Társas kapcsolatok ápolása
A napirendünknek megfelelően a napunkat egy beszélgetőkörrel kezdtük, ahol a gyermekek kiválaszthatják képekkel ki hogyan érzi most magát.
Elmesélték a gyermekek a szócsövünk segítségével ki hol és kivel töltötte a hétvégét. Többen voltunk a barátainkkal, családunkkal. Egy mesebáb, egy aranyhalacska segítségével megkérdeztem a gyermekeket, hogy ki kivel szeret a legjobban játszani, időt tölteni.
Majd megbeszéltük a halacska segítségével azt is, hogy mit jelent az, hogy élünk, mint hal a vízben. Hogy jól érezzük magunkat. Feltettem a gyermekeknek azt kérdést, hogy ki mikor érzi jól magát.
Megtanultunk egy verset, amely nem más, mint Gazdag Erzsébet hol lakik a halacska? című verse.
Ezután készítettünk a gyermekekkel egy nagy tavat, ahol a halacskák élnek. A szitakötő csoport halacskái. Majd beletettem egy halat, s azt kérdeztem a gyermekektől, jól érezhetem-e itt magam?
A válasz egyértelmű nem volt, hiszen egyedül nem jó. Elénekeltük az együtt lenni jó című dalt, szoros körben, ritmusjátékkal, majd közösen mindenki lefesthette a halacskáját a tavunkba.
Tízórai után eljátszottuk szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékát többszöri ismétléssel.
Később a napirendünknek megfelelően elutaztunk meseországba és óvónői előadással meghallgattuk Bezzeg Andrea tavaszi ébresztő meséjét.
Beszélgettünk a meséről, majd lerajzolták a gyermekek a kedvenc szereplőjüket.
Később pedig készítettünk barátságkarkötőket és barátság láncokat egymásnak.
Társas kapcsolatok ápolása
Az osztály tagjai csoportokban dolgoztak az iskola környékének megtisztításáért.
Társas kapcsolatok ápolása
3-6 évesek részére
2021.11.16.
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
5’ Bemelegítő gyakorlat Kis barátom, hogy vagy? Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 87.oldal mintájára csoportmunka Mindenki sorban a tőle jobbra ülőtől szépen kérdezze meg, hogy: „kis barátom, hogy vagy?” A mellette ülő válaszoljon, majd ő tegye fel ezt a kérdést sorban a tőle jobbra ülőtől.
10’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv alapján beszélgetés Mi jut eszünkbe a barátságról? Milyen a jó barát?
10’ Oktatási segédanyag alapján csoportmunka Kezdjük úgy a napot, hogy megosztunk egymással egy-egy jó hírt! Leljétek örömötöket egymás sikerében, jó híreiben és egy közös gesztust találva (ez lehet lábbal dobogás, tapsolás, visszhang, éljenzés, közös mosolygás vagy bármi, amit kedvvel csináltok) lelkesítsétek tovább társaitokat!
15’ A téma feldolgozása Oktatási segédanyag alapján csoportmunka Készítsünk el egy a jó híreket gyűjtésére szolgáló ládikát is!
Bagdi Bella CD zenehallgatás Szép nap, ölelj most át engem c. dal szól a foglalkozás közben
5’ A téma lezárása Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 54. oldal-
Hálás vagyok neked páros munka Mindenki forduljon oda egy társához, és mondja el, hogy miért hálás neki!
Csoportunk egyik mottója, hogy együtt könnyebb! Szerencsére ez az osztályközösségben is megvalósul. A gyerekek tényleg segítik egymást nap, mint nap. Ezért választottuk a pingvin párhuzamot, mert az ő életükben is nagyon fontos, hogy mindig összetartsanak, csak így juthatnak előre.
A Társas kapcsolatok ápolásával a csoport összetartozását, egymás elfogadását erősítettem. A témát a „Kis barátom, hogy vagy?” játékkal kezdtem, mellyel az egymásra való odafigyelést erősítettem. Elmeséltem nekik a „Süni irigy lesz” című mesét, majd beszélgettünk a szereplők viselkedéséről. A mese után megbeszéltük, hogy milyen dolgokkal, cselekedetekkel tudjuk erősíteni a csoport összetartó erejét. „Mindenkinek van barátja” játékkal a baráti kapcsolatokat tudtam erősíteni, mellyel kialakult egy összetartozást jelképező „szeretetháló”. Barátság karkötő készítésével és a hónap zenéjével zártam a tevékenységet.
Orosháza Városi Önkormányzat napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Csoportunk – mivel vegyes életkorú csoport – minden nevelési évben újra szerveződik, átalakul. Éppen ezért nagyon fontosnak tartom a meglévő baráti kapcsolatok ápolását és új kapcsolatok kialakulásának segítését. Ennek egyik „eszköze” a Boldogságóra, melynek játékait a gyerekek nagyon szeretik. A „Sok jó ember kis helyen is elfér.” mondás alapján készítettük el közös képünket.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Szeretünk felfedezni és játszani közösen. Erre az alkalomra tökéletes tevékenységet vállaltunk. Mindannyian szeretünk főzőcskézni, így megbeszéltük, hogy kipróbáljuk a lisztgyurmát, melyet természetesen mi állítottunk össze. A közös alkotás örömét tükrözzék a fotók.