Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
Társas kapcsolatok ápolása
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
Mindössze 3 órát tudtunk csak az adott témával foglalkozni.
Először átbeszéltük a fogalmakat. Ezután jöttek az élmények, mindenki elmesélhetett egy történetet.
Szituációs játékot is játszottunk, bár betegség miatt elég kevesen voltunk, és ez kicsit tompított a játék örömén.
Ezután jött volna a tabló elkészítése, de a csoportom ekkor sajnálatos módon karanténba került.
A rajzokat elkészítették, de a tablót otthon én állítottam össze.
A „Napimádás” relaxációs gyakorlat után a gyermekeknek a heti témához kapcsolódóan a Csigacsalád meséjét mondtam el. A mese után megbeszéltük, hogy milyen kapcsolatokról szól a mese: családi, baráti. A gyermekek maguktól fogalmazták meg, hogy a családot is, és a barátokat is a szeretet köti össze. Megbeszéltük, hogy miért jó az, ha vannak barátaink. A következő legszebb válaszok hangzottak el:
„A barátokra mindig számíthatunk, elmondhatjuk, ha öröm ér bennünket, vagy szomorúak vagyunk, vagy csak beszélgetni szeretnénk.”
” Barátok nélkül nagyon magányosak lennénk”
A szép gondolataik után barátságláncot, baráti kezeket, illetve barátság karkötőt készítettek a gyermekek, ahol a karkötő egyik felére a saját, másik felére a barátjuk jelét rajzolták. A hiányzó, beteg társaiknak baráti szív mutatását küldtünk.
A karkötők felhelyezése után közösen énekeltük és mozogtunk Bagdi Bella Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek dalára.
A foglalkozás után a szomszéd csoportnak megmutattuk a barátságkarkötő „varázserejét”, adtunk is belőle kipróbálásra, majd velük is elénekeltük a Bagdi Bella dalát.
A Ficánka kiscsoportban a társas kapcsolatok alakítása, kialakítása még folyamatban van.Nagyon sok közös élményt megéltünk már együtt a gyermekekkel, de szeptembertől ezidáig az elsődleges célunk az volt, hogy minden Ficánkás gyermek szeretetteljes, harmonikus, kiegyensúlyozott közösségben érezze magát, megismerje társait, nevüket, jelüket, az itt dolgozó felnőtteket, magát az egész óvodát. Megtapasztaltuk már azt is, hogy jó együtt lenni, játszani, tevékenykedni, örömérzés hatja át, ezáltal mindennapjainkat, így alakul a csoportunk összetartó ereje, alakul a szocializációs érzékenységünk,folyamataink. Nagyon élvezték a gyermekek a relaxációs mozgásokat, Bagdi Bella: Ha boldog vagy,mutasd meg mindenkinek… c. dalát, mivel kiemelten szeretnek zenére is mozogni, egyszerű tánclépéseket megjeleníteni. A Süni irigy lesz bábjáték által meg is tudták fogalmazni a szereplők jellemvonásait és azt is, hogy mit jelent az irigység, mit jelent az, hogy megosztozunk valamin másokkal és hogyan tudunk együtt közösen működni, tevékenykedni,hogy mindenki részt vehessen benne.
Létrehoztuk a kis tavunkat amit benépesítettünk közösen halakkal és megbeszéltük azt is közben, hogy mi is olyanok vagyunk,mint a hal-raj; együtt erősek, együtt kitartóak, és egymáshoz ragaszkodóak vagyunk.
A társas kapcsolatok, különösen óvodás korban nagyon fontosak a gyerekek életében, hiszen szinte az egész napot az óvodában, egy zárt közösségben töltik. Ilyenkor az óvodapedagógusnak fontos odafigyelni minden egyes gyerekre. Már az óvodába érkezés első pillanatai meghatározóak, mindenkit szeretettel köszöntünk, barátok fogadják az érkező gyerekeket. A tevékenységek, játékok során hamar kirajzolódnak a baráti körök. S bár vannak „vándorlások” , azért már kis csoportban is alakulhatnak ki szoros barátságok. A gyerekekkel beszélgetések, drámajátékok során tudatosítjuk a barátság fontosságát, hogyan kell ápolni, alkalmazzuk a türelem, megbocsájtás gyakorlatát. Elkészítettük a barátságláncunkat, illetve a barátság virágokat, ahol a szorosabb baráti kapcsolatok figyelhetőek meg.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A novemberi hónap témája nagyon közel állt a gyerekekhez. Szívesen és nagy lelkesedéssel osztották meg gondolataikat egymással. Többféle kapcsolatrendszerről beszéltünk, de közülük a baráti és a családi kapcsolatok lettek a leghangsúlyosabbak. Tudják, hogy ezek a kapcsolatok folyamatos törődést, ápolást igényelnek és hogy időnkénti konfliktusok, problémák is megoldhatók közös akarattal, kedvességgel, megbeszéléssel. Ügyesen soroltak olyan szavakat, amelyek a jó és igaz baráttal kapcsolatos elvárásaikat mutatja. Összegyűjtötték a társas kapcsolatok pozitív hatásait is. A boldogságórákon a segédanyag ajánlásai közül az alábbi feladatokat végeztük el:
1. Fagyott babzsák
2. Pöttömke piros vitorlása
3. Barátság papírhajók hajtogatása színes papírból
4. Összetartozunk
5. Százlábú
6. Együtt könnyebb (röpülő madár készítése papírból)
Az órák végén mindig elénekeltük koreográfiával kísérve Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalt is.