A társas támogatás nagyon fontos az iskolai feladatok során is.Valós alakú rajzot készítettek a gyerekek-egymást segítve-,majd beszélgettünk a szeretetről,barátságról…
Társas kapcsolatok ápolása
A jelenlegi pandémiás helyzet megnehezíti a társas kapcsolatok fenntartását. Ezért messenger-csoportot hoztunk létre, hogy mostmár azon keresztül is beszélgethessünk. Ehhez a Boldogórás történet megbeszélése után szabályrendszert fektettünk le. Egyeztettük, mit lehet, és mit nem egy online csoportban megvitatni. Tisztáztuk, mi a különbség a szóbeli kommunikáció és az között, amit ide leírhatunk. Zárás képpen összegyűjtöttük, ki mit vár az idén karácsonytól. Ehhez kívánságfalat készítettünk.
Ebben a hónapban fokozottan figyeltek egymásra, sok jó ötlettel gazdagították egymást a kis osztálytársak: mivel tudnák még szorosabbá tenni másokhoz fűződő kapcsolataikat. Legjobban sz „elismerő levél”-nek örültek, ami még közelebb hozta őket egymáshoz.Egy kiválasztott társuknak rajzot és levelet írtak, miért vele szeretnek együtt lenni, miért ő áll legközelebb hozzájuk.
A mini papír laptopok készítését nagyon nagy élvezettel, örömmel készítették a gyerekek. Nagy örömöt jelentett számukra, hogy egy-kicsit ,,facebookozhattak” a papírlapokon. Miután megírták az üzenetüket kicserélték azzal a társukkal akiket címzettnek írták, és ceruza segítségével hosszú üzenet levelek készültek.
A koronavírus járvány miatt online került sor a boldogságóra novemberi témájának a megbeszélésére. A társas kapcsolatok ápolásának legfőbb színtere a gyerekek körében az osztályközösség és a baráti kapcsolatok.
Célom az együtt töltött idő tartalmas kihasználásának tudatosítása volt, illetve az egymás iránti figyelmesség, kedvesség fontosságának hangsúlyozása. Beszélgettünk arról, hogy miként töltik együtt „hasznosan” a szabadidejüket. Így jött szóba a társasjátékok népszerűsége. Örömmel meséltek a gyerekek kedvenc társasjátékukról. Illetve az is szóba került, hogy beteg vagy karanténban lévő társuknak hogyan tudnak kedveskedni, miként lehet felvidítani őket. Van, aki rajzot készít, van aki barátság „ékszert” ajándékoz. Természetesen szó volt a közös játék során a szükséges védő intézkedések betartásáról is (kézmosás, szájmaszk, távolságtartás).
Ebben a hónapban, és ebben a témakörben sokat játszottunk együtt a gyerekekkel.
Korukból és osztályunk összetételéből fakadóan sok vita adódik mostanában a kedvellek-nem szeretlek-barátom vagy-nem vagy a barátom szócsatákkal . Így bizalom-és szituációs játékokkal , barátságötös kéznyomokkal , szó montázsokkal igyekeztünk kezelni e helyzeteket, amik azért bíztatóan alakultak !
Megtanultuk a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dalt, majd a barátságról beszélgettünk. Kihangsúlyoztuk a barátság értékeit, barátságláncot készítettünk. „A tavaszi ébresztő” című mese tanulságait levontuk. Az óra végén „Barátok” című képet színeztünk, közben énekeltünk. Az óra elején és végén relaxációs gyakorlatokat végeztünk.
A jó híreknek mindenki örül. És mekkora boldogság, ha azt valakivel megoszthatjuk.
Így történt ez nálunk is: a gyerekek párokban megosztották egymással a közelmúltban történt jó dolgot, jó hírt a másikkal, majd ezt rajzban meg is örökítették.
Ezután körforgóban először a párok meséltek egymásnak, majd más társaikkal is megosztották az információkat.
Vidáman telt az idő a jó hírek társaságában.
A társas kapcsolatok ápolása a Szegő Gábor Általános Iskolában.
A társas kapcsolatok ápolása a Szegő Gábor Általános Iskolában.