A tanulók egyénileg , és sajátosan élik meg a vírushelyzetet. A mindennapi megszokott kontaktok elmaradnak. Ezt próbálták kifejezni rajzban.
Társas kapcsolatok ápolása
Nyugati Városrészi Óvoda Nagy Jenő Utcai Tagóvoda
Reggelente a „Jó hírem van…” beszélgető körrel kezdtünk. Ez adott egy alaphangulatot a napunknak. Péter Tímea: Fülöpke az óvodában – örök barátság című mese nagyon megérintette a gyerekeket. Szép gondolatok születtek, és mélyebb érzéseket hívott elő. Olyannyira, hogy Advent közeledtével gyertyát is öntöttünk, és több olyan gyermek is volt, aki oddadta gyertyáját a barátjának, hogy így őrizze meg a barátságukat.
Karcrajzok is születtek a barátokról.
Relaxációs gyakorlat: „Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok”.
Beszélgetés a témakörről.
Ráhangoló gyakorlat: „Milyen a jó barát?” Ötletbörze. Közös megbeszélés.
Téma feldolgozása: „Az igaz barátság”-gyakorlat.
Játékos gyakorlat: „Udvarias vagyok”
Meditációs gyakorlat: a társas kapcsolatok pozitív megélésére.
Gyerekdal: Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek. . (Dalok máskor is.)
Beszámoló a Boldogságóra foglalkozásról
2020. november
A foglalkozás témája: Társas kapcsolatok
A foglalkozást egy kicsit rendhagyóan tartottuk, mert az óvodában megbetegedés miatt sok gyermek, és a Katica csoport óvónénije is hiányzott, így összevontuk a két csoportot. Ez a foglalkozás témája szempontjából nem jelentett problémát, hiszen a két csoport tagjai nagyon jól ismerik egymást, sőt barátok, és testvérek is járnak a másik csoportba.
A téma bevezetése:
Egymás üdvözlésével: Körben állva integettük, puszit küldtünk egymásnak többféleképpen, majd sorban haladva megkérdeztük egymástól:” Hogy vagy kis barátom?”
Kis meditációval: Körben leültünk a gyerekekkel a szőnyegre, megfogtuk egymás kezét, becsuktuk a szemünket, és arra gondoltunk, hogy milyen jó, hogy nem vagyunk egyedül.
A téma feldolgozása:
Bábjátékkal: Elbáboztam a Süni irigy lesz című mesét, majd megkérdeztem a gyerekektől, hogy a meséből ki melyik állat lenne szívesen, és miért. Közben a kezükre húzhatták a kiválasztott bábfigurát, és úgy mondták el indoklásaikat. A gyerekek nagyon jól megfogalmazták a szereplők tulajdonságait, amiből kiderült, hogy megértették a mese mondanivalóját.
Pizza készítő játékkal: Arra kértem a gyerekeket, hogy álljanak föl, maradjanak körben, és forduljanak úgy, hogy a tenyerükkel meg tudják érinteni az előttük álló pajtásuk hátát. „Barátságunk jeléül pizzát fogunk készíteni egymásnak, úgy hogy követitek, amit mondok, és amit mutatok. Amikor a társaitok hátán készítitek a pizzát, figyeljetek, hogy jó érzés legyen a számukra!” „Aztán megfordulva, most akinek a pizzát készítettük, ő készíti nekünk.”
Barátomnak tekintelek, mert…: A mese után kiosztottam mindenkinek egy kivágott szívformát. Arra kértem őket, hogy egyenként adják oda egy kispajtásuknak, és mondják el neki: „Barátomnak tekintelek, mert…”- és néhány kedves szóval indokolják meg, hogy miért. Aztán tovább adhatják másnak is a kapott szívet, ugyanúgy elmondva az indoklást.
A foglalkozás lezárása:
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalával – a dalra a szövegnek megfelelően mozogtunk és énekeltünk.
A csoport barátság szívének elkészítésével: A gyerekek rárajzolták legkedvesebb barátjuk jelét egy szívformára, amit ráragasztottak egy kartonból kivágott nagy piros szívre. Megbeszéltük, hogy kiket is rakhatnánk még fel, hogy teljes legyen a barátság szívünk.
Csokvaomány, 2020. november 25.
