Ebben a pandémiás időszakban nagyon nehéz volt a társas kapcsolatokat ápolni. Virágokat készítettünk,melyeket önálló kezdeményezéssel iskolánk tanárainak tanulóinak, a falu aprajának nagyjának ajándékoztak.
Társas kapcsolatok ápolása
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dal meghallgatása,
– Kis barátom, hogy vagy játék
– Mesére hívó mondóka, Boldog Dóra báb,
– Beszélgetés a barátságról a sószobában,
– A barátság jelének kiszínezése és felhelyezése a lépcsőre.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dal meghallgatása,
– Kis barátom, hogy vagy játék
– Mesére hívó mondóka, Boldog Dóra báb,
– Beszélgetés a barátságról a sószobában,
– A barátság jelének kiszínezése és felhelyezése a lépcsőre.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dal meghallgatása,
– Kis barátom, hogy vagy játék
– Mesére hívó mondóka, Boldog Dóra báb,
– Beszélgetés a barátságról a sószobában,
– A barátság jelének kiszínezése és felhelyezése a lépcsőre.
Ebben a hónapban sokat használtuk a társasjátékot. Nagyon nehéz volt a pandémiás időszakban. Sokan nem is mertek egymáshoz közeledni, nekünk ez sem volt akadály. Mindenki felszabadult volt ettől, és persze egészségesek s maradtunk egytől egyig.
November – Kapcsolatok ápolása
Éppen kapcsolódott az erkölcstan órához a téma (A családon kívüli közösségek, csoportok. Beilleszkedés a csoportba. Egymás segítése, közös tevékenységek.). Én térképet készítettünk, ahol én állok a középpontban és egyre nagyobb körök vesznek körül, ahová a barátaim kerülnek. Akiket közelebb érzünk magunkhoz, azok kerültek hozzánk legközelebb. Ez után kiválasztottuk a legjobb barátunkat és leírtuk, hogy ő milyen, én milyen vagyok, és megkerestük a közös tulajdonságainkat is.
A társasjátékokat – amint a neve mutatja – mindig többen játszák, miközben mindenki észrevétlen jókedvűvé válik. Elkészítettük a saját társasjátékunkat.
Bevezetésként, az ennek a témának a dalát inditottam el – Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek- és ismerkedtünk vele. Nagyon figyeltek és tetszett nekik.
Majd eljátszottuk a ,,kis barátom, hogy vagy” játékot.
Utána körbe leültünk és a téma feldolgozásához elolvastam nekik a ,, Tavaszi ébresztőt ” c. mesét a könyvből.
A végén pedig a munkafüzetből kiválasztott feladatot csinálták meg.
Foglalkozást kezdő relaxáció: Bagdy Emőke- „Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj”.
Ezt követően Bagdi Bella Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek című dalával ismerkedtünk, énekelgettük.
A téma bevezetéseként a Kis barátom, hogy vagy? nevű játékkal kezdtünk, majd szituációs játékot játszottunk.
A téma feldolgozásaként a bábjátékot választottam, mert ekkorra a gyerekek különösen érdeklődni kezdtek a szabad játék során is a bábozás iránt. Nagyon tetszett a gyerekeknek a barátságkarkötő készítése, mely az alkotás közben és az átadáskor is nagy izgalmat váltott ki belőlük.
Lezárásként színeztünk és „Azt szeretem benned, hogy…” kezdetű pókhálós játékot játszottunk.