Novemberben a társas kapcsolatokkal foglalkoztunk az osztályommal. Nagyon szerencsés helyzetben vagyunk, mert erre a témára nagyon sok időnk jutott!Jobbnál- jobb feladatokat kaptunk segítségül, amit nagyon- nagyon élveztünk./ Köszönjük szépen/ Sok olyan információt megtudtam a gyerekekről, amit eddig még nem hallottam a 3 év alatt. A témát úgy vezettem be a gyerekeknek, hogy Daniel Goleman amerikai pszichológus a Társas intelligencia című könyvében megosztott egy rövid párbeszédet, amit felolvastam nekik.Kipróbáltuk a ” Jó hírem van” című játékot a ” Barátságágtáncot” és ” Elismerő levelet” is írtak , amin sokan nagyon meghatódtak, amikor a szüleiknek megmutatták, majd itt az iskolában megosztották velem. Akadt olyan gyermek is, aki elsírta magát a meghatottságtól.A ” Pajtásfogó” című játékot is nagyon élvezték, de bevallom őszintén, hogy én pedagógusként ezt szerettem a legjobban. A ” Telefonos” játékot is eljátszottuk.Mint mindig a Boldogságóráinkat az aktuális dallal zárjuk, ami most : A világomban minden rendben van CD-ről: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalocskánk! Egyszerűen fantasztikus, hogy minden dal maga a csoda! Annyira élvezi a gyermek és a felnőtt is!
Mindenkinek nagyon jó egészséget kívánok!
Tildy Zoltán Általános Iskola
Szeghalom
” Szilvike néni”
Társas kapcsolatok ápolása
I. Relaxáció- „Totyog a liba nagy a galiba”
II. Boldog Dóra mondókájával való ráhangolódás a mesére
III. Süni irígy lesz című bábjáték eljátszása.
-gyerekek bábozása
-beszélgetés a barátság fontosságáról
Zenehallgatás / Ha boldog vagy…c./
Barátságlánc készítése / színezés, nyírás, ragasztás/
Feladatlap” Ami a barátokra jellemző”
Barátságkarkötő készítése, átadása
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
A hónap témája a Társaskapcsolatok viszonylag közel állt a gyerekekhez.
A nagyobb csoportokban, már kialakult baráti kapcsolatok vannak. A Szivárvány csoportban a gyerekek barátság karkötőket készítettek. A gyermekek jól ismerik egymást, és kölcsönös választások történtek. A Mókus csoport a közösség, az összetartozás felől közelítette meg a témát. Ők Barátság virágot készítettek. A kis csoportban (Pillangó). A cselekedtetésen volt a hangsúly barátság párnát adtak át, és kapcsolataik, szimpátiájukat jelölték hőmérőn. A gyerekek megismerték egymást, és szívesen játszanak együtt. Nagyon örültünk, hogy a játékok során valakit mindenki választott, nincs permhelyzetű gyerek. A gyerekek ezt a témát nagyon szerették mert közel állt hozzájuk.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Kis másodikosaimmal összekötöttük a Kedvesség Világnapját a havi témánkkal. Mert kihez lehetnénk kedvesek, ha nem a társainkhoz? Meseolvasás és beszélgetés után titkos levelet írtunk egy osztálytársnak. Kisorsoltuk rettentő titkosan 😉, hogy ki kinek írjon, nehogy valaki kedvesség nélkül maradjon. A levélben arról írtak a gyerekek, hogy milyen jó tulajdonságai vannak a címzettnek, mit szeretnek benne. Rárajzolták a sorszámot is, hogy tudjuk, kinek szól a levél. Végül szétosztottuk, a fotón pedig már az látszik, hogy mennyire örültek a gyerekek a kedves szavaknak, rajzoknak. Személyes kedvencem, hogy az egyik kisfiú megsúgta nekem előre: ő alig várja, hogy olvassa a címzettje, rajzolt neki Mickey Mouse-t, mert tudja, az a kedvence.
