Jó kívánság
Társas kapcsolatok ápolása
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos a jó viszony, a barátságok ápolása. Meghatározza közérzetünket, kihat a mindennapos tevékenységeinkre. Boldogságot okoz, ha van kivel megosztanunk örömünket, de meghallgat minket akkor is, mikor szomorúság tölti el szívünket.
Az osztályból három tanuló őszinte barátságát mutatjuk be.
A novemberi hónap témája az egyik személyes kedvencem. Ez a foglalkozás hoz minket egymáshoz közelebb.
Az órát hangosodással kezdtük, asszociációs gyakorlatként képeket válogattunk egy plakátról, amelyekkel legjobban tudunk azonosulni. Mindenki megindokolta, miért épp azt a képet választotta.
Majd a kapcsolati hálóinkat vázoltuk fel egy lapra, megbeszéltük a fontosságukat, az egyes kapcsolatok alakulását, változásait.
A kapcsolatok ápolásához fontos az empátia, kölcsönös odafigyelés és a támasz. Ezeknek a dolgoknak kiemelt jelentősége van a betegápolásban is. A témát a Free Hugs mozgalom lencséjén keresztül közelítettük meg. Megnéztünk egy videót a mozgalom utcai ölelkező tevékenységről, majd járvány ide vagy oda, FFPs maszkban mindenki ölelkezett. A diákok visszajelzéseiből tudom, hogy a másik ember testi közelsége megnyugvást nyújtott a számukra, ami főként a minőségesseb alvásban mutatkozott.
Az órát hálamondatokkal zártuk, amiket a diákok egymásnak és nekem is megfogalmaztak. A mondatokkal gombolyagot is adogattunk egymásnak, így alakítva ki a mi kis közösségünk hálóját.
Már benne vagyunk az iskola sűrűjében, a tanulók elkapták a tananyagok fonalait, ráéreztek a hajtásra, a folyamatos teljesítésre, programokra. Itt vannak az ünnepek, mindenki bizonyítani akar, vagy már mindenki elfárad. Szerettem volna, ha a feladatokat, tanulságos történetek most egy kis vidámság is kiegészíti, mely kikapcsolja őket, és igazán megmutatkozhatnak a társas kapcsolatok, és azoknak a legpozitívabb hatásai. Így most amit én különösen szeretnék megosztani az néhány fotó, egy osztályfotózás keretein belül.
Társas kapcsolatok és boldogság
1. A társas kapcsolatok egyik legfontosabb szerepe a támasznyújtás feszült, szenvedéssel teli időkben.
2. Kutatások bizonyítják, hogy nincs jobb megküzdési mechanizmus, mint megbízni egy hozzánk közel álló emberben, és megosztani vele gondjainkat.
3. Egészségesebbek, és tovább élnek azok az emberek, akiknek nagyon erős a társas támogatottságuk.
4. Legtöbben emberi kapcsolatainkban érezzük át a szeretet érzését és ez az egyik legfontosabb boldogságforrásunk.
5. A legfőbb amire szükségünk van, az a szeretet.
6. Szükségünk van egymásra: egy jó közösségben az egyéni lehetőségek és teljesítmények messze túlszárnyalják mindazt, amire egyedül lennénk képesek.
A koronavírus megjelenése nagyban megváltoztatta a közösségi életünk. Így aztán ezek a másodikos gyerekek nem is nagyon tudtak mit kezdeni azzal a kérdésemmel, hogy nekik mit jelent az, hogy társaság. Melyek azok a társas kapcsolatok, aminek részesei vagyunk/lehetünk? Felépítettük a család intézményétől kezdve, óvodáig, iskoláig, barátokig, sporttársakig. Elkészültek a szeretet házai, minden résztvevő kiszínezte a saját otthonát. Megbeszéltük, hogy a szeretet- egyben a bizalom háza is, és azokat az embereket, élőlényeket, akik fontosak számukra, akiket szívesen látnak az otthonukban, ábrázolják a képen. Kevés munka született, de nagy igyekezettel. Az egyik kisfiúnak bizonyára elfáradtak az ujjacskái, mert azt mondta, hogy az ő szerettei most éppen alszanak, ezért nem rajzolta le őket. 😊