A társas kapcsolatok témáját a Katica csoportosinkkal „A fecske meg a szalmaszál ” című mesével dolgoztuk fel, majd a „Meleg fészek relaxációval” zártuk a foglalkozásunkat.
Társas kapcsolatok ápolása
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Novemberi témánk a társas kapcsolatok, sajnos megbetegedések miatt nem volt teljes a létszámunk az óvodában. A kis csoportosokkal „A tavaszi ébredés” című mesével és a témával kapcsolatos játékokat játszottunk. Így a gyermekek egymást jobban megismerhetik, a játékokkal erősíttettük bennük az egymásra való odafigyelést, és a kötődést.
A hűséges sólyom című mese elolvasásával kezdtük a téma feldolgozását. A mese kapcsán beszélgettünk a hűségről, a bizalomról, az emberi és társas kapcsolatokról. Osztályunk tanulói többségében állatbarátok. Mindenkinek van otthon házi kedvence. Örömmel vállalták a képek keresését, amikből aztán mobilapplikációval fotómontázst készítettek.
A hűséges sólyom című mese elolvasásával kezdtük a téma feldolgozását. A mese kapcsán beszélgettünk a hűségről, a bizalomról, az emberi és társas kapcsolatokról. Osztályunk tanulói többségében állatbarátok. Mindenkinek van otthon házi kedvence. Örömmel vállalták a képek keresését, amikből aztán mobilapplikációval fotómontázst készítettek.
A hűséges sólyom című mese elolvasásával kezdtük a téma feldolgozását. A mese kapcsán beszélgettünk a hűségről, a bizalomról, az emberi és társas kapcsolatokról. Osztályunk tanulói többségében állatbarátok. Mindenkinek van otthon házi kedvence. Örömmel vállalták a képek keresését, amikből aztán mobilapplikációval fotómontázst készítettek.
A társas kapcsolatok ápolása a 2.b-s Kisnémeteseknél
Beszélgettünk, játszottunk, meséket hallgattunk, közösséget építettünk ebben a hónapban is.
Boldoggá tett bennünket, hogy szeptembertől nap mint nap együtt lehettünk, tanulhattunk, nevethettünk… Igaz, néha nem találtuk az összhangot mindenkivel.
Barátságok szövődnek, alakulnak, átalakulnak, vagy csak szünetelnek, hogy aztán újra ráébredjünk, milyen fontos is volt Ő a számunkra.
Tehát cseperedünk, okosodunk, tanuljuk „magunkat és a többieket…”
Sok – közösségépítő, társas kapcsolatot erősítő játékot játszottunk.
Képeinken jól látható:
– az önzetlen, „bajból kimentő” segítők nagy száma,
– a nehezen, de a „csoportmozgást” felvenni akarók arckifejezése,
– a másik vezetésében „vakon” megbízók bátor mozgása…
Mindezek arról tanúskodnak, hogy jó úton járunk!
Oroszné Németh Ibolya
pedagógus
Bevezetésképp arról beszélgettünk milyen kapcsolataink vannak, mik a legfontosabb dolgok egy kapcsolatban és milyen a jó barát. Ez utóbbira adott válaszaikat a táblára is összegyűjtöttük.
Ez után mindenki megkapta a táblázatot, amit az osztálytársakra gondolva kellett kitölteni, megtalálni, kire mi érvényes. Nagyon élvezték az aláírások gyűjtését, és menet közben meg is egyeztek, hogy egy-egy mondat kire jellemző leginkább az osztályból.
Végül a körök című feladattal foglalkoztunk, mindenki kapott egy lapot, és próbálták kitölteni. Volt aki nagyon szépen dolgozott vele, volt aki teljesen elhülyéskedte, nem tudta megfogalmazni.
A legvégén megnéztünk egy kis filmet a barátságról.
Bevezetésképp arról beszélgettünk milyen kapcsolataink vannak, mik a legfontosabb dolgok egy kapcsolatban és milyen a jó barát. Ez utóbbira adott válaszaikat a táblára is összegyűjtöttük.
Ez után mindenki megkapta a táblázatot, amit az osztálytársakra gondolva kellett kitölteni, megtalálni, kire mi érvényes. Nagyon élvezték az aláírások gyűjtését, és menet közben meg is egyeztek, hogy egy-egy mondat kire jellemző leginkább az osztályból.
Végül a körök című feladattal foglalkoztunk, mindenki kapott egy lapot, és próbálták kitölteni. Volt aki nagyon szépen dolgozott vele, volt aki teljesen elhülyéskedte, nem tudta megfogalmazni.
A legvégén megnéztünk egy kis filmet a barátságról.