–
Társas kapcsolatok ápolása
A társas kapcsolatok témakört két tanítási órán dolgoztuk fel.
Az első órát lazító gyakorlattal kezdtük: Arcizomlazítás játékosan.
Aztán meghallgattuk, elénekeltük a hónap dalát. Ezeket a dalokat nagyon szeretik a gyerekek, táncoltak is rá. Utána átbeszéltük a barátság, szeretet, társas kapcsolatok elméleti hátterét.
Megoldottuk A szív szava rejtvényt. Mesehallgatás során Patrice Karst: „A láthatatlan fonal” meséjét hallgattuk meg. Ezalatt többen színeztek: „Jobb veled a világ!”. Az első órát meditációval zártuk.
A második óra elején ismét beszélgettünk, színezték a színezőt a gyerekek. Elkészítettük a tablót, ezen a „láthatatlan fonalat” láthatóvá tettük az egyes csoportok között (szűk család, tágabb család, barátok, osztálytársak, szomszédok stb). Majd összegyűjtöttük a számukra fontos egyének legértékesebb tulajdonságait (anya, apa, legjobb barát).
A zárókörben megfogalmazták, hogy milyen gondolattal lettek gazdagabbak. A második órát is meditációval zártuk.
Katica csoport
Miután sok kisgyerek beteg volt, mikor a halakat készítettük, beszélgettünk az otthon lévő társainkról. Kinek hiányzik a barátja, mit kívánunk nekik, amíg otthon vannak.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A diákok a rajzos feladatot választották. Szeretik így kifejezni gondolataikat, érzéseiket.
Többszöri próbálkozás után, több ötletet kipróbálva sikerült megvalósítani a százlábút. A gyerekeknek e mellett a fagyott babzsák tetszett a legjobban. Ezt kérték, hogy máskor is játsszuk.
Többszöri próbálkozás után, több ötletet kipróbálva sikerült megvalósítani a százlábút. A gyerekeknek e mellett a fagyott babzsák tetszett a legjobban. Ezt kérték, hogy máskor is játsszuk.
Többszöri próbálkozás után, több ötletet kipróbálva sikerült megvalósítani a százlábút. A gyerekeknek e mellett a fagyott babzsák tetszett a legjobban. Ezt kérték, hogy máskor is játsszuk.