Novemberi Boldogságóra témája , talán a gyermekek számára legkönnyebben megközelíthető téma. A személyes tapasztalatok , az énélmények segítik a téma fontosságának a megérétését, a boldogságra való orientáció alakítása során.
A tevékenységet most is, a gyermekek fejlettségi szintjét figyelembe véve terveztem meg, alkalmazva az egyéni bánásmód és a differenciálás elvét.
Tevékenységünk kezdő gyakorlatának a gyermekek által kedvelt Szoborjátékot választottam. A játék során használt zene szorosan illeszkedett a témához( Hahó együttes: Barátság dal) A játékban szívesen , motiváltan vettek részt. A Párválasztó-ölelés különösen tetszett a gyerekeknek. Ezt követően mesére hívó mondókánkkal teremtettem meg a mesehallgatás feltételeit : Varga Katalin A lókötő róka c. meséjét meséltem el. A mesét követő beszélgetés során kérdésekkel segítettem a megértés folyamatát, tudatosan ráirányítva a gyermekek figyelmét a társas kapcsolatok (barátok) szerepére a boldogságunk alakulása tekintetében. Boldog Blanka állandó vendége foglalkozásainknak: most a barátokkal kapcsolatos gondolatokat osztották meg vele a gyermekek: a barátommal sokat játszok, a barátommal elmegyünk sétálni, a barátom szeret engem. Ezt követően két olyan játékot választottam, amelyek nagyszerűen támogatták a társas kapcsolatok fontosságának a megélését: a barátság pizza során is és a barátság-híd/ barátság folyosó játék során is hangsúlyosan megjelent az egymásra való odafigyelés, a támogatás, a szeretet, a kedvesség. Boldogságóránk zárásaként örömmel és lelkesen készítettük el a csoport Barátság tablóját, melyet a folyosón a Boldogsgóra faliújságunkon helyeztünk el.