A „mi csoportunk”
A barátságvirág elkészítésénél a barátok szirmai a tenyérnyomattal és jellel ellátva egymás mellett helyezkednek el, majd csatlakoznak a Csiga-biga csoport közös barátságvirágához.
Így alkotunk egy közösséget, a baráti kapcsolatok építik fel az egységet.
A Katica csoportban a szeretetvirágcsokrát alkották meg a gyerekek. Tenyérnyomattal egy szívet formáltak, amelyben egy csokorvirág található. A szirmok és a levelek a csoportban lévő baráti kapcsolatokat jelképezik. Gyermekeink örömmel készítették a barátságcsokrot, amely által szorosabb kapcsolat alakult ki a közösségben.
Társas kapcsolatok ápolása
A „mi csoportunk”
A barátságvirág elkészítésénél a barátok szirmai a tenyérnyomattal és jellel ellátva egymás mellett helyezkednek el, majd csatlakoznak a Csiga-biga csoport közös barátságvirágához.
Így alkotunk egy közösséget, a baráti kapcsolatok építik fel az egységet.
A Katica csoportban a szeretetvirágcsokrát alkották meg a gyerekek. Tenyérnyomattal egy szívet formáltak, amelyben egy csokorvirág található. A szirmok és a levelek a csoportban lévő baráti kapcsolatokat jelképezik. Gyermekeink örömmel készítették a barátságcsokrot, amely által szorosabb kapcsolat alakult ki a közösségben.
Nyitott, barátságos kis csapat, akik szeretnék, ha az iskolában csak Boldogságóra lenne, minden nap minden órában. Elevenek, mozgékonyak, így a kistornaterem a legjobb helyszíne a programnak.
A relaxáció is aktív volt, a szél hangját utánoztuk kórusban. Utána meghallgatták A róka és a farkas lakodalomban című mesét – ez alapján beszélgettünk a barátságról, annak jó oldaláról és nehezebb pillanatairól.
A körjáték a pozitív kapcsolatokról szólt – meglepődtem, hogy nem ismerték eddig a Körben áll egy kislányka kezdetű dalt és hozzá kapcsolódó játékot. Ezt követően a Távíróoszlop játék következett, nagyon tettszett nekik, könnyen ráhangolódtak, tettszett nekik nagyon.
Az órát a hónap dalának meghallgatásával és eljátszásával fejeztük be.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A társas kapcsolatok hónapjában több órán keresztül dolgoztuk fel a témát a csoporttal. Az utolsó órát szántuk a kreatív tevékenységre, és készítettünk el egy montázst a hosszútávú kapcsolatokhoz elengedhetetlen fogalmak megjelenítésével egy zsírpapíron. Miután elkészült a produktum, a záró körkérdésre adott válaszok között többeknél megjelent az a gondolat, hogy élvezték a rajzolást, hajtogatást, ragasztgatást, melyre nem igazán van lehetőségük középiskolai tanulmányaik során. Az utolsó hozzászólás a következő volt: ” jó volt ez az óra, mert emlékeztetett a szeretteimre, hogy milyen jó, hogy vannak nekem, és igazán hálás vagyok ezért”.
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A társas kapcsolatok hónapjában több órán keresztül dolgoztuk fel a témát a csoporttal. Az utolsó órát szántuk a kreatív tevékenységre, és készítettünk el egy montázst a hosszútávú kapcsolatokhoz elengedhetetlen fogalmak megjelenítésével egy zsírpapíron. Miután elkészült a produktum, a záró körkérdésre adott válaszok között többeknél megjelent az a gondolat, hogy élvezték a rajzolást, hajtogatást, ragasztgatást, melyre nem igazán van lehetőségük középiskolai tanulmányaik során. Az utolsó hozzászólás a következő volt: ” jó volt ez az óra, mert emlékeztetett a szeretteimre, hogy milyen jó, hogy vannak nekem, és igazán hálás vagyok ezért”.
Ebben a hónapban a társas kapcsolatok ápolása volt a témánk. Nagyon sokat beszélgettünk ezzel kapcsolatban, hogy milyen nagy szükség van az emberek életében a közösség ápolására. A foglalkozást kezdő énekléssel indítottuk Boldog vagy mutasd meg mindenkinek című dalt. Elkészítettük közösen a barátságláncot. Megismerték a Tavaszi ébresztő című mesét, ami nagyon tetszett a gyerekeknek. Közösen színeztünk, építettünk, szituációs játékot játszottunk, barátságkarkötőt készítettünk. A célom az volt, hogy elmélyítsem a gyerekekben a barátság érzését. Azt gondolom, hogy ez sikerült is. A gyerekek jó hangulatban voltak a foglalkozások idején és az azt következő időszakban is.
Az osztály már nagyon várta a Boldogságórát – hetek óta kérdezgették, mikor lesz végre ez az óra…
A Fúj a szél… – relaxációval kezdtük a mai órát. Ezt követően beszélgettünk a barátságról, a barátok jellemzőiről – felírtuk a kulcsszavakat a táblára. Beszélgettünk arról is, hogy mit várnak el egy jó baráttól, illetve csalódtak-e már és viszont. Szoborjátékot játszottunk, baráti kapcsolatokat jelenítettek meg és találtak ki.
Egymás szélesebb körű megismerését segítette az aláírás gyűjtésére fókuszáló játék. Nagyon lelkesek voltak, hatalmas energiákat mozgattak meg, kérdezték egymást. Vidámságot hozott az osztályba a gyakorlat.
Jól érezték magukat a Távíróoszlop című játék során is, kiderült, hogy nem lehet felszínesen részt venni a feladatban, mert egyszerűsége csak látszat.
A hónap dalával zártuk az órát – jókedvet, vidámságot és lelkesedést vittek magukkal.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
Megváltozott világunkban az óvodai társas kapcsolatok felértékelődnek, hiszen vannak gyermekek akik nem is találkoznak máshol hasonló korú gyermekekkel. Azért is fontos, hogy a gyermekeknél jól alapozódjanak meg, a társasa kapcsolatok alakítása, mert az óvoda az a színtér az ahol először kerülnek kapcsolatba kortársaikkal. A gyermekek szeretik társaikat, érdeklődnek irántuk, a nagyobbaknál már szoros baráti kapcsolatok is kialakultak.
Az első két kép – mondhatni- klasszikus . Egyértelműen fejezi ki az eszmét , a gondolatokat. A másik három hogy kerül ide ? Az üzenetük aktuálisan mai ! Ezek is társas kapcsolatok.
A beszélgetések és a játékok során megtapasztaltuk mennyire fontos a társakra való figyelés. Elfogadni önmagunkat és társainkat, bizalommal lenni egymás iránt.