A csoportkohézió javítása,az összetartozás érzésének erősítése, a társas kapcsolatok fenntartása és elmélyítése a mindennapi feladataink része, de a jó gyakorlatokon keresztül a gyermekekben is elmélyült ez az érzés. Megtapasztalták milyen együtt vidámnak ,vagy épp együtt szomorúnak lenni. Milyen az ha valaki magányos és milyen drága kincs is egy barát. Hogy a munka együtt könnyebb és gyorsabb is, mind amellett, hogy sokkal szórakoztatóbb. És mindent, ami összeköt az nem más , mint a : SZERETET
Társas kapcsolatok ápolása
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A másodikosaimmal igyekeztünk kiélvezni az iskolába járást, hogy a vírushelyzet jelenléte mellett is lehetőségünk volt a társas kapcsolataink ápolására. Ezt próbálták rajzaikban bemutatni.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Szükségünk van a szeretetre, szükségünk van egymásra.
-Hervad a virágom, éled a virágom – játék
-Mese: A róka és a farkas a lakodalomban
-Családi és baráti kapcsolatok: Milyen az igaz barátság? Szükségünk van egymásra!
-Távíróoszlop csoportos játék
-Értékes emberek: Táblázat kitöltése pozitív jellemzéssel.
-Közös éneklés: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek!
A feladatok között ebben a hónapban a többfunkciós plakátot készítettük el. A plakát képeit gyerekek választották.
Olyan kifejezéseket gyűjtöttek amelyek egyrészt nehézséget jelentettek/jelentenek számukra a társas kapcsolataikban
a járvány, karantén miatt, illetve olyanokat amelyek pozitívumként hatottak rájuk, amelyekkel segíteni tudtak egymáson és idős családtagjaikon.
A feladatok között ebben a hónapban a többfunkciós plakátot készítettük el. A plakát képeit gyerekek választották.
Olyan kifejezéseket gyűjtöttek amelyek egyrészt nehézséget jelentettek/jelentenek számukra a társas kapcsolataikban
a járvány, karantén miatt, illetve olyanokat amelyek pozitívumként hatottak rájuk, amelyekkel segíteni tudtak egymáson és idős családtagjaikon.
Kellenek a barátok!
Cél: A gyermekek tanulják meg értékelni társas kapcsolataikat, vegyék észre, milyen fontosak számukra a barátaik. Értsék meg, hogy a kapcsolataik ápolása lehetővé teszi, hogy jókedvűek, vidámak és boldogok legyenek.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Napra forgó a napraforgó! relaxációs gyakorlattal kezdjük a foglalkozást.
„Azt szeretem benned!” játék:
A gyermekek körben ülnek a szőnyegen, majd egy szívecskét ad a mellette lévő társának, és befejezi a mondatot.
Motiválás: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása, megtanulása, majd egy sünbábot veszek a kezemre. Ő Sün Soma. Erről a süniről fogok mesélni nektek!
Mesélés Krén-Rostási Nikolett: Sün Soma világgá akart menni című mese elmesélése. A mesélés során hangszínnel, gesztusokkal teszem színessé a mese bemutatását. Kifejezem a szomorúságot, csalódottságot, reményt, örömet.
Beszélgetés: Egy fiú bábot használtam motiválásra a beszélgetéshez, aki, panaszkodott, hogy nincsenek barátai. Utána beszélgettünk a meséről, milyen érzések kavarogtak a sünikben?
Ti éreztétek e magatokat egyedül? Milyen érzés volt?
Mitől szűnt meg ez az érzés?
Kik a barátaid? Miért barátok ők? Sorold fel a barátaidat! Alkossatok süncsaládokat, a barátaitokkal. Kivel lennél szívesen egy családban?
Fontos, hogy mindenkinek legyen barátja, ne maradjon egyedül senki!
Dramatikus játék: Hogy vigasztalnád meg a barátodat, ha szomorú? Keresd meg a barátod, és egyikőtök legyen szomorú, a másik vigasztalja meg! Majd cserélhettek. Csoportosan is eljátszhatjuk!
Elbáboztuk a Süni irigy lesz mesét! Mindig nagyon szeretik a gyermekek a bábozást!
Barátságvirág készítése A gyermekek kiválasztják a barátjukat! Mindenkinek legyen barátja! Ha páratlanul vannak, egy csoportba hárman lesznek. Készítenek barátságvirágot papírból, ezt adják oda egymásnak.
Zenehallgatás alkotás közben: Alkotás közben meghallgatjuk Bagdi Bella: „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek!” című dalát.
Dramatikus játék: Barátságtánc A barátok zenére mozognak, és közben megfogják egymás kezét, ez a barátságlánc. Vigyáznak, hogy együtt mozogjanak, egymás mellett, nem távolodhatnak el, mert ha igen, elszakad a barátságlánc. Ezzel érzékeltetjük, milyen törékeny a barátság, de ha véletlenül elszakad a lánc, megjavítható (megfogjuk egymás kezét újból). Újra lehet barátság, ha összeveszünk is, és bocsánatot kérünk. )
Zárásként barátság karkötőt készítettünk.
Társas kapcsolatok ápolása:
A téma bevezetéseként beszélgettünk arról, miért is jó ha vannak barátaink!? Minden gyermek egyetértett abban, a vidám napjaikhoz hozzájárulnak társaik (kiemelten az óvodában), de volt, aki szavakba tudta önteni a szülei, testvérei jelenlétének fontosságát is.
Lejátszásra került a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dal, melyet néhányszori meghallgatás után már hangosan énekeltek a gyerekek, és a koreográfiát is vidáman mutogatták kiegészítve saját ötleteikkel, táncmozdulataikkal.
A „barátságkör” elkészítésében mindenki részt vett, szebbnél szebb papírfigurák készültek, melyeket a csoportszoba kiemelt részére helyeztünk el, hogy mindenki számára jól látható legyen. A gyerekek örömmel nézegették, játszottak vele, beszélgettek róla.
Társas kapcsolatok ápolása:
A téma bevezetéseként beszélgettünk arról, miért is jó ha vannak barátaink!? Minden gyermek egyetértett abban, a vidám napjaikhoz hozzájárulnak társaik (kiemelten az óvodában), de volt, aki szavakba tudta önteni a szülei, testvérei jelenlétének fontosságát is.
Lejátszásra került a „Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek” című dal, melyet néhányszori meghallgatás után már hangosan énekeltek a gyerekek, és a koreográfiát is vidáman mutogatták kiegészítve saját ötleteikkel, táncmozdulataikkal.
A „barátságkör” elkészítésében mindenki részt vett, szebbnél szebb papírfigurák készültek, melyeket a csoportszoba kiemelt részére helyeztünk el, hogy mindenki számára jól látható legyen. A gyerekek örömmel nézegették, játszottak vele, beszélgettek róla.