Amikor elmondtam a gyerekeknek, hogy milyen témánk lesz, azonnal tudtatok Társas kapcsolatokra példát mondani. Ez engem nagyon meglepett, de büszke és boldog is voltam. A dalt meghallgatva énekeltünk, táncoltunk, mozogtunk rá. Jókat nevettünk, sok érdekes dolgot meséltek a barátaitokról, családjaikról. Az egyik kisfiú nagyon bölcsen fogalmazta meg, hogy a szülei is társas kapcsolatban élnek, ez a házasság. Ezután készítettünk egy tablót, aminek a címe: „ Együtt vagyunk”. Elmondhatom, hogy jóban-rosszban mindig így is van. Szeretnénk, hogy így is maradjon még sokáig! Mi Boldog Méhikék vagyunk!
Szegedi Fekete István Általános Iskola
A gyerekek csupa számukra jó hírt osztottak meg egymással.
A foglalkozást Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával kezdtem. Nagyon tetszett a gyerekeknek, kreatívan többféle mozdulatsort is kitaláltunk a dalra közösen.
Aztán körbeültük a meseszőnyeget és megkérdeztük a mellettünk ülő társunkat, hogy ” kis barátom hogy vagy?” Kedvesen, kacarászva érdeklődtek, válaszoltak egymásnak. Öröm volt látni a sok csillogó szempárt. Jól sikerült a szituációs játék.
Beszélgettünk a barátságról, a barát jellemzőiről, hogyan viselkedjünk barátságosan,miért jó barátokat gyűjteni…
Az előre kivágott papír emberkék felkeltették az érdeklődésüket. Szívesen színezték, rajzolták meg saját magukat, amikor pedig mindenki elkészült, közösen felragasztottuk a barátságplakátra.A plakátra pozitív mondatokat is írtam, amit nem lehet eleget mondani a gyerekeknek.
Megbeszéltük, hogy ki hiányzik a csoportból betegség miatt és neki is színeztünk papír figurát hogy ne hiányozzon a plakátról és örüljön ha visszatér közénk. A csoport folyosóján helyeztem el a plakátot, hogy a szülök is megtekinthessék a közös munkát.
Végül relaxáltunk a szőnyegen Bagdi Bella: Szép nap, ölelj most át engem című dalára, ami a gyerekek kedvencévé vált.
Kedves Kollégák!
A társas kapcsolatok hónapjában egy nagyon különleges dolgot készítettünk a gyerekekkel, leginkább elismerő levélként lehetne feltüntetni, de annál sokkal többre sikeredett. Nemrégen megtudtuk, hogy az egyik kisfiú másik iskolában folytatja tovább a tanulmányait. Nagyon szerettük, de sajnos annyira váratlanul történtek az események, hogy az osztály nem tudott kellőképpen elbúcsúzni a kisfiútól. Ezért készítettünk közösen egy „Szeretetkönyvet”, amelyben leírhatták, lerajzolhatták, érzéseiket, gondolataikat, legfőképpen azt, hogy miért szerették Tomit, milyen közös élményeik voltak vele, jókívánságokat küldhettek neki. Lélekmelengető levelek születtek. Igazi emlékek, szívből jövő „Szeretetkönyv”.
Kedves Kollégák!
A társas kapcsolatok hónapjában egy nagyon különleges dolgot készítettünk a gyerekekkel, leginkább elismerő levélként lehetne feltüntetni, de annál sokkal többre sikeredett. Nemrégen megtudtuk, hogy az egyik kisfiú másik iskolában folytatja tovább a tanulmányait. Nagyon szerettük, de sajnos annyira váratlanul történtek az események, hogy az osztály nem tudott kellőképpen elbúcsúzni a kisfiútól. Ezért készítettünk közösen egy „Szeretetkönyvet”, amelyben leírhatták, lerajzolhatták, érzéseiket, gondolataikat, legfőképpen azt, hogy miért szerették Tomit, milyen közös élményeik voltak vele, jókívánságokat küldhettek neki. Lélekmelengető levelek születtek. Igazi emlékek, szívből jövő „Szeretetkönyv”.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Nagyon könnyen és gyorsan sikerült összegyűjteni a jó híreket. Szuper volt hallani, hogy milyen apró dolgokért tudnak lelkesedni, hogyan tudnak örülni egymás boldog pillanatainak. Örömet leltek a ládika készítésében is, szívesen díszítgették, még levelek is kerüldet a dobozba!