Tanítványaim levelet írtak szeretteiknek (barát, osztálytárs, szülő). Miután elkészültek a levélírással, azt tervezgették, hogy milyen módon és mikor rejtik el a levelüket a címzett táskájában vagy kabátjában.
Másnap pedig arról számoltak be, hogy mekkora örömöt és meglepetést okoztak ezzel a kis ajándékkal szüleiknek.
Nagyon büszke vagyok kis tanítványaimra.
Társas kapcsolatok ápolása
„Barátság szív”
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük.
Péter Tímea: Fülöpke az óvodában -az örök barátság című mesét meséltem el,megbeszéltük a mese történetét.
Lerajzolta minden gyerek a legjobb barátait egy-egy szívben,majd egy nagy szívet alkottunk és így készült el a barátszívünk.
A foglalkozás befejezéséül Bagdi Bella:” Ha boldog vagy…..” című dalát hallgattuk meg és táncoltunk rá.
A társas kapcsolatok hónapjának feladatait oldottuk meg és felfedeztük, hogy már a harmadik lépcsőfokra jutottunk fel! A napraforgó relaxációval kezdtük a boldogságóránkat, majd a „Lemegy a nap, lankad a kar…”-al folytattuk.
A hónap dalára most is örömmel, felszabadultan táncoltunk, énekeltünk.
Megismertük a mackó meséjét, a tavaszi ébresztőt, és beszélgettünk róla. A” Fülöpke az óvodában” mese kicsiknek, nagyoknak egyaránt tetszett. Sokat beszélgettünk a barátságról, arról hogy minden kapcsolat alapja a szeretet. Megállapítottuk, hogy kellenek a barátok, és szükségünk van egymásra! Majd a gyerekek megfogalmazták érzéseiket,hogy mi a jó és szép a barátságban. Nagyon ügyesen megfogalmazták érzéseiket.
A boldogságmacinkat egymásnak körbeadva elmondtuk a társunknak, hogy mi az a jó és szép amit látunk benne. Nagyon kedveseket mondtak egymásról nagy szeretettel.
Újból eljött hozzánk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játszani.Együtt találtuk ki és folytattuk az elkezdett történetet. Megtudtuk, hogy mindenkinek egy barátja legalább van.
A „Megismersz” játékot örömmel és izgalommal játszottuk, a nagycsoportosaink már egy apró részletről is felismerték, kitalálták a kedves pajtásukat.
Majd a „hálás vagyok a barátaimért” feladat során örömmel jelölték be barátaikat is a feladatlapon
A „Fogjunk össze..”játék során a két csapatunk remek építményeket alkotott.Szükség volt itt a közös gondolkodásra, együttműködésre, és egymás elfogadására is.
A záró részben örömmel adtuk át egymásnak a színes barátságkarkötőt,amit büszkén viseltek és vitték haza.
Újból jó kis boldogságóránk volt!
A társas kapcsolatok téma feldolgozásánál sok együttműködést fejlesztő, bizalomjátékot játszottunk a 2. osztályos gyerekekkel. Páros dalos játékokat elevenítettünk újra, s ezután tértünk át az adott témára. A „jó hír” című feladatot úgy oldottuk meg, hogy párban voltak a tanulók és mindegyikük mondott a másiknak egy örömhírt, amitől a másik boldog lenne, ezt le is rajzolták. Voltak, akik egy lapon rajzoltak. Ezután a Mikulásnak is írtak egy levelet azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének kérni tőle. A Mikulástól többek között nemcsak játékot kértek, hanem volt olyan kislány, aki leírta, hogy azt szeretné kérni, hogy vége legyen a vírusnak, és megölelhessük egymást. Iskolánk hátrányos helyzetű, érzékeny diákjait ez a hír tenné a legboldogabbá.
A társas kapcsolatok téma feldolgozásánál sok együttműködést fejlesztő, bizalomjátékot játszottunk a 2. osztályos gyerekekkel. Páros dalos játékokat elevenítettünk újra, s ezután tértünk át az adott témára. A „jó hír” című feladatot úgy oldottuk meg, hogy párban voltak a tanulók és mindegyikük mondott a másiknak egy örömhírt, amitől a másik boldog lenne, ezt le is rajzolták. Voltak, akik egy lapon rajzoltak. Ezután a Mikulásnak is írtak egy levelet azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének kérni tőle. A Mikulástól többek között nemcsak játékot kértek, hanem volt olyan kislány, aki leírta, hogy azt szeretné kérni, hogy vége legyen a vírusnak, és megölelhessük egymást. Iskolánk hátrányos helyzetű, érzékeny diákjait ez a hír tenné a legboldogabbá.
