Szavakat gyűjtöttünk, melyek a társas kapcsolatokat jellemzik .
A táblára képet tettem, megbeszéltük , kinek mit mond, mit ábrázol, mit sugall.
Rövid történetet írtak a barátságról.
Plakát készítése a társas kapcsolatokat jellemző szavakkal.
Társas kapcsolatok ápolása
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük.
A táblára egy képet tettem fel, amin kezen kapcsolódnak össze. Megbeszéltük, kinek mint mond a kép, mit ábrázol, mit sugall.
Elolvastam a hűséges sólyom történetét és megbeszéltük a mondanivalóját.
Elkészítettük az Én -kört. Beszélgettünk róla, kihez ki áll a legközelebb.
Az óra során közösen megtekintettünk egy barátságról szóló rövid filmet gondolatébresztőként. Ezután képes idézeteket olvastunk és kötetlenül beszélgettünk a társas kapcsolatok fontosságáról. Többféle kapcsolatrendszer is szóba került, de a gyerekek egyet értettek abban, hogy a legfontosabbak a családi és baráti kötődések.
A beszélgetés után fotók segítségével felidéztük, hogy milyen közös programon vettünk részt legutóbb. Nagyon fontos egy osztályközösség életében is, hogy legyenek közös programjaink, melyek nagyon fontosak a társas kapcsolatok ápolásában, hiszen ilyenkor együtt lehetünk.
A gyerekek előző órán feladatot kaptak, hogy végezzenek kutatómunkát arról, hogy a szüleik életére milyen hatással vannak a barátaik. Érdekes történeteket osztottunk meg egymással.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A társas kapcsolatok egyik legfontosabb szerepe a támasznyújtás. Első osztályban nagyon fontos az elfogadó, nyitott, barátságos osztályközösség kialakítása. Beszélgettünk az igaz barátságról, és elkészítettük ez évre szóló mottónkat, melyet az ajtóra helyeztünk, hogy mindig elolvashassuk. Örömmel fogadták a barátságról szóló meséket, maguk is elmesélték saját kis történeteiket.
A csoport számára igen kedves téma volt. Jókat beszélgettünk a családon belüli értékekről, családtagokról. A barát, a haver, cimbora,stb kifejezések különbségéről. Az igaz barátságról jó volt hallani az értelmi fogyatékkal élő fiataljaink elvárásait. Nagy érték volt a hónapban, hogy ezen beszélgetések által az újonnan szerveződött csoport is összekovácsolódott. Ami nagy csoport ölelésben záródott.
A csoport számára igen kedves téma volt. Jókat beszélgettünk a családon belüli értékekről, családtagokról. A barát, a haver, cimbora,stb kifejezések különbségéről. Az igaz barátságról jó volt hallani az értelmi fogyatékkal élő fiataljaink elvárásait. Nagy érték volt a hónapban, hogy ezen beszélgetések által az újonnan szerveződött csoport is összekovácsolódott. Ami nagy csoport ölelésben záródott.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
Játékok ejtőernyő használatával:
– relaxáció
– rajzolás (ujjal) társuk hátára
– zene „rásimogatása társukra
– együttműködés gyakorlása : ne essen le a plüss játék az ejtőernyőről
– olvadó jégtábla ( mozgásos játék)
Barátság karkötő készítése
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
Játékok ejtőernyő használatával:
– relaxáció
– rajzolás (ujjal) társuk hátára
– zene „rásimogatása társukra
– együttműködés gyakorlása : ne essen le a plüss játék az ejtőernyőről
– olvadó jégtábla ( mozgásos játék)
Barátság karkötő készítése
Szolnoki Fiumei Úti Általános Iskola
Csoportmunkában, jó hangulatban dolgoztak együtt. Fontos volt az együttműködés, a másik ötleteinek elfogadása. Munka közben észrevétlenül alakultak a baráti kötődések.