Nevem.
Társas kapcsolatok ápolása
Felvezetésként – mivel nagyon kevesen voltunk – mélyebb hangvételű beszélgetést tudtam kezdeményezni a gyermekekkel. Miért is vágyunk mások társaságára? Miért fokozza a boldogságérzetünket mások társasága? Elsősorban a gyermeki kapcsolatokat hozták fel, mint vágyat a társaság gyanánt. Eszükbe sem jutott, hogy akár szülőkkel, testvérekkel, közelebbi rokonokkal, nagyszülőkkel is lehet „társaságot” lehet alkotni. Egyértelműen a gyermekcsoportokra gondoltak. Mivel ezen csoporton belül képesek a saját érzéseiket (bánatukat, örömüket, vágyaikat, feszültségüket) elmondani, megélni. A süni irigy lesz című mese meghallgatása után a gyermekek többsége még jobban megerősödött abban, hogy milyen jó, hogy vannak barátaik. Az együttlét öröme, a közös boldogság jobban összekovácsolja őket, mélyebb érzések jöhetnek elő belőlük. A szomorú és vidám arcú képek segítségével jelezték a gyermekek, hogy kikkel vannak szívesen együtt és kikkel nem. Magyarázattal is szolgáltak, ami azonban a pillanatnyi érzelmeiket tükrözte.
Kirándulás a töltéshez:
Természet közelében élhetünk, iskolánktól 2 km-re kanyarog a Tisza.
Gyakran felkerekedünk és elsétálunk a töltéshez, ahol a tiszta és jó levegő testünket, lelkünket üdíti.
Együtt barangolni jó, a szépet együtt csodálni még jobb! Bújócska, fogócska, legurulni a töltés oldalából feledhetetlen közös élmény.
A közösen szerzett élmények, erősítik a társas kapcsolatokat. A gyerekek sok sok tapasztalatot szereznek a környező világról és egymásról.
Zajzoni Rab István középiskola
Iskolánk tetején egy szép nap megjelent a Kárpátok kőszáli sasa. Hogy mit látott, mit vett észre, lerajzoltuk.
A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd elénekeltük az eddig tanult dalok közül a gyerekek kedvenceit. Megtanultuk az új dalt a Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek.
Beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról, kinek ki a barátja miért jó neked ha sok jó barátod van…stb. Meghallgatták a gyerekek a Tavaszi ébresztő c. verset és együtt elkészítettük a barátságvirágainkat.
Madarat tolláról- közmondásokat rajzoltunk le.
Történelem órán megismerkedtünk a jurtákkal, a honfoglaló magyarok társadalmával. Megbeszéltük az összetartó, jól működő osztályközösség feltételeit, kitértünk arra, hogy ki mivel tud hozzájárulni egy jó csapat kialakulásához. Kiemeltük a szokásokat, hagyományokat is. Megbeszéltük a honfoglaló magyarság társadalmi piramisának összetevőit, azt hogy ki milyen szerepet töltött be (férfiak, nők) a magyar társadalom életében. Hangsúlyos szerepet kapott az a következtetés, hogy az egymáshoz való alkalmazkodás, a másik elfogadása, segítése, védelme mind hozzájárulnak egy közösség sikeres működéséhez.
Órai feladatként egy jurta alaprajzot kellett készíteniük, amelyben el kellett helyezniük családtagjaikat, az embereket. Majd megbeszéltük, hogy szimbolikusan hogyan tükrözi vissza a rajz a társas kapcsolatokat.
A foglalkozást relaxációval kezdtük. Most nagyon fogékonyak voltak erre a gyerekek, így több gyakorlatot is elvégeztünk. „Totyog a liba”; „Medve vagyok, cammogok”; ” Repül a madár”; „Dagasztás”. Ezután meghallgattuk a ” Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek!” c. dalt.
A mf. 18. oldalán lévő képeket átrajzoltam, kiszíneztem és megnézegettük a gyerekekkel. Megbeszéltük, kinek mit jelent a barátság. A képeken látottakon kívül van-e még valakinek elképzelése, hogy ő mit szeret a barátjában, barátaiban. Később mindenki kiszínezhette a képeket, kivághatták és felragasztották maguknak egy kartonra.
Ferenczi Éva: Süni irigy lesz c. meséjét adtam elő kesztyűbábokkal. Beszélgettünk a szereplők viselkedéséről. Szomorú Sz. és Boldog B. síkbábbal a kezükben a gyerekek párban egymást megvigasztalhatták valamiért, amit kitaláltunk közösen. A gyerekekkel azt is megbeszéltük, hogyha ezentúl szomorkodni látják a kis barátjukat, akkor mindig megvigasztalják , ha pedig valaki egyedül unatkozik valahol, akkor őt játékra hívják.
Készítettünk barátságláncot is, s a gyerekek felfedezték, hogy a csoportban van olyan játék, amiből szintén lehet barátságláncot készíteni. Meg is „alkották” azon nyomban.
A „boldogzsákok”-ba, amit hazavittek, tettünk egy üzenetet anyának, apának: „Kedves Család! Ebben a hónapban elkészíthetitek közösen a családfátokat! Lehet rajzzal, fotóval, egyedi ötlettel. Az alkotásokból kiállítást rendezünk!”
Bagdi B.: Ha boldog vagy… c. dalt minden nap kérték a gyerekek, hogy hallgassuk meg.
A barátság jelének kiszínezésével zártuk a témakört, s felragasztottuk a 3. lépcsőfokra.
.Tasner Antal Általános Iskola
Minden születésnapost felköszöntünk és ellátjuk jókívánságainkkal. A vírushelyzetben jobb boka érintéssel oldjuk meg ölelés helyett.