Nagy örömmel állapítottuk meg, hogy már a harmadik lépcsőfokra lépünk fel! A társas kapcsolatok hónapjának feladatait oldottuk meg. A napraforgó relaxációval kezdtük a boldogságóránkat, majd a „Lemegy a nap, lankad a kar…”-al folytattuk.
A hónap dalára most is örömmel, felszabadultan táncoltunk, énekeltünk. Megismertük a mackó meséjét,a tavaszi ébresztőt, és beszélgettünk róla. A Fülöpke az óvodában mese nagyon tetszett nekünk, hiszen olyan igazi és valós volt, hogy akár a mi ovinkban is történhetett volna. Sokat beszélgettünk a barátságról, arról hogy minden kapcsolat alapja a szeretet.Megállapítottuk, hogy SZÜKSÉGÜNK VAN EGYMÁSRA! A gyerekek megfogalmazták érzéseiket,hogy mi a jó és szép a barátságban.
A boldogságminyonunkat egymásnak körbeadva elmondtuk a mellettünk ülőnek, hogy mi az a jó vagy szép amit látunk benne. Nagyon kedveseket mondtak egymásról.
A „Megismersz” játékot örömmel és izgalommal játszottuk ,és ügyesen kitalálták a kedves pajtás személyét.
Újból eljött hozzánk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játszani.Együtt találtuk ki és folytattuk az elkezdett történetet. És most már tudjuk, hogy mindenkinek legalább egy barátja van.
A „Fogjunk össze..”játék során a közös ötletelésből a két csapatunk remek építményeket alkotott.
A záró részben örömmel adtuk át egymásnak a színes barátságkarkötőt ,amit büszkén viseltek és vitték haza.
Játékidőben többen a „hálás vagyok a barátaimért” feladat során, több barátot is megjelöltek a lapon.
Sajnos a kialakult járványhelyzet miatt kevés gyermek járt ezen a héten a csoportba. Próbáltam a témát és a feladatokat úgy összeállítani, hogy így is érdekes legyen.
1. nap :
Beszélgető kör keretében arról beszélgettünk miért fontosak a barátaink, a családunk, a testvérünk, az óvodai csoportunk, a felnőttek segítsége a csoportban és az életükben. Meghallgattuk Bagdi Bella dalát 3x is nagyon tetszett nekik 🙂 Végül pedig elkészítették a barátság színezőt.
2. nap:
Ma a dal hallgatással kezdtük a napot 🙂 Utána közösen feldolgoztuk Bezzeg Andrea meséjét. Valamint elkészítették a barátság karkötőjüket csomózás technikájának gyakorlásával. Nagyon tetszett a feladat másnap is büszkén viselték a karkötőt.
Közben átbeszéltük, hogy milyen fontos az egymáshoz tartozás, a segítségnyújtás, az hogy számíthatnak egymásra, támaszt nyújthatnak egymásnak és vigasztalhatják egymást, ha szomorúak.
3.nap:
Újra meséltem nekik a mesét. Majd ezután elkészítettük a Boldogság hőmérőnket, mindenki elmondhatta hogyan érzi magát milyen az aktuális kedve és a megfelelő helyre ragaszthatta a jelét. Volt egy kis lány aki a legszomorúbb helyre tette a jelét, mert elmondta hogy „szomorú mert sütire vágyik de nincs pénze az anyukájának hogy vegyen neki”, nagyon őszintén megnyíltak a gyerekek az érzéseik terén.
Ezután elkészítették a Hálás vagyok a barátomért színezőt. Mindenkinek odarajzoltam aki kérte a jele felé a barátjának a jelét a csoportban, volt aki csak tetszése szerint színezte ki és mesélt az otthoni barátairól.
4.nap:
A mai napon a Barátság szívünk készült el, mindenki felragasztotta saját magát a szív formára és közben elmondta, hogy azért vagyok ma boldog, mert „…sok barátom van az oviba,…oviba járhatok, … van családom,. .. sok tesóm van ,.. van anyukám,.. van pénzünk venni ennivalót,…van egy kis hörcsögöm aki nagyon cuki…”
Ezután pedig elkészítették a legjobb barátjuknak a Barátság virágjukat és felragasztottuk a Barátság kertjükbe.
5.nap:
Az 5. napon körbe adtuk a jellel ellátott szívünket és mindenki elmondta, hogy ki a legjobb barátja, és mit szeret vele csinálni. Majd felhelyeztük a társas kapcsolatok jelet a boldogság várunkra.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Az 1.osztályosok egy szívet díszítettek ki, majd annak adták át egy közös beszélgetés alkalmával, akit a barátjuknak tekintettek. El is mondták saját szavaikkal, hogy miért tekintik azt a gyereket a barátjuknak, akit kiválasztottak. Érdekes játék volt.
Bércesné Kiss Andrea – Szarvasné Lukács Viktória
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek jó híreket, történéseket rajzoltak le, amit egy ládikába helyeztünk el.