Tuza Gáborné
óvodapedagógus
Beszámoló a Boldogságóra foglalkozásról
2020. november
A foglalkozás témája: Társas kapcsolatok
A foglalkozást egy kicsit rendhagyóan tartottuk, mert az óvodában megbetegedés miatt sok gyermek, és a Katica csoport óvónénije is hiányzott, így összevontuk a két csoportot. Ez a foglalkozás témája szempontjából nem jelentett problémát, hiszen a két csoport tagjai nagyon jól ismerik egymást, sőt barátok, és testvérek is járnak a másik csoportba.
A téma bevezetése:
Egymás üdvözlésével: Körben állva integettük, puszit küldtünk egymásnak többféleképpen, majd sorban haladva megkérdeztük egymástól:” Hogy vagy kis barátom?”
Kis meditációval: Körben leültünk a gyerekekkel a szőnyegre, megfogtuk egymás kezét, becsuktuk a szemünket, és arra gondoltunk, hogy milyen jó, hogy nem vagyunk egyedül.
A téma feldolgozása:
Bábjátékkal: Elbáboztam a Süni irigy lesz című mesét, majd megkérdeztem a gyerekektől, hogy a meséből ki melyik állat lenne szívesen, és miért. Közben a kezükre húzhatták a kiválasztott bábfigurát, és úgy mondták el indoklásaikat. A gyerekek nagyon jól megfogalmazták a szereplők tulajdonságait, amiből kiderült, hogy megértették a mese mondanivalóját.
Pizza készítő játékkal: Arra kértem a gyerekeket, hogy álljanak föl, maradjanak körben, és forduljanak úgy, hogy a tenyerükkel meg tudják érinteni az előttük álló pajtásuk hátát. „Barátságunk jeléül pizzát fogunk készíteni egymásnak, úgy hogy követitek, amit mondok, és amit mutatok. Amikor a társaitok hátán készítitek a pizzát, figyeljetek, hogy jó érzés legyen a számukra!” „Aztán megfordulva, most akinek a pizzát készítettük, ő készíti nekünk.”
Barátomnak tekintelek, mert…: A mese után kiosztottam mindenkinek egy kivágott szívformát. Arra kértem őket, hogy egyenként adják oda egy kispajtásuknak, és mondják el neki: „Barátomnak tekintelek, mert…”- és néhány kedves szóval indokolják meg, hogy miért. Aztán tovább adhatják másnak is a kapott szívet, ugyanúgy elmondva az indoklást.
A foglalkozás lezárása:
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek dalával – a dalra a szövegnek megfelelően mozogtunk és énekeltünk.
A csoport barátság szívének elkészítésével: A gyerekek rárajzolták legkedvesebb barátjuk jelét egy szívformára, amit ráragasztottak egy kartonból kivágott nagy piros szívre. Megbeszéltük, hogy kiket is rakhatnánk még fel, hogy teljes legyen a barátság szívünk.
Csokvaomány, 2020. november 25.
Tuza Gáborné
óvodapedagógus
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Tanítványaimnak nagyon tetszettek a játékok, most kicsit több időnk volt a témával foglalkozni. A „jó hír” doboz készítése a kedvencük lett.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Tanítványaimnak nagyon tetszettek a játékok, most kicsit több időnk volt a témával foglalkozni. A „jó hír” doboz készítése a kedvencük lett.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Tanítványaimnak nagyon tetszettek a játékok, most kicsit több időnk volt a témával foglalkozni. A „jó hír” doboz készítése a kedvencük lett.
A gyerekek megérkezésük után megosztottak a barátjukkal egy jó hírt.Később a relaxációs gyakorlat után a többiekkel is megosztották ezeket a jó híreket. Például, az egyik kislány elmondta, hogy Anyukájával délután bábozni fognak, amit már nagyon vár. Egy kisfiú elmondta, hogy már nagyon várja a Mikulást. A gyerekek többségének a mikulás várás körül forgott a gondolata. A szívecskés „jóhír gyűjtő ládikóba” mindenki a saját jóhírét egy szívecske szimbólumával beledobta.
Ezután meghallgatták „Fülöpke az óvodában- örök barátság ” című meséjét, amit a nagycsoportosokkal meg is beszéltünk és beszélgettünk a barátságról.Az egyik kisfiú elmondta, hogy azért várja az iskolát, mert tavaly a barátja iskolás lett és ő is abba az iskolába fog járni, így gyakrabban tudnak majd találkozni.
Végül mindenki rajzolt a barátjának egy barátságszívet, amit odaadott neki.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Ált. Isk. 2. osztálya koreográfiája, amelyben mindenki más mozdulatot végez.