Barátságunk jeléül elismerő oklevéllel ajándékoztuk meg egymást.
Társas kapcsolatok ápolása
I. A következő videó segítségével motiváltam a tanulókat: https://www.youtube.com/watchv=rwelE8yyY0U&list=PLaTIbJM65k5YQPH4MXbgSxCaQTu0vYuoB&index=7
Megfigyelési szempont: Mitől lettek boldogok az emberek?
Beszélgetés: Hogyan fejezte ki az animáció készítője ezt?
Mi is tegyük szebbé társaink napját egy-egy elismeréssel! Készítsetek elismerő oklevelet a húzott személynek! (Közben mindenki húzott egy nevet.)
Az elismerő lapokon lévő üzeneteket, jelzőket felolvasták a tanulók, majd ki kellett találni, hogy kiről lehet szó.
A tanulóknak nagyon tetszett ez a játék, így még egy kört játszottunk egy kis változtatással. Újból húztak neveket. Majd kiálltak az osztály elé és szép dolgokat mondtak a húzott személyről, akinek magára kellett ismernie.
II. Mitől működik jól egy barátság?
Itt sokat beszélgettünk a barátságról. Személyes élményeikből merítettek a tanulók.
Elkészítették a barátságötöst, melyre a legfontosabb dolgokat írták fel, illetve személyes élményekkel egészítették ki.
Összességében elmondhatom, hogy a motivációként használt videók megérintették őket, saját véleményüket megosztották egymással, így pozitív légkört tudtam teremteni ezzel.
Barátság szív – A társas kapcsolatok ápolása
A téma feldolgozását Péter Tímea meséjével indítottam, majd a történet átbeszélése után a csoportba járó gyerekek is elmondták saját kis élettörténeteiket, melyekben barátaikkal kapcsolatos eseményeket elevenítettek fel. Felidéztük a szeptemberben iskolába ment barátokat, csoporttársakat.
A munkafüzet feladatai segítettek annak tudatosításában, hogy milyen az igazi barát és hogyan lehetünk még jobbak egymáshoz.
Barátság szívet rajzoltunk, díszítettünk, melyet a “Barátomnak tekintelek mert…” játékban továbbajándékoztunk. A játék azt is megmutatta, hogy hogyan alakulnak a baráti kapcsolatok a csoporton belül.
A különböző üdvözlésformák kipróbálása nagy vidámságot eredményezett, melyet tovább fokozott Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek kezdetű dala.
Sziasztok! Számunkra a legszimpatikusabb ötlet, a Barátomnak tekintelek mert….
A tanulók tenyerüket körbe rajzolták, majd szív alakban kivágtuk. Fotót készült róla, amikor körbe adták.
ÉAI 1. b osztály
Sziasztok! Számunkra a legszimpatikusabb ötlet, a Barátomnak tekintelek mert….
A tanulók tenyerüket körbe rajzolták, majd szív alakban kivágtuk. Fotót készült róla, amikor körbe adták.
ÉAI 1. b osztály
Négy fős csoportokat alkottunk és egy lap sarkait négyfelé vonallal leválasztottuk. A gyerekek a négy sarkába gyűjtötték a belső tulajdonságaikat. Majd közös megbeszélést tartottak, ezek után kerültek a közös tulajdonságok a középső részbe. Második feladat az volt, hogy egy sablont kitöltve levelet írtak egy személynek, akinek kifejezték hálájukat. Legtöbben családtagjukat választották, egy tanuló egy pedagógusnak írta le miért becsüli. Az óra második részében érmet készítettünk, amelyre az a pozitív tulajdonság került, amelyet az osztálytársak választottak, mert leginkább jellemző a tanulóra. A foglalkozást idézetek megbeszélésével zártuk.
A téma feldolgozását követően, az igaz barátokról, barátságról beszélgettünk. A gyerekek ezt követően lerajzolták, hogyan képzelik el magukat, a barátjukat, valamint azt is hogyan látják magukat együtt, például egy kedvenc tevékenységük során.
A téma feldolgozását követően, az igaz barátokról, barátságról beszélgettünk. A gyerekek ezt követően lerajzolták, hogyan képzelik el magukat, a barátjukat, valamint azt is hogyan látják magukat együtt, például egy kedvenc tevékenységük során.
Osztályfőnöki óra keretében valósítottuk meg a következő boldogság óránkat. Átbeszéltük a gyerekekkel a társas kapcsolatok szintjeit, mindenki megosztotta gondolatait a barátságról, majd írtak egy levelet azoknak, akiket a legjobban szeretnek. Rendkívül mély érzelmek kerültek előtérbe a levelek feldolgozása közben, főként a kislányok érzékenyültek el leginkább, mikor elolvasták a barátjuk tollából származó elismerő gondolatokat.
Nagyon örültem, hogy maradandó pozitív élményekkel ért véget az osztályfőnöki óránk.
A csoportunk kétharmada vett részt a 3. Boldogságórán. A gyerekek kezdik megjegyezni a „boldogságóra” szót. „Jó barátok vagyunk…” – az egész tevékenység alatt a barátság fontosságát emeltem ki. Öröm volt hallgatni őket, amikor 3 – 4 évesen megfogalmazták a gondolataikat egy -egy elgondolkodtató kérdés feltevésénél. Színezni még nem tudnak, de az motiválja őket, hogy kitesszük a kiszínezett jeleket a bejárati ajtóra és ott megláthatják az Anyukák a kész munkákat. Kezdik élvezni a szabad táncot és megszeretni a zeneszámokat.