Rajzolással, lazító firkálgatással kezdtük a mai foglalkozást. Képnézegetés után a csoportszobában lévő plüss játékokkal elmeséltem az Irigy süni történetét. A nagyobbak már megértették, hogy eleinte a sünivel miért nem játszottak a barátai. A mese után választottak szereplőt a gyerekek, azonosulhattak vele. Néhányan már azt is elmondták, hogy miért. Játszottunk barátkozós játékot, a mellettünk jobbra ülő gyermektől megkérdeztük, hogy van. Ezután megismerkedtünk Bagdy Bella Ha boldog vagy c. dalával. A mozgásos éneklés tetszett a gyerekeknek, újra kérték. Közösen könyvet nézegettünk, mert igényelték a gyerekek. könyvnézegetés közben beszéltünk a barátságról.
Társas kapcsolatok ápolása
Rajzolással, lazító firkálgatással kezdtük a mai foglalkozást. Képnézegetés után a csoportszobában lévő plüss játékokkal elmeséltem az Irigy süni történetét. A nagyobbak már megértették, hogy eleinte a sünivel miért nem játszottak a barátai. A mese után választottak szereplőt a gyerekek, azonosulhattak vele. Néhányan már azt is elmondták, hogy miért. Játszottunk barátkozós játékot, a mellettünk jobbra ülő gyermektől megkérdeztük, hogy van. Ezután megismerkedtünk Bagdy Bella Ha boldog vagy c. dalával. A mozgásos éneklés tetszett a gyerekeknek, újra kérték. Közösen könyvet nézegettünk, mert igényelték a gyerekek. könyvnézegetés közben beszéltünk a barátságról.
November hónapunk a megszokottaktól kicsit eltért, hiszen a kialakult járványhelyzet miatt, a csoportok létszáma lecsökkent. Ennek ellenére próbáltunk mindent megtenni annak érdekébe , hogy a gyerekek fejlesztése menjen tovább a megszokott mederben. A társas kapcsolatok ápolása az egyik legérdekesebb téma, a barátság elengedhetetlen életünkben. A csoportomban , a lecsökkent létszám miatt is ,családias légkörben teltek a foglalkozások. Előkerült a varázskendőm , amivel elvarázsoltam magunkat különböző helyszinekre, egyszer pl. egy őszi erdőbe is . Itt mozgással kisért , hangutánzó játékokkal ismerkedtünk az erdő jellegzetességeivel. Mivel elfáradtunk az avarban ülve Kis barátom hogy vagy? játékot játszottunk, egy kavicsot körbe adva. A gyerekek meg szoktak szeppenni ilyen kérdésektől, de most bátran válaszoltak egymásnak. Zenét hallgattunk, mozogtunk rá, el ne macskásodjanak a végtagjaink. Azután Boldog Dóra is megjelent, hogy elmondja a gyerekeknek kedvenc meséjét a barátságról ,Tavaszi ébresztő címmel, hiszen ő minden kirándulásra elkisér minket, .A gyerekek kedvencei az állatos mesék ,í gy ez a mese is tetszett nekik nagyon. Utánna meg is beszéltük , ki melyik állat szeretne lenni a meséből és miért, persze csak az szólalhatótt meg akinek a vállát megérintettem. Ez volt a Kihangosító játékunk. Vizuális tevékenységeket is folytattunk , barátságkarkötőt készítettünk, többek között nekem is, varázsleveleket színeztünk satírozással, feladatoztunk.Természetesen mindenki a barátja kedvenc színeit használta a feladatoknál. Kellemes hangulatban teltek a napok, szép lassan megismertük egymás barátait, a társas kapcsolatok fontosságát hangsúlyozva.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Szófelhők a társas kapcsolatok jegyében…
Novemberben a társas kapcsolatok ápolása téma köré épülnek a tevékenységeink. A foglalkozásokat mindig relaxációval kezdjük majd elénekeljük az eddig tanult dalok közül a gyermekek kedvenceit. Megtanultuk az új dalt a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek. Beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról, kinek ki a barátja, miért jó neked, ha sok jó barátod van…stb. Meghallgatták a gyerekek a Tavaszi ébresztő c. verset és a Süni irigy lesz c mesét. Elkészítettük a barátságláncunkat, amit kitettünk a hirdető táblára, hogy a szülők is láthassák. Kiszíneztük a színezőt is, amit ebben a témakörben készült.
Novemberben a gyerekek figyelmét a társas kapcsolatok ápolására irányítottam. Tevékenységeinket e téma köré helyeztük. Megismertettem a gyerekekkel a társas kapcsolatok hónap dalát. Nagyon sokat beszélgettünk, rajzoltunk, mondókáztunk, énekeltünk. Barátságláncot készítettünk, szituációs játékot játszottunk amiben nagyon aktívan részt vettek a gyerekek. Elmondhatom, hogy egész hónapban jól motiváltak, érdeklődőek, ügyesek voltak. Megértették azt, hogy szükségük van egymásra, egymás segítségére.
Az ember társas lény. Ebből kiindulva beszélgettünk a gyerekekkel a társas kapcsolatok fontosságáról. Megállapítottuk, hogy ennek első mérföldköve a CSALÁD. Minden innen indul, minden itt kezdődik. Átbeszéltük azt is, hogy a családon kívül, kinek milyen társas kapcsolatai vannak. Itt az iskolában az osztályközösség is társas kapcsolatnak minősül. Ezért elkészítettük az osztály kapcsolati „térképét”.
Az ember társas lény. Ebből kiindulva beszélgettünk a gyerekekkel a társas kapcsolatok fontosságáról. Megállapítottuk, hogy ennek első mérföldköve a CSALÁD. Minden innen indul, minden itt kezdődik. Átbeszéltük azt is, hogy a családon kívül, kinek milyen társas kapcsolatai vannak. Itt az iskolában az osztályközösség is társas kapcsolatnak minősül. Ezért elkészítettük az osztály kapcsolati „térképét”.
Ebben a hónapban plakátot készítettünk a társas kapcsolatokról. A gyerekeknek a kreatív táblánkra felírtam a barátság szót. Arra kértem őket, ha eszükbe jut ezzel a szóval bármi érzés, gondolat, írják oda. Erre két hetet adtam. Így született meg a plakát. Volt, akik képet ragasztott, volt, aki szavakat, gondolatokat írt.
A plakát mellett egyénileg elkészítették a Barátság házát, otthonát. Ehhez közösen kiválasztottak egy számukra csodás idézetet.
„Ha valakivel találkozol, gondolj arra, hogy a találkozás mögött ezer és ezeregy ok rejlik. Minden emberi kapcsolat szent egymásra találás. ” Tatiosz