A társas kapcsolatok témakörben elsősorban a barátsággal, az igazi barátokkal foglalkoztunk. Relaxációs gyakorlatot végeztünk (irka-firka). Meghallgattuk a hónap dalát, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Megcsináltuk a munkafüzetben lévő keresztrejtvényt. Beszélgettünk a társas kapcsolatokról. Összegyűjtöttük a jó barát tulajdonságait. Játszottuk a „Kiről van szó?” című játékot, majd elolvastuk A farkas és a róka a lakodalomban című történetet, ami kapcsán megbeszéltük, hogy hogyan nem szabad viselkedni a társainkkal, barátainkkal.
Társas kapcsolatok ápolása
Októberben lehetőségünk volt még egy közös kirándulásra a Vadasparkban,amely jó lehetőséget biztosított a társas kapcsolatok erősítésére.
Székely József Református általános Iskola
Boldogság óra
Az óra anyaga: A társas kapcsolatok ápolása
Az óra menete:
Jelentés
1’
Ráhangolódás:
Táblakép: A társas kapcsolatok ápolása
-Kinek mit jelent a társas kapcsolat? Milyen társas kapcsolatok léteznek?
4’
Frontális osztálymunka
Az óra anyaga: A társas kapcsolatok ápolása
1.,
Youtube videó megtekintése:
(Mit gondolnak a gyerekek a barátságról?)
Feladat:
Jegyzeteld ki, hogy milyen értékeket neveznek meg az alábbi kérdésekre a gyerekek a videóban.
– Szerinted mit jelent a barátság?
– Mit jelent az, hogy valaki népszerű?
– Honnan tudod, hogy valaki a barátod?
– Létezik örök barátság?
A hallottak megbeszélése. Az értékek változása életünk során. Mi volt a fontos kisebb korban? Mi a fontos most?
2.,
Kulcs a barátsághoz- mi a jó barátság kulcsa?
Plakát készítése
Minden tanuló kap papír alapú kulcsokat, melyre a számukra lefontosabb értékeket írják fel.
A kulcsokat közösen ragasszuk fel a plakátra, és kitesszük a faliújságra.
20’
Egyéni munka
10’
Frontális osztálymunka
8’
Egyéni munka
Frontális osztálymunka
Az óra értékelése
Az órán tanúsított magatartás és szorgalom értékelése
2’
Székely József Református általános Iskola
Boldogság óra
Az óra anyaga: A társas kapcsolatok ápolása
Az óra menete:
Jelentés
1’
Ráhangolódás:
Táblakép: A társas kapcsolatok ápolása
-Kinek mit jelent a társas kapcsolat? Milyen társas kapcsolatok léteznek?
4’
Frontális osztálymunka
Az óra anyaga: A társas kapcsolatok ápolása
1.,
Youtube videó megtekintése:
(Mit gondolnak a gyerekek a barátságról?)
Feladat:
Jegyzeteld ki, hogy milyen értékeket neveznek meg az alábbi kérdésekre a gyerekek a videóban.
– Szerinted mit jelent a barátság?
– Mit jelent az, hogy valaki népszerű?
– Honnan tudod, hogy valaki a barátod?
– Létezik örök barátság?
A hallottak megbeszélése. Az értékek változása életünk során. Mi volt a fontos kisebb korban? Mi a fontos most?
2.,
Kulcs a barátsághoz- mi a jó barátság kulcsa?
Plakát készítése
Minden tanuló kap papír alapú kulcsokat, melyre a számukra lefontosabb értékeket írják fel.
A kulcsokat közösen ragasszuk fel a plakátra, és kitesszük a faliújságra.
20’
Egyéni munka
10’
Frontális osztálymunka
8’
Egyéni munka
Frontális osztálymunka
Az óra értékelése
Az órán tanúsított magatartás és szorgalom értékelése
2’
1. Légzéses relaxáció ülve
2. A közösség ereje: egy előre kinyomtatott „iskolai motivációs poszter” alapján beszélgetés az osztályközösségről. A gyerekek elmondják, hogy a poszteren lévő kijelentésekből mit éreznek saját erősségüknek, és mik azok a pontok, ahol odafigyelésre lenne szükség.
3. Játékos rajzos feladat: a gyerekek egymás hátára rajzolnak az ujjukkal egy előre megadott egyszerű ábrát, a társuk pedig egy papírlapra rajzolja le, amit a hátán érez. Végül összevetjük a két ábrát.
4. Activity társasjáték
5. Zenés relaxáció
A csoport „Boldogságóráját” egy relaxációs gyakorlattal, majd a szőnyegen körbeülve a barátokról, a barátságról, azok fontosságáról beszélgettünk. Megbeszéltük, hogy miért jó és miért fontos, hogy vannak barátaink. Jó volt látni, hogy mindenkinek van legalább egy barátja, akivel meg tudja osztani a dolgait, aki odafigyel rá, vagy akivel csak együtt szeret játszani. Az óra legvégén Bagdi Bella Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalát mutogattuk és énekeltük. Barátságláncot alkottunk, majd mindenki kiszínezte a magát, s olyan sorrendben ragasztottuk fel, ahogyan egymással szeretnek játszani.
Helvécia-Ballószög Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája
Közösségeiket rajzolták le a gyerekek.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A társas kapcsolatok ápolása a 4.b osztályban. Fogalom magyarázat, kapcsolat ápolásának fontossága. Hogyan tudjuk azt megtenni.