Ebben a hónapban a Boldogságóra feldolgozásakor az osztályt három csoportra osztottam.
Az egyik csapat tagjai egy jelenetet játszottak el, egymás közt osztva be a szerepeket.
A másik csoport egy illusztrációt készített a jelenethez.
A harmadik padsor a barátságról készített rajzot, mit jelent számukra egy jó barát.
Társas kapcsolatok ápolása
A délelőtt folyamán elmondtam a gyerekeknek, hogy szeretném, ha valamennyien építenének valamit, közösen. Amikor elkészültek az építménnyel szóltak nekem, és elmesélhették, hogy mit építettek és hogyan jött ez az ötlet. Kiderült, hogy akik közösen építettek, ugyanaz érdekelte őket. Megbeszéltük azt is, hogy milyen volt közösen együtt építeni, hallgattak e egymás ötleteire. A gyerekek szívesen számoltak be az élményükről.
Társas kapcsolatok téma hónapot a barátság köré fontuk. Elsős közösségünk összeforrt annyira, hogy új baráti szálak alakuljanak. Megbeszéltük, hogy milyen a jó barát. Milyen tulajdonságokat becsülsz barátodban. Csoportonként készítettünk barátságpizzát, melynek receptje:
Keverjünk össze sok játszós időt egy pici figyelmességgel. Ha jól összegyúrtuk pihentettük a tésztát, majd eljátszottuk, hogy ki is nyújtjuk. Ezután sorban ráhelyeztük azokat a feltéteket, melyek számunkra fontosak a barátságban. Rákentünk őszinteséget, pár szelet biztatást, ízesítettük kedvességgel. Kimaradt belőle a veszekedés, a verekedés. Szórtunk rá önzetlenséget is. Ezeket a papír pizza aljára fel is írtam (még nem tudnak írni), majd egy igazi pizza képével lefedtük és egy kis nyílással forgathatóvá tettük.
Az összegyűjtött tulajdonságokat egy következő nap újra elővettük. Megerősítésként lufikra is felírtuk.
• nem piszkálják, nem bántják
• nem nevetik ki egymást
• figyelmesek egymással
• megnevettetik egymást, sokat nevetnek, bohóckodnak
• megdicsérik a másikat
• elfogadják a másikat olyannak, amilyen
• sokat beszélgetnek.
Néhány „barát pár” egy általam megrajzolt képregény felhőibe be is rajzolta, hogy miről szoktak beszélgetni.
Bogyó é Babóca rajongóként megnéztük a barátság c. fejezetet és el is játszottuk. Megismerkedtünk a Visszajött répa mesével is, amit szintén eljátszottunk. (Ebből készült mix-et a videós feladat végére be is tettem.)
A hónap feladatai közül barátságtáncot választottuk. Közösen az Üdvözlődal c. zene egy részt segítségül hívva el is kezdtük tanulni. (A karanténba rendelésem miatt azonban csak a tanulás kezdeti fázisát tudtam még felvenni.)
Jó hírem van feladat is tetszett nekik. Ezeket a jó híreket, mintha tv bemondók lennének úgy mondták el. A híradósokat tűzijátéktapssal jutalmaztuk. A híradózás után szinte mindenki le is rajzolta társa jó hírét, amit a jó hír ládánkba be is dobták.