A társas kapcsolatok témakörében tartottunk órát a gyerekekkel. A mese meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy miért is jó együtt játszani. Szóba kerültek a barátságok. Miért jó, ha van barátunk, miben segíthetnek nekünk. A bizalom és az őszinteség is szóba került.
Megpróbáltuk a kígyót megalkotni úgy, hogy egymás ülébe ültünk. Sok-sok kacagás és borulás után végre sikerült.
Társas kapcsolatok ápolása
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok témakörében tartottunk órát a gyerekekkel. A mese meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy miért is jó együtt játszani. Szóba kerültek a barátságok. Miért jó, ha van barátunk, miben segíthetnek nekünk. A bizalom és az őszinteség is szóba került.
Megpróbáltuk a kígyót megalkotni úgy, hogy egymás ülébe ültünk. Sok-sok kacagás és borulás után végre sikerült.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A társas kapcsolatok témakörében tartottunk órát a gyerekekkel. A mese meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy miért is jó együtt játszani. Szóba kerültek a barátságok. Miért jó, ha van barátunk, miben segíthetnek nekünk. A bizalom és az őszinteség is szóba került.
Megpróbáltuk a kígyót megalkotni úgy, hogy egymás ülébe ültünk. Sok-sok kacagás és borulás után végre sikerült.
A foglalkozást egy kezdőképpel kezdtük, majd beszélgettünk a barátságról egy mese kapcsán. Végül megrajzoltuk az Én-körünket.
A társas kapcsolatok témában, mi az egymáshoz való viszonyunkat helyeztük előtérbe. Nagyon fontos ebben a korben a barátság és a munkájukkal a gyerekek ezt szerették volna kifejezni.
A társas kapcsolatok témában, mi az egymáshoz való viszonyunkat helyeztük előtérbe. Nagyon fontos ebben a korben a barátság és a munkájukkal a gyerekek ezt szerették volna kifejezni.
A társas kapcsolatok hónapjába érkeztünk,örömmel fedeztük fel, hogy feljutottunk a 3. lépcsőfokra.
A boldogságmacinkat megszeretgettük és körbeadogattuk .
Relaxációnk most az „almát szedj, ügyesedj…,szőlőt szedj ügyesedj..” volt.
A hónap dalára vidáman táncolunk, mozogtunk.
Az e hónapi két mesénket (Tavaszi ébresztő, Fecske meg a szalmaszál) örömmel hallgattuk. A téma feldolgozás során megtanultuk, hogy az ember társas lény, és ezért fontos a megfelelő fejlődés érdekében, a közösség megléte, a kapcsolataink rendszere. A barátság oltalmaz bennünket a magánytól is. Szükségünk van egymásra, és a szeretetre.
Ezután közösen készítettünk jellel ellátott barátság láncot, amit később ki is színezhettek a sünis gyerekek. Egy nagyon jó kis szeretetkört varázsoltunk a szőnyegünkre.
Nagyon jól sikerült a fészekfogó játékunk is.
Majd a „melegfészek relaxáció” játékban elképzeltük, hogy egy puha meleg fészekben vagyunk(Még a párnánkat is magunkhoz szorítottuk). Ebben a biztonságot adó fészekben töltöttünk nyugodt perceket, addig amíg a madármamánk vissza nem érkezett hozzánk. Öröm és lelkesedés volt jellemző mindeközben.
A zárókörünkben beszélgettünk arról, hogy ki, milyen segítséget kért akkor, amikor egy faladat megoldása nehézségbe ütközött. Azt is elmondtuk egymásnak, hogy kivel laknánk egy fészekben.
A boldogságóránk végén elhelyeztük egymás csuklóján a barátságkarkötőnket. Annak adtunk karkötőt, ki kedves nekünk.
A tanulók tablót készítettek a kis kedvenceikről készített fotókból.
Számba vettük azokat az embereket akik valamilyen módon hatással vannak a kis életükre. Mindezt egy rajzban ábrázolták. A családtagokon túl a barátok, a kis kedvencek és a tanító nénik és bácsik is rákerültek az alkotásokra 🙂 Megbeszéltük hogyan hatnak ránk a társas kapcsolataink, miként tud pozitív vagy némely esetben negatív hatást gyakorolni ránk, hogy dolgozhatunk azért hogy mi is jó „társai” legyünk valakinek.
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola Kertvárosi Tagintézménye
Társas kapcsolatok ápolása a 3.c osztályban