A 8.a osztállyal a társas kapcsolatok formáinak összegyűjtése után a Görög mesét olvastuk el.
Az óra második felében kipróbáltuk a 4 perc szemkontaktus gyakorlatot. A feladat megoldása érdekes és páronként rendkívül változatos képet mutatott. Jó tanulmány volt az egymásra figyelésről. Néhányan utána kipróbálták másokkal is a családban, baráti körben.
Társas kapcsolatok ápolása
A barátságok, az egymás iránti szeretet, tisztelet, elfogadás nagyon fontos szerepet töltenek be a mindennapjainkba.
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
Az októberi boldogságóránk témája a barátság és a társas kapcsolatok minőségének fontossága volt. Átbeszéltük a boldog, kiegyensúlyozott élethez nélkülözhetetlen, fontos kapcsolatainkat. Mindenki megosztotta az ötleteit, hogy mit tehetünk azért, hogy jó, boldog kapcsolataink legyenek. Megbeszéltük azt is, hogy mit tudunk tenni, hogy az osztályban minden diák jól érezze magát. Mit tehetünk, ha megbántottunk valakit? Mit tehetünk, hogy az új diákok is jól érezzék magukat az osztályban?
A dupla óránk második felében a gyerekek lerajzolták a legjobb barátjukat az osztályból, illetve az új diákok azokat az osztálytársakat, akikről el tudták képzelni, hogy a legjobb barátjuk lesz, majd ez a diáktársuk év végére.
1. Szervezés:
Kör, kör, ki játszik… hívódallammal játékba hívom a gyerekeket.
Majd Boldog Dóra köszönti a gyerekeket.
2. Motiváció:
Építsetek kertet!
3. Megvalósítás:
Kis barátom hogy vagy?
Beszélgetőkör:
• mit jelent a barátság
• emberi kapcsolatok (családi-rokoni, baráti)
• emberi kapcsolatok jellemzői: szeretet, harag, segítségnyújtás, osztozás örömben-bánatban, irigység
Süni irigy lesz bábjáték.
4. Tevékenység lezárása:
Mindenkinek van barátja!
5. Visszavezetés játékba:
Sünis színezők készítése, a boldogság várának harmadik lépcsőfokára a társas kapcsolatok szimbólumának felragasztása.
A nagyobbak boldogan segítik a kisebbeket a beszokásban, és a sok drámajátéknak köszönhetően a gyerekek között pozítív kapcsolatok jönnek létre.
Mecsekaljai Általános Iskola Köztársaság Téri Általános Iskola
Rajzórához kapcsolódó feladat volt.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A plakát a napszakokat mutatja. A gyerekek csoportokba szerveződve írták be, hogy kitől, milyen segítséget kapnak a nap folyamán. Összegyűjtöttük, hogy kire számíthatnak, ki támogatja őket, kihez fordulhatnak, ha bajban vannak.
A saját osztályomon kívül a 2. b osztályban is tartottam boldogság órákat. A társas kapcsolatokat az adott mesén át vezettem be ” A róka és a farkas a lakodalomban” Segítettem felismerni a gyerekeknek, hogy vannak a közelünkben olyan értékes emberek, akik segítenek a mindennapjainkban. Végül elkészítettük a társas kapcsolatok tablónkat is.
A társas kapcsolatokról a meseszőnyegünkön körben, ülve beszélgettünk. Miért fontos a barátság? Miért jó, hogy nem egyedül játszunk? A barátom, hogy vagy kérdést feltették egymásnak a gyerekek, majd közös tevékenységbe kezdtünk. Pl. együtt épített a csoport, rajzoltak egymásnak, együtt játszottak és a barátságláncot is megalkották.
A hónaphoz tartozó keresztrejtvény segítségével megbeszéltük, hogy mi a szív szava. Utána beszélgettünk arról, hogy milyen egy jó barát. Illetve együtt énekeltünk és táncoltunk a hónap dalára is.