom legyen…
A tanulók megfogalmazták azt a számukra öt legfontosabb dolgot, amitől jó egy barátság.
Bizalomkör
Az osztálytársak szorosan egymás mellett állva kört alkottak. Egy tanuló becsukott szemmel a kör közepére állt, és lassan hátradőlt a mögötte álló társakra bízva magát, akik gyengéden elkapták és átbillentették a másik oldalra (harangozás).
A gyerekekkel a Boldogságfoglalkozást énekléssel kezdtük. Bagdi Bella: Ha boldog vagy… dal éneklése, mozdulatokkal kísérése. „Kis barátom, hogy vagy?” játék játszása. Ezután elbáboztam a gyermekeknek Bezzeg Andrea: Tavaszi ébresztő című meséjét. A mese bemutatása után beszélgettünk a szereplőkről, cselekményről. Ezután a gyermekek a Boldogságóra színező munkafüzetben színezték a barátokra jellemző tulajdonságokat. A téma lezárásaként a „Boldogság várának” 3. lépcsőfokára a társas kapcsolatok jelének felragasztása.
Ebben a hónapban sajátosan alakult a kapcsolattartás a kisgimisek és köztem, mert az online oktatás elrendelése miatt én itthonról dolgozom, de ők járnak iskolába. E sajátos körülmények között is fogalalkozutnk a hónap témájával, és leginkább beszélgetések során tudatosítottuk, hogy miért és fontosak a kapcsolatok, családi és baráti, akár személyes, akár online. Itthonról küldtem nekik egy szabadulószobás játékot, hogy ne feledjék, miről is beszéltünk, illetve, hogy a barátsággal kapcsolatos angol szókincsük is játékosan fejlődjön. A linket nektek is elküldöm, hátha valakinek jól jön:
https://docs.google.com/forms/d/14oiptAlnk2wtl-d0gt2UvVEGCxUSiirTuGRRXRhZ9lY/edit
A novemberi hónapban a társas kapcsolatok a fő témánk. Feladatként, a Jó hír című feladatot alkottuk meg. Jó híreket gyűjtöttünk össze, majd a táblára felírtuk és/vagy lerajzoltuk. A gyerekek egy házikóba gyűjtötték össze a jó híreiket, melyet kép formájában láthatóvá is tettünk. Az óráinkat a közeljövőben egy jó hír elmondásával fogjuk kezdeni. Cél, hogy osszák meg egymással jó élményeiket, híreiket és örüljenek egymás boldogságának.
A novemberi hónapban a társas kapcsolatok a fő témánk. Feladatként, a Jó hír című feladatot alkottuk meg. Jó híreket gyűjtöttünk össze, majd a táblára felírtuk és/vagy lerajzoltuk. A gyerekek egy házikóba gyűjtötték össze a jó híreiket, melyet kép formájában láthatóvá is tettünk. Az óráinkat a közeljövőben egy jó hír elmondásával fogjuk kezdeni. Cél, hogy osszák meg egymással jó élményeiket, híreiket és örüljenek egymás boldogságának.
Rimóci Szent István Általános Iskola
Elismerő oklevelek készítése egy hozzánk nagyon közel álló személynek.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Egy szép őszi napon egy kislány érkezett hozzánk, aki nagyon sírt. Morcos Kata elmesélte nem tudja miért nem játszanak vele a gyerekek, pedig ő ” jól viselkedik.” Előfordul, hogy rugdos, kiabál, fellöki a társait.
A csiga csoportos gyerekek ámulattal nézték Katát és elmondták neki, hogy ez bizony nem szép viselkedés.
Minden gyerek egy jó cselekedetet, a megfelelő viselkedést mondták el a kislánynak.
Kata nagyon szeretett volna a csoportban maradni, hogy megfigyelje és megtanulja a helyes cselekedeteket.
A gyermekek örömmel mutatták meg neki a csoportszobát, amelyet azonnal megtöltött a barátság, az egymásra figyelés, a szeretet.
Volt akik barátságvárat építettek, voltak akik barátság karkötőt készítettek, voltak akik egymásnak rajzoltak.
Büszkék voltak, hogy segíthettek Morcos Katának megváltozni és ” jobb” színben látni a világot.